به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۲۲۶۲۳۰

ثروت زنان سعودی نصف ثروت زنان خاورمیانه

ثروت زنان سعودی نصف ثروت زنان خاورمیانه
گروه بین الملل: یک مطالعه نشان می‌دهد که ثروت زنان در عربستان سعودی ۴۲ درصد از کل ثروت زنان خاورمیانه را تشکیل می‌دهد.
 زنان عربستانی در دوره اخیر رهبری صحنه اقتصاد را بر عهده دارند طوری که برخی این مسأله را به چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور مرتبط می‌دانند و برخی از تاجران نیز معتقدند که زنان سعودی پیش از چشم‌انداز نیز با قدرت در صحنه بوده‌اند.
مطالعه صورت گرفته توسط مجله آمریکایی "فوربس" نشان داد که زنان در عربستان سعودی حدود ۳۲۷ میلیارد دلار ثروت دارند، مبلغی که تقریباً ۴۲ درصد از کل ثروت حدود ۷۸۶ میلیارد دلاری زنان در خاورمیانه را تشکیل می‌دهد.
ارتباط با چشم‌انداز ۲۰۳۰
در همین راستا، "اعتماد المسعری"، تاجر زن سعودی درباره نقش زنان در کارآفرینی در عربستان، اظهار کرد: زنان بازرگان و تاجر در عربستان سعودی از دیرباز تاکنون حضور داشته‌اند.
وی به اسپوتنیک گفت: هیچ ارتباط مستقیمی میان چشم‌انداز ۲۰۳۰ و زنان تاجر سعودی وجود ندارد و این چشم‌انداز تنها پوشش آنها را برداشته و آنها را به عنوان زنان تاجر برجسته به جهان نشان داد. زنان تاجر برجسته‌ای مدت‌ها قبل از مطرح شدن چشم‌انداز ۲۰۳۰ وجود داشتند که در زمینه‌های مختلف ازجمله بازار صنایع اساسی و تجاری و بورس و سهام فعالیت داشته‌اند.در همین حال، غدیر الطیار، روزنامه‌نگار و مشاور برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش عربستان تصریح کرد: چشم‌انداز ۲۰۳۰ توجه زیادی به زنان و میزان سهم آنها در بخش تجارت و سرمایه گذاری داشته و بیشتر بر افزایش سهم زنان در این امر متمرکز بوده است.وی افزود: "علاوه بر بخش صنایع که انتظار می‌رود زنان نقش بیشتری در آن ایفا می‌کنند، هدف این چشم انداز فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای حدود یک میلیون زن سعودی با آغاز سال ۲۰۳۰ است". زنان کارآفرینی در عربستان وجود دارند که موفق به راه‌اندازی مشاغل خود و پیشی گرفتن از برخی از مردان شده‌اند.