به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۲۲۶۲۴۲

کره‌شمالی ،كشوری سركش در جهان

کره‌شمالی ،كشوری سركش در جهان
گروه بین الملل: به دنبال درز گزارشی محرمانه از سازمان ملل درباره تحرکات هسته‌ای کره‌شمالی روی موشک‌های بالستیک، مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا، کره‌شمالی را کشوری "سرکش" خواند.
مقام‌های ارشد آمریکایی چون مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور برخی اوقات نیز کره‌شمالی را به دلیل برنامه‌های موشک بالستیک و تسلیحات اتمی "کشور سرکش" توصیف کرده بودند.پیونگ‌یانگ واکنش تندی به استفاده از این عبارت نشان داده و تاکید دارد، اگر که آمریکا نمی‌خواهد بعدا پشیمان شود، نباید صبر کره‌شمالی را به بوته آزمایش قرار دهد.
یو جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی در جدیدترین واکنش در بیانیه ماه گذشته میلادی گفته بود که اسپر اظهارات خصمانه‌ای را درباره کره‌شمالی مطرح کرده و "کشور من را کشور سرکش" توصیف کرده بود.تنش‌ها بین کره‌شمالی و آمریکا در بحبوحه اقدامات متوقف شده دیپلماتیک برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره همچنان پای برجاست. انتشار گزارش محرمانه جدیدی هم که از سازمان ملل به بیرون درز پیدا کرده، به تنش‌ها دامن زده است. براساس این گزارش محرمانه سازمان ملل، کره‌شمالی پیگیر برنامه تسلیحات هسته‌ای خود است و بسیاری از کشورها باور دارند که پیونگ‌یانگ "احتمالا تجهیزات هسته‌ای کوچک‌شده برای سوار شدن روی کلاهک‌های بالستیک خود تولید کرده است."

 
برچسب ها: کره شمالی