به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۲۶۲۷۲

اخراج مهاجران از آلمان نصف شد

گروه بین الملل: در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ تعداد مهاجران غیرقانونی بازپس فرستاده شده از آلمان به کمترین میزان در سال‌های اخیر کاهش یافته است. مهم‌ترین علت این کاهش همه‌گیری ویروس کرونا و پیامدهای آن عنوان می‌شود.
اخراج مهاجران از آلمان نصف شد
در شش ماه نخست سال جاری میلادی تعداد پناهجویان و مهاجران غیرقانونی که از آلمان بازپس فرستاده شده‌اند به نسبت دوره مشابه سال پیش به شدت کاهش داشته است.
 در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در مجموع چهار هزار و ۶۱۶ نفر به اجبار آلمان را ترک کرده و به کشور خود بازگشته‌اند.
بنابر این گزارش، این آمار را وزارت کشور دولت آلمان در پاسخ به پرسش فراکسیون حزب چپ در پارلمان فدرال (بوندس‌تاگ) اعلام کرد.
در نیمه نخست سال پیش ۱۱ هزار و ۴۹۶ شهروند خارجی مجبور به ترک آلمان شده بودند و این تعداد نزدیک به دو و نیم برابر اخراج‌شدگان دوره مشابه در سال ۲۰۲۰ بوده است.
علت اصلی این کاهش، همه‌گیری جهانی ویروس کرونا عنوان می‌شود که از ماه سوم سال در آلمان نیز گسترش یافت. فراکسیون حزب چپ در بوندس‌تاگ، با استفاده از فرصت ارائه آمار جدید وزارت کشور، بار دیگر خواستار توقف کامل بازگرداندن پناهجویان و مهاجران غیرقانونی شده است.
 بازگرداندن سه هزار و ۸۷۷ نفر از خارجیان به وسیله هواپیما انجام شده و از این تعداد نزدیک به هزار نفر زن و ۷۸۲ نفر کودک و نوجوان بوده‌اند.
بر پایه این گزارش، پلیس آلمان و ماموران مرزبانی در ۳۶۲ مورد برای بازگرداندن خارجیان به کشورشان به زور متوسل شده‌اند.
وزارت کشور دولت فدرال در پاسخ به پرسش فراکسیون حزب چپ‌ها اعلام کرده که در ۴۴۸ مورد بازگرداندن خارجیان ناکام مانده و در ۷۴ مورد خلبانان و شرکت‌های هواپیمایی از همکاری در این زمینه خودداری کرده‌اند.
در حالی که پاندمی کرونا علت اصلی کاهش شدید بازپس فرستادن خارجیان در نیمه نخست سال محسوب می‌شود، شیوع بیماری کووید۱۹ باعث افزایش جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی از مرزهای زمینی شده است.مطابق آمار وزارت کشور، ماموران مرزی در شش ماه نخست امسال جلوی ورود ۱۲هزار و ۱۸۸ نفر به آلمان را گرفته‌اند و این تعداد فقط هزار و ۵۰۰ نفر کمتر از موارد مشابه در تمام ۱۲ ماه سال گذشته است.مهم‌ترین علت جلوگیری از وجود خارجیان به آلمان از مرزهای زمینی مقابله با "به خطر افتادن سلامت عمومی" عنوان می‌شود. علت اصلی این کار در سال گذشته نداشتن گذرنامه معتبر و ویزا بوده است.اولا یلپکه، عضو فراکسیون حزب چپ‌ها در بوندس‌تاگ با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا خواستار توقف کامل بازپس فرستادن خارجیان از آلمان شد.
او مسئولان اداره مهاجرت آلمان را متهم کرده که پس از کاهش شدید موارد اخراج خارجیان به دلیل شیوع کرونا اکنون تلاش می‌کنند زمینه از سرگیری این کار را فراهم کنند.
نماینده حزب چپ‌ها در پارلمان می‌گوید از آنجا که همه‌گیری کرونا همچنان ادامه دارد اخراج خارجیان غیرمسئولانه است و دولت و مسئولان ایالتی باید برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت آنها بازپس فرستادنشان را فعلا به طور کامل متوقف کنند.












 
برچسب ها: آلمان مهاجرت