به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۲۲۶۲۹۶

فیفا به نامه ایران محل نمی‌گذارد

گروه ورزشی: اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال در برهه کنونی تبدیل به کلیدی شده که می‌تواند قفل انتخابات این فدراسیون و عبور از این وضعیت را باز کند و با روی کار آمدن تیم مدیریتی اعم از رئیس و اعضای هیات رئیسه، اوضاع فوتبال ایران هم دگرگون شود.
فیفا به نامه ایران محل نمی‌گذارد
در حالی که اصلاح اساسنامه و نامه نگاری‌های فدراسیون و فیفا از اوایل خرداد آغاز شده و پیش نویس موردنظر، بارها در مسیر تهران و سوئیس رفت و آمد داشته، این بار فیفا پاسخی به آخرین اصلاحات اساسنامه نداده است.این اتفاق در حالی است که فیفا در سنوات گذشته به سرعت و در ظرف کمتر از یک هفته ایرادها و اصلاحات مدنظر خود را به فدراسیون گوشزد کرده و حتی بعضا خواستار انجام اصلاحات در سریعترین زمان ممکن شده تا جلوی هرگونه تعلل و به تعویق افتادن پروسه انتخابات را بگیرد. با این حال در مقطع کنونی و از آخرین باری که فدراسیون فوتبال پاسخ سوء تفاهم طرفین در رابطه با ماهیت این مجموعه را به فیفا ارسال کرده، حدود یک ماه گذشته و هنوز خبری از فدراسیون جهانی فوتبال نشده است.علی کفاشیان اخیرا در رابطه با ارسال اساسنامه به فیفا و واکنش این نهاد به اصلاحات جدید گفته است که از یک ماه قبل تاکنون فیفا پاسخی به ایران نداده است. او معتقد است علت این اتفاق در رفع ایرادها و سوء تفاهمات با فیفا بوده و اساسنامه آماده تایید در مجمع است.نایب رئیس فدراسیون فوتبال در توضیح استدلال خود مبنی بر رفع ایرادهای اساسنامه و سکوت فیفا خاطرنشان کرد: «در دوران ریاست من هم وقتی اصلاحات انجام شد و به فیفا رفت، آن‌ها پاسخی ندادند و الان هم پاسخی نداده‌اند که می‌تواند مبنی بر نبودن ایراد در اساسنامه باشد. چون اگر اساسنامه اشکالی داشت، سریعا پاسخ می‌دادند.»حدود یک هفته قبل حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون هم از ارسال تاییدیه فیفا برای اساسنامه خبر داده بود که فعلا این اتفاق عملی نشده اما طولانی‌تر شدن سکوت فیفا درباره این پیش نویس موجب امیدواری مدیران خیابان سئول شده و زمزمه‌هایی درباره شروع فرآیند برگزاری مجمع و به تایید رساندن این اساسنامه توسط اعضاء شکل گرفته است.البته که فدراسیون بعد از اتفاقات ماه‌های اخیر نمی‌تواند بی‌گدار به آب بزند و باید هر چه زودتر از رفع ابهامات، ایرادها و سوء تفاهمات فیفا درباره بندهای باقی مانده اطمینان حاصل کند و سپس پروسه تایید اساسنامه در داخل خانواده فوتبال را آغاز کند.
به نظر می‌رسد سکوت فیفا درباره اساسنامه می‌تواند ریشه در رفع ایرادهای مدنظر و رفع سوء تفاهمات در بند مربوط به ماهیت این فدراسیون داشته باشد که بهترین راه اطمینان از این موضوع در مقطع فعلی، استعلام از فیفا است. باید چندین روز دیگر برای گرفتن علت پاسخ این همه تعلل از سوی فیفا منتظر ماند تا مشخص شود فدراسیون از ایرادهای این نهاد بالادستی رها شده یا خیر.
در حال حاضر فدراسیون از بازه جدول زمانبندی مصوب فیفا هم عقب افتاده و به جای مهر، قرار است انتخابات در اواخر آبان یا اوایل آذر برگزار شود.


 
مرجع : ایسنا