به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۲۲۶۳۰۱

حضور تاریخی یک زن مسلمان در پارلمان صربستان

حضور تاریخی یک زن مسلمان در پارلمان صربستان
گروه بین الملل:اولین نماینده زن محجبه مجلس صربستان در تاریخ اين کشور با حضور خود باعث توجه بسیاری شد. خانم میسالا پرامنکوویچ به عنوان نفر سوم لیست حزب عدالت و آشتی وارد مجلس شد.
معمر زوکورلیچ رهبر حزب عدالت و آشتی و نماینده کنونی مجلس پارلمان درباره انتخاب خانم پرامنکوویچ برای نمایندگی در مجلس صربستان ‌گفت آنچه که مورد توجه عموم مردم قرار گرفته،محجبه بودن خانم پرامنکوویچ است.وی افزود: ورود یک زن محجبه به پارلمان جمهوری صربستان از نقطه نظر فرهنگی - تمدنی نشانگر یک گام مهم به جلو است و پیامی مهمی را در بر دارد.
میسالا پرامنکوویچ  گفت: حضور من در مجلس نمایندگان صربستان موجب جلب توجه رسانه ها شد. ما آنچه را که همکاران حزبی ما در دوره‌های گذشته آغاز کرده اند، ادامه خواهیم داد. اما من به توجه ویژه‌ای به حقوق زنان، فرزندان، وضع خانواده ها خواهم کرد.میسالا پرامنکوویچ در 22 دسامبر سال 1980 در مورانی، روستایی در شهرداری توتین در صربستان بدنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه حقوق اسلامی از دانشگاه بین المللی نووی پازار است و هم اکنون به عنوان استاد علوم اسلامی در دانشگاه غازی عیسی بیگ در شهر نووی پازار در جنوب صربستان نیز فعالیت دارد.منطقه سنجاک که مرکز آن شهر نووی پازار است در جنوب صربستان قرار دارد و اکثر ساکنین این منطقه را مسلمانان تشکیل می‌دهند. در منطقه سنجاک در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مسجد وجود که از این تعداد بیش از ۶۰ مسجد ساخته شده در شهر نووی پازار قرار دارد.  


 
برچسب ها: پارلمان صربستان