به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۲۲۶۳۱

ابهام در علت بروز نفس‌تنگی در خوزستان

گروه جامعه: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: علت بروز تنگی نفس در خوزستان به علت بارش باران هنوز برای ما مبهم است.
محمد آقاجانی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از بیماران بستری شده در بیمارستان اهواز به علت تنگی نفس ناشی از باران پائیزی در جمع خبرنگارن اظهار کرد: هدف ما از سفر به اهواز این بود که از نزدیک با مسئولان ارشد و بهداشتی استان دیدار داشته و جریان مشکل پیش آمده برای مردم بعد از بارش باران های پائیزی در خوزستان قرار بگیریم.

وی افزود: همچنین از نزدیک از بیمارانی که بعد از بارش باران دچار تنگی نفس شده اند عیادت کردیم تا در جریان این وضعیت قرار بگیریم ولی متاسفانه هنوز علت بروز برای این اتفاق برای مردم خوزستان از سوی هیچ نهادی به صورت دقیق مشخص نشده است. ولی بی شک بین تنگی نفس و آلاینده های موجود در اهواز و بارش باران ارتباطی جید وجود دارد.

آقاجانی عنوان کرد: بی شک آلاینده هایی که در اهواز وجود داشته اند که باعث تحریک مجراهای تنفسی مردم و تنگی نفس آنها شده اند ولی علت آن به صورت دقیق مشخص نیست به همین دلیل انتظار می رود دستگاه های متولی سنجش و کنترل آلودگی هوا بررسی این موضوع را به صورت جدی در برنامه های خود قرار دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین گفت: عمده بیماران اهواز به بیمارستان امام خمینی مراجعه کرده اند به گونه ای که این بیمارستان هم اکنون بیش از توان خود در حال ارائه خدمات به بیماران است و این امر باعث گله مندی مردم شده اند که این وضع باید بهبود یابد.