به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۲۲۶۳۱۹

کمک‌های مالی انتخاباتی بی‌سابقه در آمریكا

گروه بین الملل: تیم انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که میزان کمک‌های مالی انتخاباتی جمع‌آوری شده او از مرز یک میلیارد دلار گذشته است. جو بایدن نیز تا کنون کمک مالی زیادی دریافت کرده است. این حجم از کمک‌های مالی انتخاباتی بی‌سابقه بوده است.
کمک‌های مالی انتخاباتی بی‌سابقه در آمریكا
تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدت زیادی نمانده است. روز سوم نوامبر سال جاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار می‌شود. در همین ارتباط سیل کمک‌های مالی به حساب دو رقیب اصلی انتخابات پیش‌رو جاری شده است.در همین رابطه، تیم انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرده که کمک‌های مالی انتخاباتی او از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.
بر اساس اخبار منتشر شده، دونالد ترامپ تنها در ماه ژوئیه ۱۶۵ میلیون دلار کمک مالی انتخاباتی دریافت کرده و به این ترتیب، مجموع کمک‌های مالی دریافت شده از سوی تیم انتخاباتی او به یک میلیارد و یکصد میلیون دلار رسیده است.بحران برخاسته از شیوع کرونا و همچنین دشواری‌های اقتصادی ناشی از آن از محبوبیت دونالد ترامپ در آمریکا کاسته است. بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، ترامپ از رقیب انتخاباتی خود حدود هشت درصد عقب مانده است.از همین رو، حامیان و پشتیبانان ترامپ سر کیسه را شل کرده و سخاوتمندانه به تیم انتخاباتی ترامپ کمک مالی داده‌اند.جو بایدن و حزب دموکرات نیز ظرف دو ماه گذشته کمک‌های مالی انتخاباتی هنگفتی دریافت کرده‌اند. البته باید تاکید کرد دوره دریافت کمک‌های مالی تیم انتخاباتی ترامپ طولانی‌تر از تیم بایدن بوده است.از مدت‌ها پیش روشن بوده که دونالد ترامپ یگانه کاندید حزب جمهوریخواه آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی پیش رو خواهد بود. این در حالی است که چنین موضوعی در مورد جو بایدن صدق نمی‌کرد.بایدن پس از پیروزی بر رقبای خود، رسما در ماه پیش به عنوان نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر نامزد  شده است.
به‌رغم آن، جو بایدن نیز موفق شده در ماه ژوئیه ۱۴۰ میلیون دلار کمک مالی دریافت کند. در ماه ژوئن نیز، مبلغی در همین حد به حساب حزب دموکرات و کاندیدای آن واریز شده است.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی ناظران انتخابات آمریکا، چنین سطحی از کمک‌های مالی انتخاباتی در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است. افزون بر آن، خود این موضوع حکایت از آن دارد که سرنوشت انتخابات پیش‌روی آمریکا از نظر مردم این کشور ناروشن است. همین موضوع طرفداران هر دو رقیب انتخاباتی را فعال کرده است.
مخالفت با انتخابات پستی
افزون بر آن، تیم انتخاباتی دونالد ترامپ علیه برگزاری پستی انتخابات در برخی از ایالت‌ها اعتراض کرده است. موضوع از جمله بر سر تصمیم ایالت نوادا است.اعضای تیم انتخاباتی ترامپ علیه تصمیم مسئولان این ایالت برای برگزاری انتخابات پستی شکایت کرده‌اند. بر اساس قانون جدیدی که در این ایالت به تصویب رسیده، مردم این ایالت از طریق پست، برگه رای خود را دریافت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از این طریق در انتخابات پستی مشارکت کنند.تیم انتخاباتی ترامپ مدعی است چنین امری راه را برای تقلب و دست‌کاری در نتایج انتخابات هموار خواهد کرد.
دونالد ترامپ حتی مدعی شده بود که پست این ایالت در موقعیتی نیست که برگه‌های انتخاباتی پستی میلیون‌ها نفر را به موقع تحویل داده و به موقع دریافت کند.این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند  که در ایام کرونا، استفاده از این امکان، اقدامی صحیح بوده و آن را کاملا قانونی و ممکن ارزیابی می‌کنند. ترامپ مدعی  شده بود که استفاده از شیوه انتخابات پستی پرخطاترین نتایج را به همراه خواهد داشت و راه را برای دخل و تصرف غیرقانونی در نتایج انتخابات هموار می‌کند. این در حالی است که گفته می‌شود ترامپ با انجام انتخابات پستی مثلا در برخی دیگر از ایالت‌ها و از جمله در ایالت فلوریدا چندان مخالفتی ندارد.


 
برچسب ها: انتخابات آمریکا