به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۲۶۳۴۷

اقدام عجیب فدراسیون تیراندازی

اقدام عجیب فدراسیون تیراندازی
گروه ورزشی: فدراسیون تیراندازی در حالی قصد دارد لیگ اهداف پروازی را بعد از ۸ سال راه‌اندازی کند که وضعیت تمامی لیگ ها و تمرینات ورزشی به دلیل شیوع کرونا نامشخص است.به گزارش ایسنا، فدراسیون تیراندازی برای آغاز لیگ اهداف پروازی فراخوان داده تا باشگاه ها برای ثبت نام اقدام کنند. فدراسیون قصد دارد بعد از ۸ سال لیگ اهداف پروازی را در ماده تراپ بانوان، تراپ آقایان و اسکیت راه اندازی کند. برنامه ریزی مسئولان فدراسیون در اهداف پروازی در حالی است که  آن ها هنوز در خصوص لیگ تپانچه و تفنگ در سال ۹۸ تصمیمی نگرفته اند و منتظر بهتر شدن شرایط به سبب شیوع کرونا هستند.تیراندازی ایران در سال های اخیر در دو ماده تفنگ و تپانچه برخلاف اهداف پروازی پیشرفت خوبی داشته تا جایی که برای المپیک توکیو ۶ ورزشکار در این دو ماده سهمیه گرفته اند. ملی پوشان المپیکی ایران در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و اعلام وضعیت قرمز هیچ اردوی تمرینی ندارند. همچنین فدراسیون جهانی با شیوع کرونا تمامی مسابقات را لغو و هنوز هیچ برنامه ای برای مسابقات بین المللی نداشته است.در این شرایط ملی پوشان که چندین ماه از اردوی تیم ملی و شرایط تمرینات واقعی دور بودند نیاز به چندین مسابقه داخلی دارند تا بتوانند خود را محک زده و رکوردهای خود را ثبت کنند، اما فدراسیون تیراندازی به جای تعیین تکلیف لیگ این دو ماده به دنبال راه‌اندازی لیگ اهداف پروازی بعد از ۸ سال است.با توجه به نظر مسئولان فدراسیون، لیگ اهداف پروازی در محیط روباز است و کمتر ورزشکاران در معرض شیوع کرونا قرار می گیرند اما به هر حال با برگزاری مسابقات در دو روز مشکلاتی برای تیم ها از جهت تامین خوابگاه و تغذیه ایجاد خواهد شد؛مشکلاتی که با برگزاری لیگ تپانچه و تفنگ نیز با آن روبرو خواهد شد.
 
راه‌اندازی لیگ اهداف پرازی بعد از ۸ سال اقدام ارزشمندی است اما نباید فدراسیون تیراندازی در کنار آن از لیگ تفنگ و تپانچه که از رشته های المپیکی است غافل بماند.رییس سازمان لیگ تیراندازی در خصوص تعیین تکلیف لیگ های تفنگ و تپانچه اظهار کرد: تقریبا ۸۰ درصد مسابقات از فصل ۹۸ انجام شده است. در حال حاضر در لیگ دسته یک بانوان تنها یک هفته و آقایان سه هفته و در لیگ برتر آقایان چهار هفته و بانوان دو هفته مسابقه باقی مانده است. قرار بود مسابقات را در اردیبهشت یا خرداد تمام کنیم. بعد از آن در تیر و مرداد هم که متاسفانه بیماری بیشتر شیوع پیدا کرد و در حال حاضر وضعیت مشخصی نداریم.حسینی افزود: برنامه ما این است که اگر در آینده ولی در کوتاه مدت شرایط بهتر شد که لیگها را ادامه می دهیم اما اگر نشد لیگ ها را تعطیل کنیم و با همین جدول که هست رتبه بندی را اعلام کنیم. در حال حاضر مشخص نیست که در آینده شرایط بهتر یا بدتر می شود. همه چیز بستگی به رفتار اجتماعی افراد بستگی دارد. ما تابع ستاد مقابله با کرونا در ورزش هستیم. اگر بخواهیم لیگ را ادامه دهیم باید با هماهنگی این ستاد باشد اما در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست.رییس سازمان لیگ تیراندازی در خصوص آغاز لیگ ۹۹ گفت: برای لیگ ۹۹ دستورالعمل ها تقریبا نهایی شده ولی منتظریم لیگ ۹۸ تمام شود. البته باید مصوبه دستورالعمل ها در کمیته اجرایی لیگ تایید شود و بعد از آن دستورالعمل ها را برای تیم ها و باشگاه ها ارسال کنیم. اما در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست.وی در خصوص آغاز لیگ اهداف پروازی گفت: برای لیگ اهداف پروازی فراخوان دادیم. ۸ سالی است که اهداف پروازی لیگ نداشته است. شیوه نامه مسابقات را جدید کردیم. در گذشته تنها تراپ دوبل انجام می شد اما اکنون تراپ بانوان، تراپ آقایان و اسکیت را خواهیم داشت ولی دیگر تراپ دوبل نداریم. فدراسیون تلاش می کند تا به تیم ها انگیزه دهد تا در لیگ اهداف پروازی شرکت کنند.

حسینی در مورد تفاوت لیگ اهداف پروازی و تفنگ و تپانچه افزود: کلا اهداف پروازی از همه لحاظ با تفنگ و تپانچه متفاوت است. ۸ سال است که اهداف پروازی لیگ نداشته اما سیزدهمین دوره از لیگ برتر تفنگ و تپانچه انجام شده است. از لحاظ سلاح، تیر، محیط، تجهیزات و مقررات نیز با هم متفاوت هستند. اهداف پروازی در سایت برگزار می شود اما تفنگ و تپانچه در سالن انجام خواهد شد. هیچ وجه اشتراکی ندارند.رییس سازمان لیگ تیراندازی گفت: همه هزینه ها با تیم های شرکت کننده است. تامین فشنگ، تیر، بشقاب، لباس و همه چیز با تیم شرکت کننده است. مثل همه کالاها قیمت تیر و تجهیزات در این رشته بالا است. مسابقات در اهداف پروازی ۵ راند و ۱۲۵ تیر است اما ما برای اینکه تیم ها تحت فشار نباشند تعداد راندها را به ۳ و یعنی ۷۵ تیر رساندیم. خواستیم با این شیوه نامه تعداد بیشتری تیم شرکت کنند.او در پایان گفت: بعد از ۸ سال وقفه مجددا قرار است لیگ اهداف پروازی با شیوه نامه جدید و متفاوت نسبت به گذشته در سایت مجموعه ورزشی آزادی به صورت رفت و برگشت برگزار شود. یکی دو هفته هم تیم ها زمان دارند تا ثبت نام کنند. اگر حداقل ۶ تیم هم ثبت نام کنند می توانیم لیگ را آغاز کنیم. البته انتظار داریم تعداد بیشتری تیم در لیگ اعلام آمادگی کنند. به لطف خدا و اگر کرونا بگذارد مسابقات را شروع می کنیم.
برچسب ها: لیگ تیراندازی