به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۲۶۳۶۴

قصاص، مجازات جنایت در خانه ویلایی

قصاص، مجازات جنایت در خانه ویلایی
گروه حوادث: تابستان‌سال‌۹۷ مأموران پلیس پایتخت از کشف بقایای جسدی در حیاط یک خانه ویلایی در بومهن باخبر و راهی محل شدند.صاحب ویلا که با مأموران تماس گرفته‌بود، گفت: چند ماه قبل این ویلا را خریدم و قصد داشتم در حیاط آن یک استخر بسازم. امروز کارگران در حال کندن باغچه بودند که با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند.آن‌ها در دل خاک اسکلت یک انسان را دیدند که بقایای آن نمایان بود.با ثبت این اظهارات، بقایای جسد به پزشکی قانونی منتقل و بعد از تشخیص هویت مشخص شد، جسد متعلق به مرد میانسالی به نام فرشید است که سال‌۹۲ همسرش گم‌شدن او را به پلیس خبر داده‌بود. با بدست آمدن این سرنخ تحقیقات در این زمینه جریان داشت تا اینکه مشخص شد همسر فرشید به نام فریبا ۳۰‌ساله پنج‌سال بعد از ناپدید شدن شوهرش خانه را فروخته و به مکان نامعلومی رفته‌است.پلیس به ردیابی زن جوان پرداخت تا اینکه وی را در شهرستان همدان شناسایی کرد.زن جوان در حالیکه با مردی به نام شاهین ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌بود، بازداشت شد و مورد تحقیق قرار گرفت.او به قتل شوهرسابقش با همدستی شاهین اعتراف کرد و گفت: فرشید دو بار ازدواج کرده‌بود و بعد از طلاق همسرانش با من ازدواج کرد. ما صاحب دو فرزند شدیم، اما او مرد بد‌اخلاقی بود به همین خاطر درخواست طلاق دادم، اما او راضی نمی‌شد.

این گذشت تا روز حادثه، آن روز درگیری بین من و فرشید بالا گرفت به همین خاطر با دوست صمیمی‌ام که خواهر شاهین بود، تماس گرفت و کمک خواستم.شاهین به خانه‌مان آمد که ناگهان شوهرم با چاقو به من حمله کرد. همان موقع دهان شوهرم را گرفتم و شاهین با چاقو او را زد.بعد از قتل، جسد را در باغچه خانه دفن کردیم. بعد از چند ماه شاهین به خواستگاری‌ام آمد و با هم ازدواج کردیم.با اقرار‌های زن جوان، شاهین نیز دستگیر شد.او با اقرار به قتل در توضیح گفت: فریبا با خواهرم دوست بود و همیشه با خواهرم درد دل می‌کرد. آن روز وقتی درخواست کمک کرد به خانه آن‌ها رفتم که دیدم فرشید چاقو به دست، قصد حمله به فریبا را دارد.با دیدن این صحنه چاقو را از روی اپن آشپزخانه برداشتم و یک ضربه به فرشید زدم.وقتی فهمیدم نفس نمی‌کشد، از ترس با فریبا بحثم شد. آنجا بود که فریبا قول داد به پلیس بگوید با هم فرشید را به قتل رسانده‌ایم.او به خاطر من دروغ گفته و قاتل نیست.
متهم در ادامه گفت: فردای آن روز جسد را در حیاط ویلا دفن کردیم و پنج ماه بعد از حادثه به شیراز رفتم و فریبا را در خانه پدری‌اش خواستگاری کردم.متهم در خصوص همسر سابقش نیز گفت: همسرم تمام اموالم را به نام خودش سند زده‌بود.به همین خاطر مرا ترک کرد و رفت. با فرزندانم تنها بودم و هنوز همسر سابقم را طلاق نداده‌ام که با فریبا ازدواج کردم و از او هم صاحب فرزند شدم.شاهین به اتهام قتل عمد و زن جوان به اتهام معاونت در قتل روانه زندان شدند و پرونده در اولین جلسه محاکمه روی میز هیئت قضایی شعبه‌دهم قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند.در ادامه دو متهم با تأیید اظهاراتشان از خودشان دفاع کردند.در پایان هیئت قضایی مرد جوان را به قصاص و زن جوان را به حبس محکوم کرد.
برچسب ها: قتل حوادث