به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۵۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۰۲:۳۵
کد مطلب : ۲۲۶۴۴

فعاليت سياسي،دلیل تعلیق یک انتشارات

گروه فرهنگ و ادب:​ مدیر انتشارات «کلاغ سفید» پس از مراجعه به وزارت ارشاد برای پیگیری وضعیت انتشاراتش گفت: از طریق سرپرست اداره‌ کتاب به من گفته شد طبق استعلام از وزارت اطلاعات، صلاحیت من به‌عنوان مدیرمسؤول نشر کلاغ سفید رد شده است.
فعاليت سياسي،دلیل تعلیق یک انتشارات
روحی افسر  درباره‌ی نتیجه‌ی صحبت خود با مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی وضعیت نشرش که پیش‌تر در ابلاغی شفاهی مانع فعالیت آن شده بودند، به ایسنا، اظهار کرد: روز یکشنبه (سوم آذر) پیش آقای کمالی‌نژاد رفتم و ایشان درباره‌ی مشکل نشر کلاغ سفید گفتند طبق استعلام وزارت ارشاد از وزارت اطلاعات، صلاحیت من به عنوان مدیرمسؤول نشر رد شده است. او سپس درباره‌ی دلیل این تصمیم توضیح داد: در مورد انتشارات «کلاغ سفید»، در سال 1380، طبق بخشنامه‌ی صادرشده در زمان وزارت آقای مهاجرانی، برای بررسی گرفتن مجوز نشر از وزارت اطلاعات استعلام شد. طبق مستندات پرونده در آن‌جا قید شده است که اگر نتیجه‌ استعلام تا دو ماه دیگر نیامد، جواب آن‌ها را مثبت تلقی کنیم، اما در سال 1390 هم وزارت ارشاد دوباره برای تکمیل پرونده از وزارت اطلاعات استعلام گرفته است که جواب آن در سال 1391 آمده و در آن‌جا با مدیرمسؤول بودن من در انتشارات «کلاغ سفید» مخالفت کرده‌اند.

افسر ادامه داد: طبق گفته‌ی آقای کمالی‌نژاد، سرپرست اداره‌ی کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حال حاضر نیز برای ادامه‌ی فعالیت نشر «کلاغ سفید» یا باید به حکم وزارت اطلاعات اعتراض بنویسم و دلیل بخواهم که چرا با مدیرمسؤولی من در این انتشارات مخالفت شده است، یا این‌که باید یک مدیرمسؤول جدید برای انتشارات معرفی کنم. او در ادامه درباره‌ی این‌که خواسته‌اند خود او مدیرمسؤول انتشارات نباشد، اظهار کرد: به من جواب دادند که چون مجوز نشر شما موقت بوده است، ما در سال 90 از وزارت اطلاعات استعلام کرده‌ایم و آن‌ها با ادامه‌ی فعالیت شما مخالفت کرده‌اند.

این ناشر درباره‌ این‌که به نظرتان چرا با مدیرمسؤولی شما در انتشارات مخالفت شده است، توضیح داد: خودم چندان نمی‌دانم، اما طبق سؤال و جواب‌های انجام‌شده، به‌نظرم می‌رسد که موضوع به فعالیت‌های سیاسی تنی چند از اعضای خانواده‌ام در سال‌های گذشته مربوط باشد. او همچنین درباره‌ سونوشت کتاب‌های شهرام شیدایی - همسر مرحومش - که مدتی است منتظر مجوز انتشار هستند، گفت: در این‌باره آقای کمالی‌نژاد - سرپرست موقت اداره‌ کتاب - به من گفت در یک نامه دوباره درخواست بازنگری بدهم تا کتاب‌ها دوباره مورد بررسی قرار گیرند.