به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : ۲۲۶۴۴۹
در راستای برنامه پاداش برای عدالت وزارت امور خارجه آمریكا؛

برنامه آمریكا برای ارسال پیامک به ایرانی‌ها

گروه بین الملل: برنامه پاداش برای عدالت وزارت امور خارجه آمریكا اعلام کرد در ازای دریافت اطلاعاتی درباره دخالت خارجی در انتخابات داخلی‌اش، جایزه‌ای در نظر گرفته و این موضوع را با پیامک‌های و دیگر وسایل ارتباط جمعی به مردم کشورهای مختلف دنیا اعلام می‌کند.
برنامه آمریكا برای ارسال پیامک به ایرانی‌ها
روز پنح شنبه شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران اعلام كردند  پیامک‌هایی دریافت کرده‌اند که در آن نوشته شده آمریکا تا ۱۰ میلیون دلار در ازای اطلاعاتی در باره دخالت خارجی در انتخابات این کشور پاداش می‌دهد. به گفته برخی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی این پیامک‌ها به برخی مشترکان دو اپراتور ایرانسل و همراه اول ارسال شده است. در پایان پیامک‌هایی که برای مشترکان ایرانی ارسال شده یک آدرس توئیتر به نام "پاداش برای عدالت"آمده است که به فارسی برخی اخبار دولت آمریکا درباره افراد تحت تعقیب و همچنین پاداش‌ برای اطلاعات مفید بازتاب داده می‌شود.
اخیرا وزارت خارجه آمریکا از تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی خبر داد که به شناسایی افرادی منجر شود که با فعالیت‌های غیرقانونی سایبری و همکاری با دول خارجی تلاش می‌کنند در انتخابات آمریکا دخالت کنند.وزارت امور خارجه آمریكا می‌گوید اگر دریافت کنندگان مطمئن نیستند که این پیام‌ها متعلق به برنامه "پاداش برای عدالت" این وزارت‌خانه‌ است، می‌توانند مستقیم به سایت این نهاد مراجعه کنند. بنابر بر اعلام رسمی وزارت امور خارجه آمریكا، ارسال این پیامک‌ها بخشی از یک کارزار جهانی به زبان‌های مختلف است.بنا بر این اطلاعیه، "برنامه پاداش برای عدالت" از روش‌های متنوعی استفاده می‌کند تا مردم را در مورد پاداش و برنامه‌های خود آگاه سازد.آمریکا می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دامن زدن به اختلافات و تزریق اطلاعات نادرست می‌تواند از جمله روش‌های مداخله در انتخابات باشد.پیش‌تر هم آمریکا ایران، چین و روسیه را متهم کرده بود که به دنبال مداخله در انتخابات این کشورند.
سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا سال ۲۰۱۸ در بیانیه مشترکی ادعا کردند روسیه و چین و ایران ممکن است به دنبال تاثیرگذاری در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ و انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰ باشند. در آن زمان وزارت امور خارجه ایران اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرد و آن را نوعی "توهم ناشناخته" دانست.
اداره اطلاعات ملی آمریکا اخیرا با انتشار گزارشی، ایران را تهدیدی سایبری برای آمریکا خوانده است. ایران خود هدف حملات سایبری، به خصوص در حوزه هسته‌ای، بوده و آن‌ها را به اسرائیل و آمریکا نسبت می‌دهد.



 
برچسب ها: پیامک آمریکا