به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۷ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۲۲۶۴۵۴

وکیلی که موکلش وجود خارجی ندارد

گروه جامعه: دادگاهی در آخن آلمان برای رسیدگی به اتهام کلاهبرداری یک وکیل آغاز به کار کرد. این وکیل متهم است که برای وکالت یک قربانی رشته ترورهای نئونازی‌ها ، ۲۱۱ هزار یورو از دولت پول گرفته است. یک چنین قربانی اصلا وجود خارجی ندارد.
وکیلی که موکلش وجود خارجی ندارد
متهم این دادگاه یک وکیل ۵۲ ساله است. او متهم است که در جریان بررسی پرونده جنجالی موسوم به NSU در شهر مونیخ، وکالت یک قربانی بمب‌گذاری این گروه در شهر کلن را بر عهده داشته در حالی که اصلا چنین قربانی‌ای وجود خارجی ندارد.دادگاه NSU مربوط به رشته ترورهای یک گروه نئونازی در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ است که نه شهروند خارجی‌تبار آلمانی و یک پلیس را به قتل رساندند. یکی از عملیات‌های این گروه انفجار بمب در یک منطقه خارجی‌نشین شهر کلن بود.در اثر حمله تروریستی ۲۲ نفر زخمی شدند که چهار تن از آنان شدت جراحاتشان بسیار شدید بود. افراد زیادی نیز دچار بحران‌های روحی پس از حادثه شدند اما زنی با نام "مرال کسکین" در میان این افراد نبود؛ فردی که این وکیل مدعی وکالت اوست.
به گفته دادستان آخن این وکیل تا کنون ۲۱۱ هزار یورو از صندوق دولت به دلایل گوناگون برای وکالت این پرونده ساختگی دریافت کرده است. متهم اما این اتهامات را رد کرده است.
به گفته یک سخنگوی دادگاه، در صورت اثبات این اتهامات، وکیل مورد شکایت می‌تواند علاوه بر جریمه نقدی تا پنج سال حبس بگیرد. در مواردی که کلاهبرداری شدید و خاص باشد، مجازات حبس می‌تواند تا ۱۰ سال افزایش یابد.پرسش دیگری نیز در برابر دادگاه قرار دارد و آن این که آیا این وکیل دادگستری می‌تواند به شغل وکالت ادامه دهد یا خیر. عناوین اتهامی او از این قرارند: کلاهبرداری، تلاش برای کلاهبرداری، جعل مدارک و تحریک به اظهارنامه دروغین به قید سوگند.
وکیل مورد اتهام می‌دانسته که دادگاه عالی شهر مونیخ در جریان رسیدگی به پرونده NSU درباره وجود شخصی با نام "مرال کسکین" قانع شده است. این وکیل اما مدارک پزشکی و روانپزشکی جعلی به دادگاه ارائه کرده و مدارک را نیز در اختیار یک گزارش تلویزیونی گذاشته است. در این گزارش حتی عکسی از مرال کسکین هم نشان داده می‌شود.
به گفته دادستانی، این وکیل حتی به دادگاه عالی مونیخ گفته بوده که موکلش در برلین با رییس‌جمهوری آلمان دیدار کرده و مورد استقبال آنگلا مرکل صدراعظم این کشور نیز قرار گرفته است.
آنگونه که در دادخواست متهم آمده، او در این کلاهبراری با یک قربانی واقعی که جزو شاکیان پرونده NSU بوده همکاری کرده است. این فرد در این میان فوت کرده است. زمانی که سال ۲۰۱۵ اتهامات این وکیل علنی شد، او برای تبرئه خودش گفته بود که از سوی شاکی دیگر پرونده NSU (فردی که اکنون فوت شده) به این ماجرا وارد شده و برای او همواره محرز بوده است که موکلش واقعا وجود دارد.




 
برچسب ها: دادگاه آلمان