به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۲۶۶۱۲

۱۵ میلیارد برای باشگاه درآمدزایی کردم

۱۵ میلیارد برای باشگاه درآمدزایی کردم
گروه ورزشی: دروازه‌بان سابق پرسپولیس می‌گوید مدیران این باشگاه با بی‌صداقتی احترامش را نگه نداشتند و همین امر باعث ناراحتی‌اش شده است.علیرضا بیرانوند  درباره پوکر پرسپولیس در لیگ برتر به صحبت پرداخت. دروازه‌بان سابق پرسپولیس می‌گوید در طول چهار سال کمتر از ۶ میلیارد تومان از این باشگاه دریافتی داشته‌ است اما بیش از ۱۵ میلیارد برای پرسپولیس درآمدزایی کرده تا این باشگاه در شرایط بحرانی بتواند مطالبات برانکو ایوانکوویچ را بپردازد. 
در ادامه گفت‌وگوی ایسنا را با بیرانوند می‌خوانید:

* ابتدا درباره چهار سال حضور در پرسپولیس صحبت کن. زمانی که به پرسپولیس آمدی، تصور چنین روزی را داشتی که با این تیم پوکر کنی؟
راستش را بخواهید ابتدا فکر نمی‌کردم روزی این چنین تاریخ سازی کنیم اما می‌دانستم باشگاه بزرگ پرسپولیس‌ پتانسیل بالایی دارد که با حمایت هوادارانش در لیگ ایران تاریخ سازی کند. ما با کمک برانکو پیش رفتیم و توانستیم با حمایتی که از هواداران احساس می‌کردیم پیش برویم و به قله‌های افتخار برسیم. پرسپولیس پیش از حضور من همراه برانکو نایب‌قهرمان لیگ شده بود که این نشان می‌داد برانکو یک سال پیش از قهرمانی تلاش کرده بوده تیم قدرتمندی بسازد. او کم کم تغییرات در نفرات ایجاد کرد و به نوعی آجرهای ساخت پرسپولیس‌ فعلی را روی هم گذاشت تا الان به این افتخار رسیدیم.

* در کسب این ۴ قهرمانی در لیگ برتر با سه مربی کار کردی. پس از نظر تو برانکو بهترین مربی پرسپولیس بود؟
هر مربی‌ای سبک خاص خودش را دارد. آقای برانکو نیاز به تعریف من ندارد و همه می‌دانند او چقدر برای پرسپولیس زحمت کشیده و چه تیمی ساخته است. بعد از جدایی او کسی که می‌آمد کار سختی داشت با این حال آقای کالدرون هم آمدند و واقعا برای تیم زحمت کشیدند. شاید در مقطعی کالدرون با برخی بازیکنان دچار مشکل شد اما او به سبک یک مربی حرفه‌ای با تمام وجودش برای پرسپولیس کار می‌کرد که حاصل آن هم قهرمانی تیم در نیم‌فصل بود. بعد از او هم آقای ‌گل‌محمدی آمد و کار نیمه تمام کالدرون را تمام کرد. گل‌محمدی واقعا نشان داد به عنوان یک مربی ایرانی توانایی این را دارد که روند خوب پرسپولیس را ادامه دهد. او واقعا با شخصیت و با دانش است. 

* خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس حالا باید برای قهرمانی آسیا بجنگد. یعنی یک برنامه ریزی مشخص برای این موضوع داشته باشد. آیا فکر می‌کنی گل‌محمدی می‌تواند این رویا را محقق کند؟
قهرمانی در آسیا واقعا سخت است و اینگونه نیست که ما بگوییم قهرمان آسیا بشویم و در دور بعد به قهرمانی برسیم. برای کسب جام لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ریزی بسیار مهم است. در کل من فکر می‌کنم پرسپولیس با آقای گل‌محمدی قله‌های افتخار را فتح خواهد کرد. 

* درست است که قهرمانی در آسیا به برنامه‌ریزی نیاز دارد اما شما یک بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدید که البته واکنش زیبای تو مقابل ضربه سر ژاوی تاثیر زیادی در رسیدن به فینال داشت.
در آن بازی من وظیفه‌ام انجام دادم و اجازه ندادم توپ به گل تبدیل شود. خوشحالم عکس‌العمل من در آن صحنه باعث به دست آمدن افتخار بزرگی برای پرسپولیس شد. ما همان سال مشکلات فراوانی داشتیم. بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی و مشکلات مالی کار را سخت کرده بود. ما همان سال با هنر مربیگری برانکو و غیرت و تلاش بازیکنان به فینال رسیدیم. اگر از نقل‌وانتقالات محروم نبودیم و بازیکنانمان مصدوم نمی‌شدند قطعا می‌توانستیم کاشیما را هم شکست بدهیم. در هرحال حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا افتخار بزرگی بود. 

* به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی اشاره کردی. بعد از جام‌جهانی به خاطر عملکرد خوبی که داشتی صحبت‌هایی درباره جدایی‌ات از پرسپولیس مطرح شد اما جدا نشدی. این موضوع به محرومیت پرسپولیس از نقل‌وانتقالات ارتباط داشت؟
بگذارید حقیقتی را بگویم. آنقدر پرسپولیس را دوست داشتم که می‌خواستم سالها در این تیم بمانم. وقتی در ایران بازی می‌کنید چه افتخاری بالاتر از این که بازیکن پرسپولیس باشید؟ به خاطر همین پیش از جام‌جهانی قراردادم را ۵ ساله تمدید کردم. شاید هر فوتبالیستی پیش از جام‌جهانی چنین کاری نکند اما قراردادم را تمدید کردم که اگر قرار به جدایی‌ام شد با پرداخت مبلغی به یک تیم خارجی بروم. اینگونه می‌توانستم به باشگاه کمک کنم. بعد از جام‌جهانی هم شرایط برای حضورم در فوتبال اروپا مهیا بود اما با توجه به محرومیت پرسپولیس از نقل‌وانتقالات، نامردی بود که تیم را رها کنم. ماندم و به فینال آسیا رسیدیم. بعد جام‌ ملت‌های آسیا باز هم شرایط جدایی‌ام مهیا بود اما می‌دانستم با رفتنم تیم دچار مشکل می‌شود. با این حال بندی در قراردادم گنجانده شد که بر اساس آن در صورت پیشنهاد خارجی، ٧٠٠ هزار دلار به پرسپولیس برسد. حالا هم می‌بینید همین پول در سخت‌ترین شرایط به باشگاه کمک کرد تا  مطالبات برانکو را پرداخت کنند. در طول ۴ سال شاید جمع دریافتی من از پرسپولیس به ۶ میلیارد تومان هم نرسد اما با این ٧٠٠ هزار دلار فکر می‌کنم با نرخ دلار روز، بیش از ١۵ میلیارد برای باشگاه پرسپولیس درآمدزایی کردم.

* از بازیکنانی بودی که در تمام این چهار قهرمانی نقش مهمی را ایفا کردی. درباره این موضوع هم صحبت کن. 
حقیقتا من با پرسپولیس ٨ جام کسب کرده‌ام اما این آخرها با من نامهربانی شد. 

* چرا؟
اگر دقت کرده باشید در جشن قهرمانی و اهدای جام نام همه از جمله برخی کارمندان باشگاه را صدا زدند، نام استوکس را هم صدا زدند اما خبری از نام من نبود. گویی اصلا بازیکن پرسپولیس نبودم. کسی که گوینده ورزشگاه است، اسامی را از روی لیستی می‌خواند که باشگاه در اختیارش گذاشته است، پس باشگاه اسم مرا نداده که صدا بزنند. جالب است حتی وقتی برای دریافت مدالم با باشگاه تماس گرفتم، به من گفتند مدال‌ها تمام شده است، منتظر باش تا پیگیری کنیم و از سازمان لیگ برایت بگیریم. 

* پیش از ترک تهران، در خبرها داشتیم که با باشگاه دچار اختلاف مالی شده‌ای. موضوع اختلافت با باشگاه بر سر چیست؟
من با باشگاه پرسپولیس اختلاف ندارم. پرسپولیس‌ محبوب من است، چرا باید اختلاف داشته باشم؟ ناراحتی من از مدیران باشگاه است. کسانی که احترام من را نگه نداشتند. کسانی که خود را صاحب این پوکر می‌دانند اما به من گفتند آپشن‌های قهرمانی به تو تعلق نمی‌گیرد. ببینید موضوع من و پرسپولیس‌ بر سر پول نیست. موضوع این است که رفتار مدیران باشگاه با من خوب و محترمانه نبود و این مرا ناراحت می‌کند. اینکه به من می‌گویند باید بمانی تا پایان فصل بعد آپشن قهرمانی را به تو بدهیم، درست نیست. بیماری کرونا آمد و شرایط لیگ تغییر کرد اما بر اساس قرارداد سه جانبه من، پرسپولیس و آنتورپ، قانونا نمی‌توانستم تا پایان بازی‌ها بمانم. باز هم می‌گویم موضوع پول نیست، موضوع بی احترامی مدیران باشگاه است. 

* مساله دیگری که مطرح شده بود، بحث قرارداد الحاقیه یک و نیم میلیاردی تو بود که باشگاه قبول نداشت. 
واقعا برایم عجیب است. سرپرست باشگاه امضای مدیرعامل قبلی را قبول ندارد. چطور ممکن است در یک شرکت دولتی، سرپرست فعلی که نقش مدیرعامل را دارد، امضای مدیرعامل قلبی را قبول  ندارد؟ در نیم فصل زمانی که با باشگاه آنتورپ قرارداد امضا کردم، آنها اصرار داشتند زودتر به بلژیک سفر کنم. اگر می‌رفتم با توجه به شرایط حساس لیگ، پرسپولیس‌ دچار مشکل می‌شد. ماندم تا پایان فصل و به خاطر این موضوع آقای انصاری‌فرد یک الحاقیه به قراردادم اضافه کرد و حالا آقای رسول پناه می‌گوید این الحاقیه ارزش قانونی ندارد. موضوع واقعا پول نیست. ناراحتی من از این است که مدیران باشگاه صادق نیستند و احترام بازیکنی که برای باشگاه زحمت کشیده را نگه نمی‌دارند. من تمام وجودم را برای پرسپولیس گذاشتم و برای خوشحالی هواداران تلاش کردم، اما مدیران باشگاه در حق من نامردی کردند. 

*این صحبت‌ها نشان می‌دهد که حسابی بر سر مسائل مالی ناراحت هستی. 
مهم نیست. وکیلم پیگیری خواهد کرد اما من انتظار نداشتم چنین رفتاری با من بشود. ای کاش مدیران باشگاه کمی با صداقت با بازیکنان رفتار کنند.

*به عنوان سوال پایانی آینده‌ات را در آنتورپ چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
من نماینده ایران هستم و قطعا اهداف بزرگی در اروپا دارم. تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را در آنتورپ داشته باشم تا دوباره ایرانی‌ها و پرسپولیسی‌ها به من افتخار کنند.
برچسب ها: علیرضا بیراوند