به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۲۲۶۷۲۵

زیباکلام: فتاح دیشب در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد!

زیباکلام: فتاح دیشب در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد!
گروه سیاسی: صادق زیباکلام در تحلیل سخنان فتاح گفت: «شاید اظهارات شب گذشته او در تلویزیون درست باشد، اما بیشتر خوراک تبلیغاتی است. آقای فتاح شناسنامه، کارت ملی و سه قطعه عکس خود را در دست گرفته و انتقاد از چهره‌های سیاسی و نهاد‌ها را می‌توان آغاز ثبت نام او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دانست. با این حال او نامزد اول تندرو‌ها نیست و نامزد اول همچنان محمود احمدی‌نژاد است، اگر نتوانند او را وارد انتخابات کنند، فتاح گزینه بعدی است.»
زیباکلام در این باره گفت: "انتخابات آینده، جولانگاه اصولگرایان است از همین الان باید آن‌ها را پیروز انتخابات دانست. بخش قابل توجهی از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان دچار ریزش شده و در این انتخابات مانند انتخابات مجلس شرکت نخواهند کرد؛ بنابراین همه رقابت از آن اصولگرایان است. نکته دوم در این وضعیت رقابت بین طیف‌های اصولگراست. سوال مهم این است که چهار جریان اصلی یعنی معتدل، میانه‌رو، تحول خواه، جبهه‌پایداری و حامیان احمدی‌نژاد می‌توانند با یکدیگر بر سر یک نفر ائتلاف کنند و او را به عنوان نامزد اصلی و برای گرم کردن بازار انتخابات چند فرد دیگر هم معرفی نمایند؟ به نظر من چنین چیزی شدنی نیست و این چهار جریان نمی‌توانند روی یک فرد ائتلاف کنند.»
ین تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است:  جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد، ممکن است ائتلاف کنند. نامزد اصلی آن‌ها هم آقای احمدی‌نژاد خواهد بود؛ که هر دو گروه او را قبول دارند و همچنین نفوذ خوبی هم در بدنه اصولگرایان و تحول‌خواهان دارد. اما احتمالا احمدی‌نژاد ردصلاحیت می‌شود. اگر نتوانند صلاحیت احمدی‌نژاد را تائید کنند قطعا فردی را انتخاب می‌کنند که مورد توافق اکثریت جبهه‌پایداری و احمدی‌نژادی‌ها باشد. پرویز فتاح از جمله شخصیت‌هایی است که این دو گروه می‌توانند روی او به توافق برسند، البته افراد دیگری همچون مهرداد بذرپاش و سعید جلیلی هم می‌توانند رقیب فتاح شوند."
زیباکلام در تحلیل سخنان فتاح گفت: «شاید اظهارات شب گذشته او در تلویزیون درست باشد، اما بیشتر خوراک تبلیغاتی است. آقای فتاح شناسنامه، کارت ملی و سه قطعه عکس خود را در دست گرفته و انتقاد از چهره‌های سیاسی و نهاد‌ها را می‌توان آغاز ثبت نام او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دانست. با این حال او نامزد اول تندرو‌ها نیست و نامزد اول همچنان محمود احمدی‌نژاد است، اگر نتوانند او را وارد انتخابات کنند، فتاح گزینه بعدی است.» این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا فتاح اینچنین بی‌محابا از حدادعادل به عنوان چهره کلیدی اصولگرایان انتقاد کرد، گفت: «فتاح می‌داند هر چقدر درباره حداد عادل بد حرف بزند از منظر انتخاباتی اتفاقا خوب است. چرا که ممکن است برخی سران اصولگرا رنجیده شوند، اما آرای پوپولیستی مورد نیاز را به دست می‌آورد. در حال حاضر هدف نامزد‌های احتمالی اصولگرایان در انتخابات سران اصولگرا نیستند، بلکه کسب محبوبیت در میان مردم است، که با اینگونه حرف‌ها زمینه آن فراهم می‌شود.»
 

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۲۱:۰۰
با توجه به نحوه کمک رسانی ایشان به سیل زدگان، من تمام تلاشم را می کنم که هر کسی به جز آقای فتاح رئیس جمهور شود. ایشان در زمان سیل، به جای این که در دفترشان بنشینند و امکانات نهاد تحت مدیریت خود را برای کمک رسانی بسیج کنند دو تا فیلمبردار برداشتند و رفتند و دست یک نفر را وسط آب گرفتند و آن دو نفر هم از او فیلم گرفتند. ایشان حتماً می خواهند کشور را هم همین طورری اداره کنند. (368978)
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۲۲:۲۸
با این ناکارآمدی که حسن روحانی در دولت و جناب عارف( با سکوت عرفانی خودش در مجلس ) به وجود اوردند کار اصلاح طلبان تمام شد و این جریان برای همیشه از سیاست جمع شد
مجلس را که از دست دادن و بزودی ریاست جمهوری و شوراهای مختلف شهرهای ایان را هم از دست خواهند دادو کشور از لوث وجود این جریان برای همیشه پاک شد
این حرفها که سال 1404 بخواهید بزنید که به ما رای دهید تا خرابکاری های اصولگراها را در سال های 1400 تا 1404 جمع کنیم هم مخاطبی پیدا نخواهد کرد و رقیب هراسی هم دیگر جواب نخواهد داد (368979)
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۲۲:۲۸
به قول شما
هر فردی بیاید از این بهتر نمی شود!

اگر راست می گویید
بگذارید فردی دیگر بیاید
نه اینکه 32 سال فقط دست شما و دوستان شما باشد ! (368980)
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۲۲:۲۹
به دیگر سخن
اصلاح ها نشان دادن که هر وقت بیان سرکار میفرمایند که اختیاری نداریم .و..و برو بمالش و خودتون رای دادید و..
خب وقتی که اختیاری نداری چرا اصرار به آمدن داری؟
برای 1404 و 1408 هم دنبال دوختن کلاه نباشید که فایده ای نداره (368981)
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ ۲۳:۰۱
آیا این حرف ایشون تهمت حساب نمیشه؟ خودش داره میگه من میدونم از فردا میگن کار پوپولیستی انجام میده. اگه قصد شرکت در انتخابات داشت این حرفو نمیزد چون موقع انتخابات علیهش میشه. واقعا کسی بخواد این افراد فاسدو اسمشونو به مردم معرفی کنه از کجا معلوم میشه که نیتش چیه؟ آیا روندی طی کردین که فهمیدین ایشون در انتخابات شرکت کرد؟ (368983)
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۳:۵۹
میتوان گفت احمدینژادکه دیگربرای همیشه مانندخاتمی وروحانی وجهانگیری ازدورخارج شده اندوبه موزه وبایگانی خاطرات ناخوش سیاسی درافکارملت ایران روانه اندوهمچنین بذرپاش وفتاح عددی نیستندوجنبه واقبال مردمی اش راندارندفقط دلخوش کنکی وتوهم دارند.ضمنااگربتعبیراستادزیباکلام"اصولگرا"هاکه اکثریت مجلس رادارندبخوبی عمل نکردندوخودی نشان ندهندمردم دوباره به اصلاحیهااحتمالااقبال نمایند؟20/5/99 (368985)
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۹:۱۱
به نظرم صرف نظر انگیزه آقای فتاح نتیجه کارهای ایشان ارزنده است شاید بعضی ها املاک ناحق دارند (368988)
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۰۹:۴۹
فقط احمدی نژاذ (368989)