کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهنمای کامل اخذ شهروندی ترکیه در سال 2020

20 مرداد 1399 ساعت 10:22

گروه گردشگری:


همه ساله خارجیان بسیاری نسبت به اخذ شهروندی و تابعیت ترکیه اقدام می‌نمایند. مانند هر کشور دیگری ، برای درخواست شهروندی ترکیه شرایط خاصی لازم و روش‌های مختلفی برای این امر وجود دارد. از این رو ، گرفتن شهروندی ترکیه از طریق داشتن سرمایه ثابت ، خرید خانه و آپارتمان در ترکیه ، ازدواج ، اشتغال زایی و سپرده بانکی امکان پذیر خواهد بود.
در ادامه روش‌های اخذ شهروندی ترکیه از راه‌های مختلف و شرایط لازم جهت کسب آن بررسی خواهد شد.
ترکیه راه سریعی را برای اخذ شهروندی ترکیه در طی 2 ماه و از طریق سرمایه گذاری در ملک به میزان حداقل 250،000 دلار ارائه می‌دهد. این برنامه دارای یک فرایند ساده و بدون هیچگونه تعهدی برای اعلام دارایی یا درآمد اشخاص در کشورهای دیگر و بدون نیاز به حضور فیزیکی آنها است. فرقی ندارد که خرید ملک به عنوان یک اقامتگاه دیگر باشد ، یا به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار. با پتانسیل بالای بازگشت سرمایه ، جهت اخذ شهروندی ترکیه طیف گسترده ای از آپارتمان‌های مدرن و ویلاهای ساحلی لوکس ، همه با قیمت‌های بسیار رقابتی وجود دارد. سرمایه گذاران می‌توانند از درآمد اجاره بهره مند شوند و ممکن است بعد از 3 سال دوباره اقدام به فروش مجدد ملک نمایند. از طرفی این برنامه می‌تواند مسیرهای ساده ای را برای جابجایی در انگلیس و ایالات متحده تحت دسته ویزاهای مربوطه در دسترس برای اتباع ترکیه ارائه دهد. علاوه بر این ، گزینه ای برای اقامت در ایالات متحده به عنوان یک سرمایه گذار وجود خواهد داشت.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری
در سال 2018 ، دولت ترکیه برای کسانی که قصد داشتند شهروند ترکیه شوند ، سیستم جدیدی را راه اندازی کرد. براساس این سیستم ، حداقل 250،000 دلار برای خرید املاک و مستغلات در ترکیه یا حداقل 500،000 دلار سرمایه گذاری به مدت 3 سال برای سرمایه گذاران خارجی جهت اخذ شهروندی ترکیه کافی خواهد بود. کسانی که حداقل 500،000 دلار را صرف سرمایه گذاری ثابت می‌نمایند و یا 50 شهروند ترکیه را استخدام می‌کنند نیز می‌توانند مشمول این سیستم نوین شوند.
 
اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج
از نظر مشاورین مجرب آلپ شناخته شده ترین و آسان ترین راه ، ازدواج با یک شهروند ترکیه و گرفتن تابعیت و شهروندی ترکیه است. اما ازدواج با شهروند ترکیه مستقیماً به اعطای شهروندی ترکیه منجر نمی شود - تنها پس از 3 سال از زمان ازدواج، متقاضی می‌تواند با داشتن شرایط زیر درخواست تابعیت کند.
الف) زن و شوهر باید با هم زندگی کنند.
ب) از رفتارهایی که به رابطه‌ی زناشویی آسیب می‌زند ، خودداری کنند.
ج) هیچ تهدیدی برای امنیت ملی و نظم عمومی وجود نداشته باشد.
 
اخذ شهروندی ترکیه از طریق سپرده بانکی
کسانی که قصد دارند شهروندی ترکیه را اخذ نمایند باید حداقل 500،000 دلار یا معادل آن را به ارز خارجی ، در یک بانک ترکیه واریز و حداقل به مدت سه سال داشته باشند. همچنین ، مبلغ لزومی ندارد فقط به یک بانک محدود شود.
باید در نظر داشت بانکی که سپرده در آن واریز می‌شود نباید به عنوان شعبه‌ا‌ی از بانک در کشور دیگری باشد و باید صرفا در ترکیه واقع باشد و فعالیت نماید. بسیاری از کسانی که نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام می‌کنند علاقه مند به داشتن حساب مشترک هستند تا بتوانند تقاضای شهروندی نمایند ، با این شرط که هر دو موافقت کنند که سپرده بانکی را حداقل به مدت سه سال در یک بانک حفظ نمایند. تغییر ارز یا نوع سرمایه گذاری در دوره سه ساله امکان پذیر است. اما ، این روند باید فوراً و بدون هیچگونه وقفه در این مدت باشد.
در طی دوره سه ساله ، شما ممکن است از هر گونه بهره بانکی برخوردار شود و یا مبلغی از سود واریزی شده را برگردانید. اگر چه این سپرده به مدت سه سال مسدود خواهد بود. اما ، این مقدار در هر زمان قابل برداشت است. در این حالت ، بانک به ادارات مربوطه اطلاع می‌دهد و روند تابعیت لغو می‌شود.



شرایط مورد نیاز برای اخذ شهروندی ترکیه
•    اصل گذرنامه یا سایر مدارک مربوط به تأیید تابعیت متقاضی. یا اگر متقاضی بی تابعیت است ، اسنادی که بی تابعیت متقاضی را تایید می‌کند.
•    شناسنامه
•    اجازه اقامت
•    اسنادی که برای ورود و خروج مورد نیاز هستند (تمبر در گذرنامه ، اصل اجازه اقامت و فتوکپی از آن)
•    در صورت متاهل بودن ، اسناد رسمی که هویت اعضای خانواده مانند همسر و کلیه فرزندان را تأیید می‌کند. (مجوز ازدواج ، شناسنامه فرزندان)
•    در صورت داشتن اقوام ترکی - کپی از شناسه و آدرس آن‌ها.
•    گواهی اشتغال به کار
•    گواهی توانایی متقاضی در صحبت کردن به زبان ترکی (گواهی توسط بخش کنسولگری ترکیه پس از مصاحبه موفق با متقاضی صادر می‌شود)
•    4 قطعه عکس جدید

شماره‌های تماس:
شماره تلفن همراه و واتس آپ: 989129628201+
شماره تماس دفتر ترکیه: 905369780963+
شماره تماس دفتر تهران: 2144248636+
وبسایت:
alpinvestment.com
پست الکترونیکی:
alpinvestmentco@gmail.com
 
 


کد مطلب: 226774

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/226774/راهنمای-کامل-اخذ-شهروندی-ترکیه-سال-2020

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir