به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۲۶۸۱۲

وضعیت فعلی کرونای خوزستان شکننده است

وضعیت فعلی کرونای خوزستان شکننده است
گروه جامعه:رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به قرمز بودن استان‌های هم‌جوار خوزستان، گفت: وضعیت فعلی کرونای خوزستان شکننده است. سید محمد علوی درباره این خبر اظهار کرد: پیک اول کرونا را به سختی پشت سر گذاشتیم و اکنون در وضعیت قابل قبولی هستیم.وی افزود: آرامش فعلی، به راحتی به دست نیامده است و این شرایط با هزاران مبتلا، صدها مرگ هزاران پرستار و پزشک آزرده از کار طاقت‌فرسا و تبعات ابتلاء به کرونا حاصل شده و وضعیت شکننده است.علوی در ادامه گفت: به طور تقریب همه استان‌های هم‌جوار خوزستان در وضعیت هشدار و قرمز هستند و اگر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت شود، عفونت کرونا دوباره و با شدت بیشتر و سهمگین‌تر بر خواهد گشت درست همانند اتفاقاتی که در تهران، مشهد و استان‌های شمالی شاهد آن هستیم.بنا به گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان آئین‌های ماه محرم باید در فضای باز و با فاصله‌گذاری دو متر انجام شود و استفاده از هر گونه طبل، سنج، دمام و… ممنوع است و زنجیرزنی تنها با استفاده از زنجیر شخصی در هیئت و بدون جابه‌جایی باید صورت گیرد.
 
دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز دیروز یکشنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه در هفته‌های گذشته روند بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان رو به کاهش بوده گفت: آغاجاری و رامهرمز بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از لحاظ شیوع کرونا همچنان در وضعیت قرمز هستند.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان افزود: کوچک‌ترین سهل‌انگاری در روند پیشگیری از ویروس کرونا موجب می‌شود خوزستان در شرایط بدی قرار گیرد. استان خوزستان پس از دو ماه وضعیت قرمز کرونایی یک هفته پیش از وضعیت هشدار خارج شد.