به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۲۶۸۸

اعتراض به گزافه‌گویی درباره ستايش ظریف

گروه سياسي- رسانه‌ها: پارسینه، نوشت: احمد پورنجاتی فعال اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس در صفحه شخصی خود نوشت: ملاحظه كنید. این متن پیامك را پریشب یك روزنامه نگار مشهور برای من فرستاده (سردبیر چند تا نشریه‌ی هفتگی و ماهنامه، كه البته بنده هم در برخی از آن‌ها مرتكب نوشتن یادداشت شده‌ام): "دكتر ظریف، سردار دیپلماسی ایران، ساعت هشت وارد ایران می‌شود. به استقبال او می‌رویم " پیامك رو كه دیدم به خودم گفتم: احمد! یعنی این"واژگان نظامی" تا به این حد از رفعت در كاینات ذهن و زبان ما جا خوش كرده كه "محمد قوچانی" عزیز ، برای ستایش از یك دیپلمات محترم دست به دامان واژه ی "سردار " می‌شود!
مساله، كاربست یك واژه نیست. پیش تر هم اصحاب كارگزاران، به آقای هاشمی رفسنجانی لقب "سردار سازندگی" اعطا كرده‌اند. مساله این است كه: كی قرار است مثل یك "شهروند در جامعه ی مدنی"، گفتار و كردارمان - چه در مقام نقد و چه ستایش، چه در موضع استیفای حق و یا انجام مسؤولیت شهروندی - خالی از گزافه‌گویی و ادبیات دوران قشون‌سالاری صفوی و قاجاری شود؟

آقای رسایی چرا اخم کرده‌اید؟

روزنامه آرمان هم نوشت: آقای رسایی چهره ناراحتی دارید. چه شده است؟ در این روزها که ملت ایران به سبب توافقنامه ژنو خوشحال و خندان هستند ناراحتی شما به چه معناست. راستی کاش تشریف می‌آوردید فرودگاه تا استقبال مردمی از دکتر ظریف را ببینید.

شعار می‌دادند «نگاه نکن ظریفه، شش کشور رو حریفه» این یعنی رضایت از دستاوردهای تیم مذاکره کننده. شاید به این سبب ابرو در هم گره کرده‌اید که قبلا با شما هماهنگ نشده بود. از آن برادر که در کنارتان هستند یعنی آقای حدادعادل بپرسید که آیا نیازی به این هماهنگی بود. راستی شنیدیم به آقای ابوترابی‌فرد گفته بودید که من نمی‌دانم چه چیزی را تبریک می‌گویید. جناب رسایی کوتاه بیایید، واقعا نمی‌دانید چرا از روز یکشنبه بر لبان مردم خنده است و به هم تبریک می‌گویند؟ ظاهرا آقای ظریف می‌خواهد به مجلس بیاید، ببینیم آنجا چه می‌کنید!

۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۱:۲۵
دقیقا! چرا رفتار متعادل نداریم؟ کار موفقیت آمیزی بوده است ولی این همه غلو..؟ (178145)
وهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۲:۱۷
بهار جون تیترت مناسب نیست. منظور آقای پورنجاتی اونی نیست که شما تیتر کرده اید. منظور ایشان عدم استفاده از واژه های خشن و نظامی است که مناسب زمین و زمان ما نیست و البته دوری از گزافه گویی.
رسایی هم که... (178200)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۲:۲۱
اکنون فقط بابت تحریم نفتی ایران ماهیانه 4-5 میلیارد دلار ضرر میکند چون روزی یک میلیو ن صادرات کم شده و قرار بود صادرات صفر شود، اقای پور نجاتی ظریف ماهیانه ده میلیارد دلار با این توافق به ایران خدمت کرد ایا این چیز کمی است، تازه از جنگ و تحریمات بعدی و صدمات بعدی هم پیشگیری کرد شما در طول عمرتان چقدر به این کشور سود رساندید؟ مطمین نیستم ولی شما در دانشجویانی که سفارت امریکا را اشغال و این همه به کشور صدمه زدند نبودید ؟ (178204)
امیر-مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۶:۲۶
از بس که امور مملکت بدست انسانهای غیر متخصص اداره میشدومیشودیه نفرهم که کارشو درست وحرفه ای انجام میده مردم ذوق زده میشوند.به قوه های دیگربنگرید امثال رسائی و کریمی قدوسی ........هنوز زیاد داریم. (178438)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۱:۲۸
وا اسفا ..... وا حسرتا!!!!!!!!!!
خوب مردم اونقدر هشت سال سیاهو بدبختی کشیدن می خوان به هر بهونه ای ابراز شادی و شگفتی کنن! این بده!؟ ضمنا واحسرتا.................... وااسفا (178147)
مصطفی
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۱:۳۰
لطفا معذرت خواهی علی ضیا در برنامه امروز صبح ویتامین ث رو هم منتشر کنید. اگر آزاده مرد هستید.
http://khabaronline.ir/detail/324560/Politics/parties (178149)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۲:۲۴
نون به نرخ روز خور. مهم بود اول درست واکنش نشون بده حالا که همه می خوان خودشونو به موفقیت بچسبونن هنر نکرده عذرخواهی کرده. مهم همون به من چه اولشه. ضرغامی این جوونکای خوش خدمتو از کجا صید می کنه؟ (178209)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۳:۵۹
بابا بنده خدا گفته اشتباه برداشت کردن. من قصدم این نبوده. (178296)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۱:۳۶
احمد پور نجاتی تندرو اصلاحطلب شده!البته که این خوبه اما گذشته شما هم فراموش نشده!ضمنا انتقادت 50 درصد وارده... (178153)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۱:۳۷
احمد پورنجاتی حسودیت که نشده؟؟؟؟؟؟؟ (178154)
فرداد
Germany
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۱:۵۶
اتفاقا کاملا درست گفته مردم ما عادت دارن به قهرمان سازی و این کارشون باعث عقب موندن ما شده (178170)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۲:۲۲
چرا صدا و سیما در بخش های خبریش مراسم استقبال مردمی رو اصلا نشون نداد. یکی ضرغامی رو از عزا در بیاره.دیشب مجری دو نیم ساعت کم مونده بود خرخره ظریفو بجوه.انگار داشت با یه متهم صحبت می کرد. حسابی لجشون دراومده و بیکار نمی شینن. (178206)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۲۱:۴۴
آره منم پیشنهاد میدم حالا که ما شادیم یه قواره پارچه ترجیحا سبز ببریم تا رییسو از عزا در بیاریم.بیایید شادی هایمان را با هم تقسیم کنیم. (178644)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۲:۳۲
آقاي رسايي شما به عنوان نماينده ملت بايد رساتر از هركس ديگهحرف ملت را فرياد بزنيد واز حقوق ملت طرفداري كنيد ولي ظاهرا" حقوق خودتان برايتان معناي بيشتري داردراستش را بگيد اين موفقيت ها چه امتيازاتي از شما سلب ميكند به كسي نميگيم يواشكي بگو (178223)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۲:۳۳
هاشمي براي ما هنوز هم سردار سازندگي است (178224)