کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کامالا هریس معاون جو بایدن در انتخابات آمریكا

22 مرداد 1399 ساعت 10:52

گروه بین الملل: جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات، پس از مدت‌ها انتظار و تردید، کامالا هریس را به عنوان معاون آتی خود انتخاب کرد. ناظران تصمیم بایدن مبنی بر انتخاب یک زن سیاه‌پوست را درست و دلیرانه ارزیابی کرده‌اند.


جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات، در پیامی توییتری کامالا هریس، سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا را به عنوان معاون خود معرفی کرد.جو بایدن در پیام توییتری خود گفته است: «بسی مفتخر هستم که کامالا هریس را به عنوان همراه خود معرفی می‌کنم. او مبارزی سرسخت در راه انسان‌های ساده و از بهترین خدمتگزاران این کشور است».کامالا هریس، خانم سناتور ۵۵ ساله، نخستین زن آمریکایی غیر سفیدپوست است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان معاون یک نامزد اصلی در این انتخابات حضور خواهد داشت.کامالا هریس در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شرکت داشت، اما در مراحل اولیه از رقابت کناره‌گیری کرد.کامالا هریس حقوقدان است، پیش از این دادستان سانفرانسیسکو و دادستان کل ایالت کالیفرنیا بوده است. او از رساترین صداهای جامعه آمریکا علیه نابرابری و تبعیص نژادی شناخته شده است. مادر کامالا هریس هندی و پدرش اهل جامائیکا است. او دومین زن سیاهپوست در تاریخ آمریکاست که به نمایندگی مجلس سنا رسید.
جو بایدن در توییت دیگری گفته است: «هنگامی که کامالا دادستان کل بود با پسرم بو همکاری داشت. من در جریان مبارزه آنها با بانک‌های بزرگ بودم و می‌دیدم که برای بهبود وضع کارگران و حمایت از زنان و کودکان فعالیت می‌کردند. من در آن زمان افتخار می‌کردم، و حالا هم افتخار می‌کنم که او را به عنوان شریکم در این کارزار انتخاب می‌کنم.»به دنبال برگزیده شدن کامالا هریس به عنوان معاون رئیس‌جمهور احتمالی آینده، او در پیامی توییتری گفت: «جو بایدن می‌تواند مردم آمریکا را متحد کند زیرا او زندگی خود را وقف مبارزه برای ما کرده است. او به عنوان رئیس جمهور، آمریکایی می‌سازد که با آرمان‌های ما همخوان باشد».سوزان رایس، از رقیبان کامالا هریس برای کسب سمت معاونت بایدن و نیز مشاور امنیت ملی سابق باراک اوباما‌، با پخش بیانیه‌ای از رقیب پیشین خود ستایش و از تصمیم جو بایدن حمایت نمود و برای آنها آرزوی پیروزی کرد.باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا، نیز طی بیانیه‌ای از تصمیم جو بایدن استقبال کرد و گفت: «این روز خوبی برای کشور ماست».در مقابل، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با صدور بیانیه‌ای کامالا هریس را "ریاکار" خواند که اصول گذشته خود را زیر پا گذاشته و اکنون به طیف چپ حزب دموکرات پیوسته است.نشست ملی حزب دموکرات برای معرفی رسمی جو بایدن به عنوان نامزد این حزب و معاون وی کامالا هریس، هفته آینده از روز ۱۷ ماه اوت به مدت چهار روز در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین برگزار خواهد شد.

 


کد مطلب: 227120

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/227120/کامالا-هریس-معاون-جو-بایدن-انتخابات-آمریكا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir