به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۲۷۱۸۱

قیمت اجاره آپارتمان در پنج شهر بزرگ ایران

قیمت اجاره آپارتمان در پنج شهر بزرگ ایران
گروه اقتصادی: اجاره مسکن در تابستان ۹۹ اوضاع عجیبی داشته؛ دولت اعتقاد دارد هر کاری که از دستش بر می‌آمده انجام داده است. با توجه به پرداخت وام ودیعه مستاجران شاید آنها حق داشته باشند اما اعداد و ارقامی که در بازار جاری هستند بهتر می‌تواند نشان دهند امسال در فصل داغ اجاره چه اتفاتی بین مالکان و مستاجران رخ داده است. در این گزارش به سراغ آگهی‌های اجاره خانه در پنج شهر پرجمعیت کشور یعنی تهران، مشهد، اصفهان، کرج و شیراز رفته‌ایم و بررسی کرده‌ایم اگر کسی در این شهر‌ها دنبال اجاره یک واحد ۸۰ تا ۱۰۰ متری باشد با چه پیشنهاداتی روبرو خواهد بود.

وضعیت بازار اجاره در تهران
صاحبخانه‌های تهرانی در منطقه‌های پرطرفدار مثل منطقه ۵ عموما برای یک واحد ۸۰ متری حدود ۱۰۰ میلیون پول پیش و سه میلیون تومان اجاره ماهانه می‌خواهند.یک صاحبخانه در محله شهران جنوبی آپارتمان دو خوابه ۹۷ متری خود را با ۱۵۰ میلیون تومان پول پیش و اجاره ماهانه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آگهی کرده. این آپارتمان در سال ۸۷ ساخته شده، ولی ظاهرش کم از خانه‌های نوساز ندارد. کف سرامیک، سقف گچ‌کاری شده، کاغذدیواری و کابینت‌های MDF تا حد زیادی به خانه جلوه خوبی داده‌اند.یک واحد ۸۵ متری دو خوابه در محله نواب منطقه ۱۱ با ۱۲۰ میلیون پول پیش و ماهانه یک میلیون تومان اجاره، منتظر مستاجر جدید است. صاحب آن می‌گوید فول امکانات، ولی از عکس‌هایی که در آگهی منتشر کرد چنین چیزی برنمی‌آید. آشپزخانه و هال یکی است و شاید با سلیقه خیلی‌ها جور درنیاید. این واحد در طبقه چهارم آپارتمان است و آسانسور و انباری دارد.در بین فایل‌های رهن کامل یک واحد ۱۰۰ متری دوخوابه در محله شمس‌آباد منطقه ۴ به چشم می‌خورد که صاحب آن ۴۲۰ میلیون تومان ودیعه می‌خواهد که معادل ماهانه ۱۲ میلیون تومان اجاره است. کمی گرانقیمت به‌نظر می‌رسد. این واحد در طبقه سوم یک آپارتمان پنج طبقه قرار گرفته که در سال ۹۵ ساخته شده و هر واحد پارکینگ و انباری جداگانه دارد. کف آن پارکت و کابینت‌های آشپزخانه MDF است تا استاندارد‌های یک خانه شیک را داشته باشد.یک واحد ۷۳ متری در مجتمع اسکان محله باغ فیض منطقه ۵ تهران با ۸۰ میلیون پول پیش و اجاره ماهانه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به مشاور املاک سپرده شده. اجاره آن نسبت به پول پیش بالاست، ولی صاحبخانه گفته اگر مستاجر بخواهد می‌تواند این دو را به هم تبدیل کند. این واحد دو خوابه است و در طبقه پنجم آپارتمان با آسانسور و پارکینگ قرار دارد. اگر بخواهید چنین واحدی را اجاره کنید، باید منتظر تخلیه مستاجر فعلی بمانید.

وضعیت بازار اجاره در مشهد
اگر بخواهید در مشهد یک واحد ۸۰ متری اجاره کنید، احتمالا باید حدود ۵۰ میلیون تومان پول پیش و یک میلیون تومان اجاره ماهانه کنار بگذارید. صاحبخانه‌ها در این شهر اغلب به دنبال پول پیش بالاتر هستند و زیاد روی اجاره اصرار نمی‌کنند.یک صاحبخانه در محله مطهری شمالی مشهد واحد ۷۵ متری خود را در ازای دریافت ودیعه ۸۵ میلیون تومانی، رهن کامل می‌دهد. این واحد در طبقه دوم یک اپارتمان چهار طبقه قرار دارد که در سال ۹۵ ساخته شده. اگر بخواهید این خانه را اجاره کنید هر روز باید دنبال جای پارک بگردید، چون این خانه پارکینگ ندارد.آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه نوساز با ۳۰ میلیون تومان پول پیش و اجاره دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه به آژانس املاک سپرده شده است. این واحد مسکونی در محله صارمی قرار دارد و صاحب آن برای تعریف از ملک خود از عبارت‌هایی مثل سرامیک، نما آجری، نورگیر، پارکینگ، انباری و تراس در آگهی خود استفاده کرده است.یکی از صاحبخانه‌ها در محله سرافرازان مشهد، واحد ۱۱۰ متری خود را در ازای دریافت ۱۲۰ میلیون تومان پول پیش و مبلغ کوچکی در حد ۲۰۰ هزار تومان ماهانه اجاره می‌دهد. این واحد در طبقه دوم یک آپارتمان سه طبقه خلوت است و انباری و آسانسور ندارد. در عوض خیال مستاجر بابت پارکینگ راحت خواهد بود. حدود ۹ سال از ساخت خانه می‌گذرد و صاحب آن می‌گوید نمای آن رو به جنوب است و نورگیر خوبی دارد.واحد ۹۳ متری در الهیه مشهد با ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۵۰۰ هزار تومان اجاره به مشاور املاک سپرده شده است. این خانه تقریبا نوساز است و ساخت آن در سال ۹۷ تمام شده. کل اپارتمان هشت واحدی است و این واحد در طبقه دوم آن قرار گرفته. صاحب اگهی می‌گوید واحد بدون مالک است و در زمان سکونت بعید است چشمتان به چشم صاحبخانه بیافتد.

وضعیت بازار اجاره در اصفهان
۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان احتمالا برای اجاره کردن یک خانه ۸۰ متری در اصفهان کافی باشد. اغلب صاحبخانه‌ها در محله‌های نه‌چندان گران اصفهان روی چنین رقمی توافق می‌کنند.یک واحد آپارتمان ۱۰۰ متری در محله رباط اصفهان که تقریبا نوساز است و کار ساخت آن همین دو سال پیش تمام شده، با ۹۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره راهی آژانس املاک شده است. صاحب آن می‌گوید اگر مستاجر خواست می‌توان رهن و اجاره را به هم تبدیل کرد. او از امکانات خانه‌اش به اسپلیت، پکیج، در برقی، انباری، پارکینگ و آسانسور اشاره می‌کند.یک واحد دوخوابه در خیابان گلخانه اصفهان به ازای ۸۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۶۵۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود. این واحد ۱۰۵ متری است و در طبقه دوم آپارتمان سه طبقه قرار دارد که در سال ۹۰ ساخته شده است. آسانسور و پارکینگ ندارد، ولی آنطور که صاحبش در آگهی گفته، کف آن سرامیک، آشپزخانه‌اش اوپن، کابینت‌ها MDF و هر دو طرف خانه پنجره دارد.صاحبخانه‌ای در بلوار کشاورز اصفهان واحد ۱۲۰ متری دو خوابه خود را به مشاور املاک سپرده است. او برای این واحد ۲۰ میلیون تومان پول پیش و دو میلیون تومان اجاره ماهانه می‌خواهد و به مستاجر امکان تبدیل رهن و اجاره را داده است. او دل خوشی از مجرد‌ها ندارد و روی خانواده بودن مستاجر اصرار می‌کند. صاحب آگهی درباره ویژگی‌های این خانه می‌گوید در طبقه سوم یک آپارتمان پنج واحدی قرار گرفته و داخل یک بن‌بست خلوت است. کف سرامیک و اتاق‌ها موکت شده است و تازه دست نقاش بوده.

وضعیت بازار اجاره در کرج
اگر بخواهید در کرج یک واحد ۸۰ متری اجاره کنید احتمالا در حدود ۴۰ میلیون تومان برای پول پیش بودجه لازم خواهید داشت و در ماه باید حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره پرداخت کنید.یک واحد ۷۸ متری در شاهین ویلا که حدود ۱۳ سال از ساخت آن می‌گذرد و بازسازی شده، به ازای ۴۷ میلیون تومان پول پیش و ماهانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اجاره، آگهی شده است. صاحبخانه دقیقا همین ارقام را برای رهن و اجاره در نظر گرفته و نه کوتاه می‌آید و نه آن‌ها را تبدیل می‌کند. او می‌گوید کف واحد سرامیک و کابینت ممبران است. گاز رومیزی، هود لمسی، کمد دیواری بزرگ ریلی از جمله ویژگی‌هایی است که صاحبخانه برای این واحد مسکونی می‌شمرد. صاحبخانه‌ای، واحد مسکونی سه خوابه ۱۴۵ متری خود را در ازای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه چهار میلیون تومان اجاره به مشاور املاک سپرده است. او می‌گوید برای تبدیل رهن و اجاره با مستاجر راه می‌آید. صاحبخانه برای ویژگی‌های خانه به نمای جنوبی رو به آفتاب، تراس، در ضر سرقت ریموت‌دار، آیفون تصویری، کابینت MDF و کف سرامیک اشاره می‌کند.واحد ۸۰ متری در مارلیک کرج با ۴۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اجاره آگهی شده است. این واحد در طبقه دوم یک آپارتمان چهار طبقه قرار دارد که در سال ۸۹ ساخته شده است. صاحبش در توضیحات آگهی می‌گوید خانه بازسازی شده و نمای آن رو به جنوب و آفتابگیر است. کف سرامیک و شوفاژ مرکزی از دیگر ویژگی‌های آن به حساب می‌آید.

وضعیت بازار اجاره در شیراز
اگر ساکن شیراز باشید، احتمالا امسال برای اجاره یک واحد ۸۰ متری به ۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه دو میلیون تومان اجاره احتیاج داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که خانه‌ها در شیراز عموما بالای ۱۰۰ متر هستند پیدا کردن خانه‌های نقلی در این شهر کار ساده‌ای نیست.یک صاحبخانه در محله سفیر شمالی شیراز، واحد ۱۰۰ متری خود را که سه سال از ساخت آن می‌گذرد، به ازای ودیعه ۵۰ میلیونی و ماهانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهد. این خانه دو خوابه است و در طبقه چهارم یک آپارتمان هفت واحدی با پارکینگ و آسانسور قرار دارد. کف سرامیک و کابینت هایلکس از ویژگی‌هایی است که صاحب آگهی برای این واحد مسکونی برشمرده.آپارتمان ۱۲۰ متری دو خواب در معالی آباد شیراز با ۳۰ میلیون تومان پول پیش و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول پیش آگهی شده است. اجاره آن نسبت به مبلغ ودیعه بالا به نظر می‌رسد و با این حال صاحبخانه گفته امکان ندارد این دو رقم را تبدیل کند. این واحد در طبقه دوم یک آپارتمان هفت طبقه با پارکینگ، انباری و آسانسور قرار دارد که در سال ۹۰ ساخته شده است.در بین فایل‌های رهن، یک واحد ۷۰ متری یک خوابه در محله میانرود شیراز به چشم می‌خورد که سال ۸۰ ساخته شده و صاحبش برای رهن کامل آن، ۷۰ میلیون تومان ودیعه می‌خواهد. صاحب آگهی می‌گوید این واحد در جداگانه دارد و رو به شمال ساخته شده. کف آن موکت است و انباری و بالکن دارد.یکی از صاحبخانه‌ها در بلوار عدالت شیراز، واحد مسکونی ۱۳۵ متری را با ۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره آگهی کرده است. این واحد در سال ۹۰ ساخته شده و دو خوابه است. اینطور که پیداست صاحب آگهی خیلی از خانه خوشش می‌آید، چراکه در توضیحات آن به دو واژه تمیز و مرتب اکتفا کرده است.
برچسب ها: اجاره بها مسکن