به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۲۲۷۱۸۹

کنایه نماینده محلات: خون روحانی رنگین‌تر است؟!

گروه فیلم:یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گفته می‌شود ستاد ملی کرونا به رئیس‌جمهور توصیه کرده در مجلس حضور نداشته باشد، حال باید بگوییم که شمایی که به یک میلیون دانش آموز می‌گویید در آزمون کنکور شرکت کنند، آیا خون شما از آنها رنگین‌تر است.
کنایه نماینده محلات: خون روحانی رنگین‌تر است؟!
.....
به گزارش ایلنا؛ علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ مرداده) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، در تذکر شفاهی با اشاره به تبصره ۱ ماده ۲۰۴ و همچنین بند ۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در این ماده به حفظ شأن مجلس تاکید شده و ما باید براساس این آیین نامه عمل کنیم. ماده مذکور به صراحت اعلام کرده که رئیس جمهور هنگام معرفی وزیر پیشنهادی باید در مجلس حضور داشته باشد و به مدت یک ساعت درخصوص کلیات برنامه های وی صحبت کند.
نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامه اختیاری برای رئیس‌جمهور درخصوص حضور در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی وجود ندارد، بلکه ایشان مکلفند در مجلس حاضر شوند.
وی افزود: گفته می شود ستاد ملی کرونا به ایشان توصیه کرده در مجلس حضور نداشته باشند، حال باید بگوییم که شمایی که به یک میلیون دانش آموز می گویید در آزمون کنکور شرکت کنند، آیا خون شما از آنها رنگین تر است. این تبعیض آشکار بوده و مغایر بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی است که تبعیض آشکار را ممنوع کرده است.
سلیمی با اشاره به این‌که بیش از ۲۷۰ نماینده مجلس به صورت روزانه برای انجام امور مردم به مدت ۱۰ الی ۱۲ ساعت در کنار هم می نشینند،عنوان کرد:حال ستاد ملی کرونا اگر قرار است تصمیمی بگیرد باید برای تک تک ملت ایران تصمیم گیری کند، از این جهت اقدام رئیس جمهور برای عدم حضور در مجلس توهین به مجلس است. از طرف دیگر امروز آخرین روز قانونی سرپرستی وزارتخانه صمت در غیاب وزیر است، آیا انتخاب این زمان نوعی توهین به مجلس نیست؟ چرا که مجلس را در مقابل کار انجام شده قرار دادند. از این رو از هیات رئیسه محترم مجلس درخواست می کنم توصیه های لازم را در این رابطه به رئیس جمهور بدهند.