به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۲۲۷۱۹۳
در جلسات هیات دولت دعوت نمی شوم، بنده هم نمی روم

دولت تدبیر و امید: ورود پیروز حناچی ممنوع!

دولت تدبیر و امید: ورود پیروز حناچی ممنوع!
گروه سیاسی: شهردار تهران گفت: به جلسات هیئت دولت دعوت نمی‌شوم و دعوتنامه‌ای هم برای من ارسال نمی‌شود.

پیروز حناچی در برنامه تلویزیونی چاپ اول اظهار کرد: بر اساس قانون و آئین‌نامه‌های دولت، اعضای هیئت وزیران مشخص هستند و از قبل، یک سنت حسنه در دولت برای حضور شهردار تهران در جلسات هئیت دولت پایه‌گذاری شده بود که البته در دوره‌ای هم این مسئله متوقف شد و بنابر همکاری بیشتر، شهردار تهران به جلسات هیئت وزیران دعوت می‌شد. وی تصریح کرد: مدتی است که دعوتنامه‌ای برای بنده برای حضور در جلسات هیئت دولت ارسال نمی‌شود و طبیعتاً من هم شرکت نمی‌کنم. حناچی در پاسخ به این پرسش که دلیل عدم دعوت وی  به اختلاف ملک جماران  برمی‌گردد یا خیر گفت: نه اینگونه نیست و اختلاف از این جنس در بین شهرداری تهران و دستگاه‌های مختلف زیاد است چه نهاد و چه سایر دستگاه‌ها همچنین خیلی از وزارتخانه‌ها در سطح شهر تهران رای ماده ۱۰۰ دارند و اگر شهرداری بخواهد همه این موارد را اجرا کند، عملاً امکانپذیر نیست و اختلاف به طور طبیعی وجود داشته اما به طور قطع هم برای دولت و هم برای شهرداری تهران این ارتباط نزدیک به نفع شهروندان تهرانی است.

گفتنی اینکه، امروز محمود واعظی (معاون حسن روحانی) درباره علت عدم حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت اظهار کرد: اینکه زمانی فردی برای چند جلسه دعوت می‌شود، دلیلی نمی شود که برای همه‌ جلسات از او دعوت شود! 

طی ماه های اخیر برخوردهای حذفی توسط دولتی که مدعی تدبیر و امید بود حتی صدای حامیان خودش را هم در آورد. دو روز پیش هم هیات نظارت بر مطبوعات که اکثریت آن در اختیار نمایندگان دولت است، بخاطر یک گزارش درباره آمار فوتی‌های کرونا در ایران روزنامه با سابقه «جهان صنعت» را توقیف کرد! صادق زیباکلام؛ فعال سیاسی و استاد دانشگاه در این باره در توئیتر خود نوشت: توقیف جهان صنعت به واسطه بیان آمار مخدوش دولتی پیرامون کرونا، یادآور دوران تلخ قلع و قمع مطبوعات توسط قاضی مرتضوی است. حاصل آن سوق دادن رسانه ها به "خودسانسوری" بیشتر است. چگونه انتظار داریم با آن صدا و سیما مردم به رسانه های فارسی زبان روی نیاورند؟