به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۲۲۷۱۹۶

روحانی از بیم کرونا، امروز به مجلس نرفت یا ...؟!

روحانی از بیم کرونا، امروز به مجلس نرفت یا ...؟!
گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف، رئیس‌ مجلس، در پاسخ به تذکرهای نمایندگان درباره نبودن حسن روحانی در جلسه امروز مجلس گفت: «رییس‌جمهوری از ستاد ملی کرونا استعلام کرده و آنان مصلحت ندیده بودند که ایشان در جلسه علنی مجلس حضور یابد.»

این در حالیست که بافت مجلس یازدهم به گونه‌ای است که حضور روحانی در آن با تنش و اعتراضات شدید نمایندگان علیه او و دیگر اعضای دولتش ارزیابی می‌شود و برخی ناظران علت عدم حضور وی در جلسات مجلس را ناشی از همین موضوع می‌دانند.

گفتنی اینکه، امروز نمایندگان مجلس با ۱۴۰ رای مخالف، ۱۰۴ رای موافق و ۱۰رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ آرا ماخوذه با حضور حسین مدرس خیابانی در وزارت صنعت معدن و تجارت مخالفت کردند. مدتی قبل هم محمدجواد ظریف در صحن علنی مجلس یازدهم حاضر شد که برخورد تندی توسط برخی از نمایندگان با او  همراه شد.

برو دنبال کارت چرا به مجلس آمدی؟!
عباس گودرزی نماینده بروجرد از جمله افرادی بود که در جریان جلسه رای اعتماد امروز به عنوان مخالف صحبت کرد. او گفت:  اتفاقا مشکل ما همین حوزه بازرگانی است. مگر نه این است که رسماً اعلام کردند افزایش قیمت و تورم کالاهای اساسی بیش از کالاهای غیرضرور است. ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تخصیص یافت. آقای خیابانی! بگو ارزهای ۴۲۰۰ تومانی کجا خرج شد؟ گودرزی خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف! این رویه اخذ رأی اعتماد را در مجلس یازدهم عوض کن. یعنی چه هر کس بخواهد رأی اعتماد بگیرد اعوان و انصار و لشکری پشت سرش راه می‌افتد، کارچاق‌کن‌ها در همین راهروهای مجلس متولد می‌شوند. تو چه کاره مملکتی که به من و دیگری زنگ می‌زنی و می‌گویی که بیا ببرمت پیش وزیر.
نماینده بروجرد خطاب به همکارانش گفت: از شما بعید است. این در شان مجلس یازدهم نیست که می‌گویید خب دیگر چه کار کنیم، برو دنبال کارت. کسی که می‌گوید دیگر چه کار بکنیم، هر کسی که می‌خواهد باشد، چرا به مجلس آمده است؟