به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۲۲۷۲۴۷

آتش‌زدن مدرسه، شرط بازی جرات یا حقیقت

آتش‌زدن مدرسه، شرط بازی جرات یا حقیقت
گروه جامعه:روزنامه جام جم نوشت: چهار پسر جوان که تحت‌تاثیر بازی جرات یا حقیقت، مدرسه‌ای را در کرج آتش زده بودند، دستگیر شدند.
سردار‌عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در حاشیه طرح برخورد با مجرمان حرفه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: پس از آتش‌سوزی در یکی از مدارس کرج، ماموران پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کردند. وی ادامه داد: در حالی که برخی افراد در شبکه‌های مجازی سعی داشتند ماجرا را امنیتی نشان دادند، کارآگاهان در همان محل آتش‌سوزی مجرمان را شناسایی و دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند به خاطر بازی جرات و حقیقت و برای انتقام از مدیر مدرسه این اقدام را انجام داده‌اند. سردار محمدیان در ادامه با اشاره به طرح پلیس برای برخورد با مجرمان گفت: طی 48 ساعت گذشته 118 سارق و 9 مالخر در عملیات پلیس دستگیر و در این مدت 39 باند مجرمانه هم متلاشی شده‌اند.
فرمانده انتظامی البرز با اشاره به انهدام باند قاچاق اسلحه در این استان خاطر نشان کرد: ماموران پلیس با دو ماه کار اطلاعاتی توانستند چهار عضو این باند را شناسایی و دستگیر کنند و از آنها 50 قبضه سلاح ساچمه‌ای قاچاق کشف شد.
فکر نمی‌کردیم 5 میلیارد خسارت بزنیم
چهار پسر 17 و 18 ساله هستند که شرکت در یک بازی آنها را درگیر ماجرایی خطرناک کرد و یک هفته‌ای می‌شود در بازداشتگاه هستند. خودشان هم از کاری که انجام داده‌اند شوکه شده و می‌گویند فقط قصد انتقام از مدیر مدرسه را داشتند اما محاسبات‌شان اشتباه شده. پسر 18 ساله که طراح این نقشه است به تشریح ماجرا پرداخت که در ادامه می‌خوانید.
با مدیر مدرسه اختلاف داشتی؟
بله.به خاطر شهریه. سه میلیون تومان طلب داشت و من این پول را نداشتم بدهم؛ به همین خاطر مجبور شدم یک سال ترک‌تحصیل کنم.
بعد هم نقشه آتش‌سوزی از مدرسه را کشیدی؟
نه. اصل ماجرا به بازی جرات و حقیقت برمی‌گردد. باید در آن بازی جرات خود را نشان می‌دادیم که من از آن استفاده و ایده آتش‌زدن مدرسه را مطرح کردم؛ البته فقط می‌خواستیم دیوار آنجا را دودزده کنیم.
با 40 لیتر بنزین و 48 کپسول گاز؟
همه بنزین را نبردیم و تمام کپسول‌ها را آتش نزدیم.
به این فکر نکردید امکان دارد به کسی آسیبی وارد شود؟
مطمئن بودیم کسی در مدرسه نیست؛ البته خودم از ناحیه پا دچار سوختگی شدم.
می‌دانی چه خسارتی به مدرسه وارد کردی؟
گفته‌اند حدود 5 میلیارد تومان.
می‌توانید آن را جبران کنید؟
اگر داشتیم شهریه را می‌دادیم.
دوستانت چطور با تو همراه شدند؟
به خاطر همان بازی. دو نفرشان از تهران آمدند و آنها وقتی فهمیدم من به خاطر رفتار مدیر مدرسه مجبور به ترک‌تحصیل شدم، قبول کردند برای نشان‌دادن جرات خود در ماجرای آتش‌زدن مدرسه کمکم کنند.
چطور دستگیر شدید؟
چند دقیقه بعد از آتش‌سوزی ترسیدیم به کسی آسیبی وارد شده باشد به همین خاطر به محل برگشتیم که در آنجا دستگیر شدیم.
برچسب ها: آتش سوزی مدرسه