به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۲۷۳۳۹

وحشتی به نام ‌رفتن به مدرسه

وحشتی به نام ‌رفتن به مدرسه
گروه جامعه: کرونا همه چیز را تغییر داد، زندگی روزمره ما و جزئیاتش را. مدرسه، معلم و دانش‌آموز نیز در این تغییر، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند. روند همیشگی‌مدرسه که شروع سال تحصیلی از ابتدای مهر تا پایان خردادماه با حضور اجباری در کلاس درس همراه بود، تغییر کرد و اکنون جای خود را به تدریس از طریق  «فضای مجازی» داد.
به گزارش ایلنا، مدیر آموزش و پرورش اردستان در این باره اظهار داشت‌: فعالیت مدارس اردستان از ۱۵ شهریور با توجه به وضعیت شهرستان به سه صورت حضوری، مجازی و نیمه مجازی برگزار می شود.علی اصغر مومنیان افزود:در صورت سفید نبودن وضیعت شهرستان، دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی که زیرساخت آن در سطح همه مدرسه‌های شهری و روستایی فراهم شده است، آموزش می‌بینند.در این میان ترس از بیماری کووید19، اخبار مرگ و میر و ابتلا، رفتارهای ناشناخته و دائم در تغییر ویروس کرونا همگی دست به دست هم داد تا زندگی اجتماعی ما دستخوش تغییری بزرگ شود؛ ترس از حضور در اجتماعی که پیش از این با خیالی آسوده با آن مواجه می‌شدیم.محمد ، پدر یکی از دانش‌آموزان اردستانی است که برای حضور فرزندش در مدرسه دغدغه دارد. وی در این باره  گفت:من نگران سلامتی فرزند خود هستم، زیرا فضای کلاس و مدرسه آنها شلوغ است و در کلاس ۳۰ دانش آموز هستند.فدایی یکی از دبیران اردستانی ضمن اشاره به ترس خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در محیط شلوغ مدرسه و کلاس، خاطرنشان کرد:احتمال اینکه برخی خانواده‌ها فرزندشان را به مدرسه نفرستند هست، در این صورت من باید آن چه را در کلاس درس برای دانش‌آموزان حاضر توضیح دادم، مجددا در منزل انجام دهم و فیلم بگیرم و در فضای مجازی برای این تعداد دانش‌آموزی که حضور نداشته‌اند، بفرستم. این به این معناست که کارم دو برابر می‌شود.

کادر اجرایی و معلمان مدرسه موظف به حضور در مدرسه هستند
 قربانی مدیر یکی از دبیرستان‌های اردستان معتقد است کادر اجرایی و معلمان مدرسه موظف هستند در روزهایی که لازم است و به آن‌ها اعلام شده در مدرسه حضور یابند حتی اگر دانش‌آموزی حضور نداشته باشد.
قربانی با بیان اینکه در صورت اعلام وضعیت سفید و حضور همه دانش‌آموزان به صورت روزهای عادی در مدرسه مشکل‌ساز است،تاکید کرد: زمستان گذشته در دوران مدرسه، حدود ۱۰ دانش‌آموز یکی از کلاس‌های ۳۰ نفره ما با حالت سرماخوردگی به مدت 20 روز مدرسه نیامدند و ما آن موقع نمی‌دانستیم که ممکن است کرونا باشد.

وحشتی به نام زنگ تفریح
فدوی یکی دیگر از والدین اردستانی به شلوغی مدرسه در زنگ تفریح اشاره کرد و گفت : حضور بچه‌ها نه تنها کلاس‌های درس که در حیاط مدرسه نیز جای نگرانی دارد و نیازمند به کنترل بیشتری است. مسئولان آموزش و پرورش و اولیاء مدرسه باید تمهیدات بیشتری در این باره در نظر بگیرند؛ مانند عدم حضور همه‌ دانش‌آموزان به صورت یک جا در حیاط مدرسه.

ضدعفونی کردن مدارس
حسین یکی از دانش آموزان اردستانی است که انتظار دارد در صورت بازگشایی مدارس حتی در صورت سفید بودن وضیعت، مسئولان آموزش و پرورش و اولیاء مدارس، برای ضدعفونی کردن به موقع مدارس برنامه ریزی کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش به اشاره به این که به موضوع ضدعفونی کردن روزانه مدارس هم فکر کرده ایم، اعلام کرد: درخواست اعتبار برای خرید تجهیزات مربوط به ضدعفونی کردن مدارس داده شده، اما از خانواده‌ها نیز تقاضا داریم در این امر مشارکت کنند.کرونا جدای از نگرانی برای والدین، هزینه‌های پیدا و پنهان زیادی برای خانواده‌ها تراشیده است؛ ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی با هزینه‌های هنگفت که حالا هزینه‌ای با شک و شبهه به شمار می‌رود، زیرا ممکن است که اصلا کلاسی تشکیل نشود. دراین میان هزینه‌های دیگری مانند سرویس مدارس نیز پیش روی خانواده‌ها است که در صورت کم شدن تعداد دانش‌آموزان هر سرویس، مابقی هزینه را خانواده باید تقبل کند و مسائل دیگری از این دست که ممکن است پیش بیاید.