به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۲۲۷۳۴

هنری از جنس چکش و میخ /تصاوير

گروه فرهنگ وهنر: چکش و میخ دو وسیله‌ای هستند که همیشه رابطه خوبی باهم داشته اند به گونه ای که هرکدام آن ها در نبود دیگری بی معنی می شود و کاربردش به نصف کاهش خواهد یافت.
کارهای ساختمانی و صنعتی هر کدام با ابزارهای مختلف سروکاردارند. میخ و چکش از جمله ابزارهایی به شمار می آیند که کاربرد بسیاری در صنعت دارند. هروسیله ای قابلیت آن را دارد تا با کمی خلاقیت از پوسته خشک و بی روح خود خارج شده و با هنر ترکیب شود تا از این راه ارزشی دو چندان پیدا کند همچنین روح خاصی در آن دمیده می شود.


«دیوید فراست» هنرمندی است که از کودکی کار نقاشی خود را آغاز کرده است. او ابتدا جوهر را وسیله اصلی کار انتخاب کرد ولی پس از مدتی کار با میخ و چکش را آغاز کرد. این هنرمند هدفش از این کار را زیبا جلوه دادن وسیله‌ای که به آن بی‌اعتنا هستیم اعلام کرده است. او برای روح دادن به میخ تا به حال نقاشی های متفاوتی را به کمک این وسیله خلق کرده است.



این هنرمند تا به امروز توانسته است جوایز بسیاری را از جشنواره های هنرهای تجسمی دریافت کند. هر نقاشی کوچک از ۵ هزار میخ و بزرگترین آن ها از ۳۰ هزار میخ درست شده است. زمان لازم برای کشیدن یکی از این نقاشی ها بیش از یک ماه است.


۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۶:۴۰
عالی... (178453)