به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۲۷۳۵۷

از هلند و یک تیم خوب آلمانی پیشنهاد رسمی دارم

از هلند و یک تیم خوب آلمانی پیشنهاد رسمی دارم
گروه ورزشی: علیرضا جهانبخش وینگر تیم ملی ایران اینروزها خودش را برای حضور در تمرینات پیش فصل برایتون آغاز می کند. او که چند روز دیگر جشن تولد 27 سالگی اش را می گیرد در حالی به سومین فصل حضورش در لیگ برتر انگلستان می رسد که شاید در روزهای نقل و انتقالات به یکی از پیشنهادات جدی که از لیگ های دیگر دارد پاسخ مثبت بدهد. جهانبخش که در فصل گذشته هر بار توسط گراهام پاتر در ترکیب تیم قرار گرفت عملکرد خوبی داشت اما بازهم کمتر از سوی این مربی 45 ساله انگلیسی به عنوان بازیکن اصلی استفاده شد. موضوعی که شاید باعث شود تا علیرضا با وجود علاقه ای که نسبت به ادامه حضور و موفقیت در لیگ برتر انگلستان دارد اما تصمیم به ترک این باشگاه بگیرد؛ مقصدهای احتمالی او در صورت جدایی از برایتون یکی از دو لیگ هلند و آلمان خواهند بود. او شب گذشته و در مصاحبه تصویری با برنامه "فوتبال 120" در شبکه ورزش داشت گفت:" از هفته بعد تمرینات پیش فصل به طور رسمی آغاز می شود. این فصل با توجه به تعطیلی و شیوع ویروس کرونا طولانی ترین فصل فوتبالی هم شد."او در ادامه گفت:" برای تیم ما در این فصل مهم بود که در لیگ برتر بمانیم و رتبه خوبی داشته باشیم که به آن دست پیدا کردیم."

تمرکزم روی برایتون است
در این روزها اما اخبار زیادی پیرامون پیشنهاداتی که به علیرضا جهانبخش می شود به گوش می رسد:" من در این مدت گفته ام که بازیکن برایتون هستم و سه سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارم. اکنون تمام تفکر و تمرکزم روی برایتون است و می خواهم با قدرت به تمرینات برگردم تا پیش فصل خوبی را سپری کنم و برای بازی ها که اواسط سپتامبر انجام می شود کاملا آماده باشم."جهانبخش در ادامه گفت:" در این مدت خیلی از پیشنهادات صحبت شده است. بیشتر این پیشنهادات در حد صحبت بوده هرچند پیشنهادات رسمی هم وجود داشته و باشگاه هایی بوده اند که درباره شرایطم با برایتون صحبت کرده اند."او افزود:" اما خودم به طور جدی و رسمی هنوز با هیچ باشگاهی صحبت نکردم. الان زمان تعطیلات است و دارم از تعطیلاتم لذت می برم تا دوباره به تمرینات برگردم. آنچه مهم است اینکه خودم همیشه خواسته ام بجنگم و شرایط را تغییر بدهم هرچند هیچوقت نمی شود آینده را پیش بینی کرد."

پویش سلامت روان
در ماه های گذشته پویشی در لیگ برتر انگلستان برای سلامت روان به نام "هدزآپ" به راه افتاده است. جهانبخش درباره این پویش گفت:" فکر می کنم در نیم فصل اول بود که این داستان به شکل خیلی جدی شروع شد. کلید این کار را پرنس ویلیام یکی از افراد سطح بالای خاندان سلطنتی انگلستان زد که موضوع اصلی اش بحث سلامت روان است." او درباره حضور خودش در این پویش گفت:" چیزی در اینجا خیلی راجع به آن صحبت شد این بود اینکه فوتبال و لیگ برتر به خاطر فراگیری و علاقمندی که به آن وجود دارد می توانند با نشان دادن و حل این مشکلات الگوسازی کنند. رفتند در هر باشگاه با یکی دوبازیکن و مربی صحبت کردند؛درباره اینکه چه مشکلات و شرایطی نه فقط در فوتبال که در زندگی ، در دوران کودکی، مدرسه و جامعه برسر راهشان بوده است که بازتاب خیلی خوبی هم داشت."وینگر تکنیکی و سرعتی که به عنوان گرانترین بازیکن تاریخ برایتون و آقای گل فوتبال هلند به لیگ برتر آمد درباره فشار روانی حاصل از این انتقال گفت:"  چیزی که برای خود من وجود داشت و من درباره اش در همین برنامه "هدزآپ" هم گفتم اینکه یک بچه هجده ساله و با کمال احترام فرزند یک کارگر بودم. در محله کارگرنشین زندگی می کردم که فرهنگ خاصی داشت. در کشورهای دیگر اصولا مدرسه به بچه ها کمک می کند که راه و مسیرشان را انتخاب کنند اما در ایران متاسفانه اینگونه نیست و مسئولیتش برعهده خانواده است. من خودم رشته های مختلفی را انتخاب کردم و حمایت هم شدم. من همیشه در جواب پدر و مادرهایی که راجع به بچه هایشان سوال می پرسند می گویم که پدر و مادرم صددرص از من حمایت کردند و پیش از فوتبال ده رشته دیگر را امتحان کرده بودم."جهانبخش اضافه کرد:" جایی که بزرگ شدم فضایی داشت که می توانست مسیر زندگی ام را به سمتی ببرد که از هدفم دور شوم.  یا وقتی به عنوان یک جوان به هلند رفتم باید خودم را با یک فرهنگ جدید وفق می دادم. این مسیر ادامه داشت تا شرایطی پیش آمد که به عنوان گرانترین بازیکن برایتون به این باشگاه پیوستم. فشارها و انتظارهای زیادی وجود داشت ضمن اینکه فرهنگ انگلستان با کل اروپا متفاوت است ، مثلا دیدگاه و روابطشان با خارجی ها و  من باید خودم را با این فرهنگ جدید تطبیق می دادم. قطعا فشار روی من زیاد بود اما اجازه ندادم این بحث گرانترین و مسایلی از این دست روی من اثر بگذارد."

بهترین گل فصل 
علیرضا در فصل گذشته و در برابر چلسی یکی از زیباترین گل های فصل لیگ برتر انگلستان را با یک ضربه برگردان فوق العاده به ثمر رساند. گلی که به نظر می رسید جایزه بهترین گل فصل را بگیرد اما در نهایت این جایزه به سون بازیکن کره ای تاتنهام رسید:"دو هفته پیش که اعلام کردند گل من بهترین گل سال باشگاه برایتون شده فکر می کردم که بهترین گل فصل لیگ برتر هم بشود. امسال در لیگ برتر گل های خوب زیادی وجود داشت و گل سون که از زمین خودی شروع و مسیر طولانی را کرده و به ثمر رسید واقعا گل خوبی بود. اما آنقدر من حسم به این گل و اتفاقاتی که رخ داده بود مثبت بود که خیالم به نوعی راحت بود که بهترین گل فصل می شود و حتی من صحبتهایم را برای زمان هنگام دریافت جایزه آماده کرده بودم. می دانستم قرار است چه بگویم و حتی می خواستم از گل سون تعریف کنم. البته بازهم می گویم گل سون واقعا گل خوب و سختی بود."او در این رابطه که بعد از بازی درخشان برابر چلسی انتظار م رفت که در ترکیب تیم بازی کند اما این اتفاق نیفتاد هم گفت:" من خیلی قبل از بازی با چلسی آماده بودم. 4-5 هفته که از آغاز مسابقات گذشت واقعا آماده بودم و زودتر می توانستم بازی کنم اما این اتفاق نیفتاد. قبل از قرنطینه و تعطیلی هم من شانس داشتم که برابر آرسنال بازی کنم که بازی ها کنسل شد. بعد از تعطیلات و در شروع مجدد جزو آماده ترین بازیکنان و خیلی سرحال بودم. بچه ها می گفتند چکار کردی که اینقدر آماده برگشته ای."او با اشاره به بازی با آرسنال گفت:" بازی اول با آرسنال آنقدر اعتماد به نفسم بالا بود که مطمئن بودم حتما بازی می کنم که روز قبل از بازی مربی با من صحبت کرد و گفت نسبت به تاکتیکی که تیم بازی می کند و برای بالانس نیمکت بیرون می نشینم. برایم واقعا عجیب بود."مهاجم تیم ملی ایران در ادامه گفت:" این اتفاق که افتاد ناخودآگاه در ذهنم فلش بک زده شد. بعد از آن بازی چلسی جلسه ای با سرمربی داشتم و گفتم من همیشه دوست داشته ام بدانم کجای کار هستم. سرمربی با اطمینان خاطر گفت دیگر آن شرایط را تجربه نمی کنی، با تاکتیک من آشنا شدی و به سیستم تیم من می خوری. با اینحال این اتفاق نیفتاد اما من هیچوقت دست از تلاش برنداشتم. این نظر مربی است و به آن احترام می گذارم. من جلساتی با سرمربی داشتم که خیلی جلسات مهربانانه ای نبوده اما در فوتبال حرفه ای این مسایل هست و من تنها تلاش می کنم که بتوانم کارم را به بهترین شکل انجام بدهم."

انتخاب برایتون ؟ 
علیرضا جهانبخش در بخش دیگری از صحبت هایش در این رابطه که آیا اگر زمان برمی گشت بازهم برایتون را انتخاب می کرد گفت:" من آن زمان پیشنهاداتی داشتم اما در پاسخ به کسانی که می گویند چرا در فوتبال هلند نماندم باید بگویم مبلغی که باشگاه می خواست را تیم های هلندی نمی توانستند پرداخت کنند. ضمن اینکه احترام و علاقه ای که برایتون ابراز می کرد و صحبت های که با سرمربی تیم داشتم بسیار مثبت بود. بازهم اگر زمان برگردد و همان شرایط باشد برایتون را انتخاب می کردم اما یکسری مسایل را حتما تغییر می دادم. پی اس وی و آژاکس نمی توانستند مبلغ مورد نظر آلکمار را بدهند ضمن اینکه باشگاه می گفت یا در آلکمار بمان یا باید به تیمی خارج از فوتبال هلند بروی."او گفت:" غیر از برایتون یکی دو پیشنهاد دیگر داشتم اما نسبت به حس و علاقه ای که برایتون داشت این تیم را انتخاب کردم؛ هنوز هم فکر می کنم اگر شرایط آنگونه که باید پیش می رفت اتفاق های بهتری رخ می داد. من در آلکمار هم فصل اول خوبی نداشتم اما در سال های بعدی شرایطم خیلی خوب شد. امسال هم اگر در برایتون بازی می کردم فصل بهتری را رقم می زدم. با اینحال سعی می کنم از این ها درس گرفته و در آینده تصمیمات بهتری بگیرم."

پیشنهادهای واقعی
در این مدت اما اخبار زیادی درباره علاقه تیم های مختلف به جهانبخش منتشر شده است. خودش در این رابطه گفت:" پیشنهادهای جدی دارم، از باشگاه های هلند و از تیم های بالای جدول که هنوز در حال صحبت هستند و همچنین یک باشگاه خوب و قدیمی از آلمان که پیشنهادش روی میز است و من میتوانم انتخاب کنم. اما قبل از هرچیز باید به تمرینات برایتون برگردم تا ببینم شرایط چگونه خواهد بود."
برچسب ها: علیرضا جهانبخش