به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۲۷۳۶۶

افراد بالای ۶۰سال از ماسک‌ پزشکی استفاده کنند

افراد بالای ۶۰سال از ماسک‌ پزشکی استفاده کنند
گروه علمی: در شرایطی که بیماری کرونا روزانه جان تعداد زیادی از مبتلایان را می‌گیرد سوال بسیاری از افراد این است که استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای هم می‌تواند مانند ماسک‌های پزشکی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کند یا خیر و چه کسانی باید از ماسک‌های پزشکی استفاده کنند.

 ماسک‌های پزشکی
پرسنل حوزه سلامت، افرادی که علائم ابتلا به کووید ۱۹ را دارند و کسانی که از بیماران مشکوک و قطعی کرونا مراقبت می‌کنند باید از ماسک‌های پزشکی که به ماسک‌های جراحی هم معروف هستند،  استفاده کنند. اما در مناطقی که بیماری کرونا در سطح جامعه منتشر شده است و فاصله فیزیکی حداقل یک متر توسط افراد جامعه رعایت نمی‌شود، لازم است افراد بالای ۶۰ سال و یا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند از ماسک‌های پزشکی استفاده کنند.

ماسک‌های پارچه‌ای
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در شرایط شیوع و گسترش کرونا از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس، تاکسی، قطار، مترو و سایر موارد مشابه استفاده می‌کنید که معمولا فاصله گذاری فیزیکی در آن‌ها رعایت نمی‌شود و یا شغل تان ارائه خدمات به مردم است و باید هر روزه با افراد زیادی سروکار داشته باشید لازم است از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنید و نیازی به استفاده از ماسک‌های پزشکی نیست.
برچسب ها: ویروس کرونا ماسک