به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۲۲۷۴۰۵

من به دنبال گل دهم هستم نه گرفتن پنالتی

من به دنبال گل دهم هستم نه گرفتن پنالتی
گروه ورزشی: مهدی قایدی؛ سوژه این روزهای فوتبال است. مهاجمی که اگرچه در هفته‌های اخیر برای استقلال گل نزده، اما با پنالتی‌هایی که گرفته یکی از ارکان موفقیت آبی‌ها بوده است. استقلال در جام حذفی مدعی قهرمانی است و در لیگ برتر هم شانس زیادی برای کسب عنوان نایب‌قهرمانی دارد. به همین بهانه دیروز فرصتی دست داد تا دقایقی با مهدی صحبت کنیم.

مهدی، به عنوان اولین سؤال؛ انصافاً خطاهایی که روی تو می‌شود پنالتی است یا تمارض می‌کنی؟ خیلی از کارشناسان می‌گویند برخی از خطاها روی تو پنالتی نبوده!‌
می‌خواهم سؤال شما را ابتدا با یک سؤال جواب بدهم. چرا من باید در محوطه جریمه حریف خودم را پرت کنم؟ پیش از اینکه به استقلال بیایم در تیم ایرانجوان بازی می‌کردم. بیش از ۱۰ گل برای این تیم زدم. آن هم در لیگ یک؛ لیگی که در آن تیم‌ها فشرده بازی می‌کنند و گل زدن در آن سخت‌تر از لیگ برتر است. پس من گل زدن بلد هستم و نیازی ندارم وقتی وارد محوطه جریمه حریف می‌شوم تمارض کنم و یا عمداً خودم را به زمین بزنم. در کدام صحنه من بدون برخورد با بازیکن حریف نقش بر زمین شدم؟ در همه صحنه‌ها برخورد بوده. اصلاً مگر می‌شود بازیکنی بدون برخورد با بازیکن حریف نقش بر زمین شود؟ من تا به حال چنین صحنه‌ای را ندیدم و اگر اتفاق افتاده خیلی واضح بوده و از آن همه به عنوان اشتباه بزرگ داوری یاد خواهند کرد، اما درخصوص پنالتی من عده‌ای می‌گویند پنالتی بوده و برخی می‌گویند نه. این بدین معنی است که برخورد حتماً صورت گرفته. تردیدها به این خاطر است که در برخی از صحنه‌ها برخورد شدید نیست. خب من جثه‌ام ریزتر نسبت به برخی از مهاجمان است و ممکن است حتی با یک برخورد کوچک هم تعادلم به هم بخورد و نقش بر زمین شوم. اینجا باید از بی‌احتیاطی مدافع حریف حرف زد نه تمارض من. یک مدافع خطای ریزی را مرتکب می‌شود و یک مدافع به شدت خطا می‌کند. در هر دو صحنه خطا رخ می‌دهد و داور خطا اعلام می‌کند. قوانین داوری را هم مطالعه کنید اشاره به این موضوع می‌شود که دست گذاشتن روی بدن حریف و فشار آوردن خطاست. قانونگذار به میزان فشاری که مدافع حریف روی بدن حریف می‌آورد، اشاره نمی‌کند. این را یقین بدانید وقتی من وارد محوطه جریمه حریف می‌شوم، دنبال گلزنی هستم نه پنالتی گرفتن؛ و یک موضوع مهم...

چه موضوعی؟
من به تماشاگران قول داده‌ام ۱۰ گل برای استقلال در لیگ برتر این فصل به ثمر برسانم. یک گل تا وعده‌ای که داده بودم فاصله دارم. گرفتن پنالتی به ضرر من تمام می‌شود (با خنده)، چون پنالتی را بازیکن دیگری می‌زند. بنابراین طبیعی است وقتی وارد محوطه جریمه استقلال می‌شوم، به گلزنی فکر کنم نه گرفتن پنالتی، اما چه کنم با خطای مدافعان حریف سرنگون می‌شوم. البته برای من و همه مهاجمان استقلال بدون شک موفقیت تیم مهمتر است. من حاضرم در بازی‌های باقی‌مانده گل نزنم و روی ۹ گل بمانم، اما استقلال قهرمان جام حذفی و نایب‌قهرمان لیگ برتر شود.

البته این فصل ۱۱ گل برای استقلال زده‌ای.
بله دو گل برای استقلال در لیگ قهرمانان زده‌ام. ۶ پاس گل هم در لیگ برتر داده‌ام. اینجا باید از همه هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم که به من پاس می‌دهند و موجب می‌شوند من در موقعیت قرار بگیرم. کار من تکمیل زحمات آنهاست.
استقلال به نظر می‌رسد راه خود را با فرهاد مجیدی پیدا کرده و شانس زیادی برای قهرمانی در جام‌حذفی و نایب‌قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.خب من در حد و اندازه‌ای نیستم که در مورد فرهاد مجیدی صحبت کنم. در جایگاه بازیکن، صحبت کردن در مورد مربی اشتباه است، اما ماه‌ها پیش گفته بودم که آینده استقلال با فرهاد مجیدی روشن است. آقا فرهاد به دنبال فوتبال رو به جلو و پیروزی است و در ترکیب تیم به جوان‌ها بها می‌دهد. چه چیزی بهتر از این؟ باید به او فرصت بدهیم تا ایده‌های خود را به مرور زمان پیاده کند.

و بازی با پرسپولیس در جام حذفی، یک استوری گذاشته بودی و بعد پاک کردی!
نباید استوری می‌گذاشتم. پرسپولیس همانند همه حریفان برای‌مان قابل احترام است. اگر کری وجود دارد، باید در زمین نشان دهیم. بازی سختی است. پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و بدون شک قهرمانی در این فصل از مسابقات جام‌حذفی برای ما شیرین خواهد بود اگر موفق شویم پرسپولیس را در نیمه‌نهایی جام حذفی شکست دهیم. من به موفقیت در این بازی خوشبینم. استقلال آماده و باانگیزه است و اگر فوتبال روی خوش به ما نشان دهد، در لیگ برتر هم نایب‌قهرمان خواهیم شد.

برنامه فصل بعدت چیست؟ گفته می‌شود چند تیم خارجی تو را می‌خواهند و در این‌باره با باشگاه استقلال صحبت کرده‌اند.
خب من بازیکن استقلال هستم و هر تیمی من را می‌خواهد، باید با باشگاه وارد مذاکره شود. باشگاه هم هر موقع صلاح بداند، در این باره با من صحبت خواهد کرد. الان همه فکر و ذهنم بازی‌های باقی‌مانده در فصل جاری است. اینکه همراه استقلال قهرمان جام حذفی و نایب‌قهرمان لیگ برتر شوم. در آینده اگر موقعیت خوبی برای بازی در تیم‌های خارجی مهیا شود و این جابه‌جایی از نظر مالی برای استقلال سودمند باشد، از آن استقبال می‌کنم. قطعاً در این باره با آقا فرهاد هم مشورت خواهم کرد، چون او خیر و صلاح من را می‌خواهد و سال‌ها در تیم‌های خارجی بازی کرده و می‌تواند به من مشورت خوبی بدهد.

خیلی‌ها می‌گویند تو مثل مهدی طارمی پنالتی می‌گیری؟
(خنده) لابد داورانی که در لیگ برتر پرتغال سوت می‌زنند، همانند داوران ایرانی گول می‌خورند. نه این‌طور نیست. اگر شما لبه پرتگاه ایستاده باشی، یکی می‌تواند با فشار یک انگشت شما را به سمت دره پرتاب کند. تعادل یک مهاجم در محوطه جریمه می‌تواند با یک هل کوچک به هم بخورد، چون مهاجم به سرعت در حال حرکت به سمت دروازه حریف است.

و حرف آخر؟
در برخی از بازی‌ها اشتباهات داوری علیه ماه بوده. استقلال و همه تیم‌های لیگ برتری از اشتباهات داوری متضرر و منتفع می‌شوند. آنچه که امروز اهمیت دارد، فوتبال خوبی است که استقلال بازی می‌کند. پنالتی‌هایی که روی من می‌شود حاکی از موقعیت‌هایی است که هافبک‌های استقلال ایجاد می‌کنند. این بدین معنی است که استقلال دوباره به یک تیم خوب تبدیل شده و می‌تواند مسیر قهرمانی را دنبال کند. در همه بازی‌ها این‌طور بوده. نمونه اش بازی با شهرخودرو که ۴ گل داشت. این نشان می‌دهد استقلال دنبال رسیدن به هدف با ارائه فوتبالی است که زیبا باشد.
مرجع : خبر ورزشی
برچسب ها: مهدی قائدی