به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۲۲۷۴۳۶

شرایط تحصیل رایگان در روسیه

گروه دانش:
شرایط تحصیل رایگان در روسیه
کشور روسیه به عنوان یکی از کشورهایی است که تحصیل رایگان را برای دانشجویان داخلی و خارجی در قوانین خود دارد و به رسمیت می‌شناسد از این رو به مقصد بسیاری از دانشجویان کشور‌های جهان تبدیل گردیده است. مرحله نخست برای درخواست و دریافت مجوز تحصیل رایگان در روسیه نام نویسی در سایت مخصوص است. پس از نام نویسی در سایت نیاز است نامه انگیزشی برای خود بنویسید و آن را برای سایت ارسال نمایید. بعلاوه شما می‌توانید مدرک‌های تحصیلی و همچنین افتخارات علمی یا ورزشی خود که کسب نموده‌اید به پیوست درخواست خود ارسال کنید. موسسه چستوود نماینده ای است که اطلاعات دانشجویان متقاضی را برای تحصیل رایگان در روسیه را دریافت و برای  بررسی  این مدارک آنها را به وزارت آموزش و پرورش روسیه که متصدی ارزشیابی می‌باشد؛ ارسال می‌نماید.

مهمترین نکته قبولی متقاضیان جهت اخذ بورسیه تحصیلی، تسلط آنان به زبان روسی می‌باشد که برای این موضوع شما باید در مصاحبه حضوری شرکت نمایید و همچنین مدرک آزمون زبان روسی به نام ترکایی را داشته باشد. همچنین اگر برای تحصیل در رشته‌های درسی که به زبان‌های خارجی ارائه می‌شود، خواهان اخذ پذیرش بورسیه تحصیلی هستید باید دارای مدرک معتبر در آن زبان ( انگلیسی، فرانسوی و‌... ) باشید و در مصاحبه حضوری نیز شرکت نمایید.
لازم به ذکر است علاقمندان می‌توانند قبل از ارائه درخاست بورسیه رایگان در دانشگاه‌های روسیه در گام نخست نسبت به ورود به دوره آماده سازی دانشجویان خارجی که به پادفک روسیه مشهور است در یکی از دانشگاه‌های روسیه ثبت نام نمایند و به مدت یکسال در یکی از شهر‌های روسیه نسبت به فراگیری زبان روسیه اقدام نمایند. همچنین لازمه ورود به رشته‌های دانشگاهی در کشور روسیه داشتن مدرک پادفک روسیه می‌باشد.

اگر شما موفق شدید بورسیه تحصیلی روسیه از دانشگاه مورد نظر خود را بگیرید، این دانشگاه‌ها هزینه شهریه شما را پرداخت می‌نماییند و همچنین به شما مبالغی برای زندگی به صورت نقدی و ماهیانه واریز می‌نمایند.
دولت روسیه هر سال مقادیر زیادی از بورسیه‌های تحصیلی را برای کمک به تحصیل به دانشجویان خارجی و گسترش علم  و در جهت تحصیل به آنها اختصاص می‌دهد. میزان سطح علمی شما و همچنین نمرات و معدل درسی شما در این پروسه نقش بسزایی دارد. این بورسیه‌های تحصیلی شامل تحصیل رایگان، خوابگاه‌های دولتی رایگان و کمک هزینه‌های استفاده از وسایل نقلیه عمومی و همچنین هزینه‌های بهداشتی،درمانی خواهند بود.لازم به ذکر است دریافت بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و بالاتر بسیار آسان تر از کسب بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی می‌باشد. به همین جهت شما برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بسیار ساده تر می‌توانید در روسیه بورسیه دریافت کنید و رایگان تحصیل کنید.
برای مشاهده کامل شرایط تحصیل رایگان در روسیه اینجا را مطالعه نمایید



بهترین دانشگاههای روسیه
روسیه دارای دانشگاه‌های معتبر بسیاری در سطح منطقه و جهان می‌باشد. برخی از این دانشگاه‌ها بعضا در رتبه‌های زیر 200 بهترین دانشگاه‌های دنیا و مابقی دارای رتبه‌های زیر 1000 می‌باشند. از معروف ترین و بهترین دانشاه‌های کشور روسیه می‌توان به:

دانشگاه دولتی مسکو یا لومونوسف
 توسط دانشمند شهیر روسیه با همین نام در سال 1754م گشايش يافت. اين دانشگاه،‌که در حال حاضر همنام دانشمند بزرگ موسس خورد را دارد، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه‌های شناخته می‌شود. مشخصه این دانشگاه عظیم معماری خاص و زیبای ساختمان مرکزی آن است که در شهر مسکو می‌درخشد.
این دانشگاه در سال 1774؛ توسط دانشمند مشهور روسی یه نام ميخاييل لومونسف، در ساختمانی نه چندان بزرگ در میدان مرکزی شهر موسکو شروع به کار کرد و اولین دانشگاه علوم عالی روسیه می‌باشد. بسياري از دانشمندان بزرگ روسيه مانند "ژوکوفسکي"، بیکی از بنیانگذاران بزرگ صنعت هواپيمايي روسيه؛ " تيميريازوف" محقق مشهور فوتوسنتز گیاهان که به عنوان یکی از بزرگترین زیست شناسان جهان یاد می‌شود و نقش به سزایی در پيشرفت علم زيست‌شناسي ايفا کرد؛ و همچنین بسیاری دیگر از مشاهیر دنیای علم از دانش آموختگان تحصیل کرده در این دانشگاه افسانه ای بوده اند.
در حال حاضر این دانشگاه شامل هفده دانشکده است‌،بیش از 200 صندلی علمی‌، بالغ بر 350 آزمايشگاه مختلف فول امکانات، بیشت از 170 کلاس درس، به همراه يازده انستيتوي علمي‌، پارک عظیم گياه‌شناسي همراه با بخش‌های مختلف،‌ چندین مرکز رصد خانه ای‌، موزه‌هاي زمين‌ شناسي، جانور شناسي، انسان‌ شناسي، کتاب خانه‌های عظیم و کامل، همچنين امکانات ورزشی فوق العاده کامل به همزاه بیش از 12 سالن، استخر شنا و باشگاه قايق‌راني و غیره در اين دانشگاه لومونوسوف موجود می‌باشد.

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ ( دانشگاه ملی سنت پترزبورگ)
این دانشگاه نیز یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور روسیه به حساب می‌آید و هم اکنون دارای رتبه 235 در رنکینگ جهانی را به خود اختصاص داده است البته رتبه ای دانشگاه در رشته‌های مانند زبان شناسی جزو 100 دانشگاه برتر دنیا به حساب می‌آید و همچنین رشته‌های دیگری نظیر تاریخ‌، باستان شناسی‌، ریاضیات‌، فیزیک‌، ستاره شناسی نیز جزو 200 دانشگاه برتر دنیا به حساب می‌آیند.
جهت مشاهده اطلاعات کامل دانشگاه ملی سنت پترزبورگ اینجا را کلیک کنید
 
دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پترزبورگ
تاریخچه دانشگاه پزشکی پاولوف بازمیگردد به تاریخ 14 سپتامبر 1897 که این دانشگاه رسما با عنوان " انستیتوی پزشکی زنان " آغاز به کار کرد. این آغاز به کار تاریخی از آن جهت معروف و با اهمیت می‌باشد که برای اولین بار در تاریخ روسیه و اروپا، زنان اجازه تحصیل در علوم پزشکی را یافتند و تا الان این دانشگاه همواره کوشیده در میان دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی و دندانپزشکی باشد و  هم اکنون یکی از مهمترین دانشگاه‌های پزشکی روسیه‌، دانشگاه پزشکی پاولوف....
 

 
موسسه اعزام دانشجو به روسیه
روسیه به دلایل زیادی دارای بیشترین اعزام دانشجو به خارج از کشور می‌باشد. از مهمترین این دلایل می‌تواند به:
1.    هزینه مقرون به صرفه تحصیل در روسیه: روسیه به عنوان یکی از ارزانترین کشور‌ها برای ادامه تحصیل در جهان شناخته می‌شود، شهریه رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی این کشور در بازه ای از حدود 3 هزار تا 7 هزار دلار در سال می‌باشد که به نسبت دیگر کشور‌های جهان بسیار ارزان تر است...
2.    پذیرش آسان در دانشگاه‌های روسیه: اکثر دانشگاه‌های روسیه با وجود اعتبار بالای آنها دارای شرایط پذیرش نسبتا آسانی می‌باشند، اکثر دانشجو‌های خارجی در روسیه در این دانشگاه‌های پذیرش می‌شوند.
3.    دانشگاه‌های روسیه نیاز به مدرک زبان ندارند: یکی از مهمترین دلایل تحصیل در روسیه این موضوع می‌باشد که دانشگاه‌های روسی از افراد متقاضی تحصیل در روسیه، تقاضای مدرک زبان نمی کنند، زبان تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های روسیه به روسی می‌باشد و بعضی از دانشگاه‌های روسیه رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی نیز به متقاضیان ارائه می‌کنند، ولی در بدو پذیرش نیازی به مدرک زبان برای متقاضیان نمی باشد.

4.    روابط کشور روسیه و ایران بسیار خوب و نزدیک است: روسیه یکی از متحدان اصلی کشورمان  می‌باشد، به همین دلیل مراودات سیاسی و اقتصادی و علمی بسیاری با کشورمان نیز دارد. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور مورد تائید وزارت بهداشت ایران می‌باشد و همچنین رفت و آمد دانشجویان از روسیه به ایران و بالعکس نیز بسیار آسان تر از شرایط دیگر کشور‌های جهان می‌باشد.
5.    هزینه زندگی بسیار مناسب در روسیه: هزینه زندگی در روسیه برای دانشجویان ایرانی روسیه بسیار مقرون به صرفه است، روسیه دارای شهرهای بسیاری است که برخی از آنها هزینه زندگی به مراتب پائین تری نیز نسبت به برخی شهرهای ایران دارند، اما همچنان زندگی در دو ابر شهر معروف روسیه، مسکو و سنت پترزبورگ در حال حاضر با در نظر گرفتن دلار 18 هزار تومانی، فرق چندانی با زندگی در تهران ندارند، با این تفاوت که این دو شهر از بزرگترین و با کیفیت ترین شهر‌های اروپایی و جهانی به حساب می‌آیند.

6.    دانشگاه‌های روسی مورد تائید ایران و معتبر جهانی روسیه: روسیه دارای دانشگاه‌های معتبری در سطح جهان می‌باشد، دانشگاه ملی مسکو و ملی سنت پترزبورگ در رتبه‌های زیر 200 جهان قراردارند و دارای اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان می‌باشند. همچنین هرساله لیست دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت ایران منتشر می‌شود که دانشگاه‌های بسیاری از این کشور در این لیست قراردارند، به این معنا که مدرک فارغ التحصیلی در رشته‌های علوم پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی روسیه مورد تائید ایران می‌باشد.
7.    امکان تحصیل رایگان در روسیه: همچنین کشور روسیه یکی از کشور‌هایی است که دارای برنامه‌های متعدد اختصاص بودجه و  بورسیه‌های رایگان بسیاری برای دانشجویان خارجی است.

همانطور که ملاحظه کردید، روسیه به دلایل گفته شده و بسیاری دیگر از دلایل یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی جهت مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور می‌باشد. به واسطه وجود دانشگاه‌های خوب و همچنین با توجه به اینکه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دارای آینده شغلی بسیار خوبی در آینده می‌باشد و علاوه بر آن بعد از فارغ التحصیلی شرایط مهاجرت به کانادا و دیگر کشور‌های اروپایی نیز با این مدارک درسی در دسترس دانشجویان قراردارد این کشور یکی از بهترین گزینه‌های مهاججرت تحصیلی می‌باشد.
موسسه اعزام دانشجو به روسیه ثبت شده و طرف قرارداد با بهترین دانشگاه‌های کشور روسیه

تخصص ما اعزام دانشجو به روسیه است
گروه بین المللی ستاره داوود
کارگزار تخصصی روسیه
با ما تماس بگیرید
www.davidstar.net