به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۲۲۷۴۴۳

نکاتی برای پیشگیری ازآکنه پوستی ناشی از ماسک

نکاتی برای پیشگیری ازآکنه پوستی ناشی از ماسک
گروه علمی: با همه گیری بیماری کووید-19 استفاده از ماسک به هنجاری جدید در جوامع تبدیل شده، اما ممکن است در برخی از افراد با مشکلات پوستی همراه باشد.همانطور که به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-19 دهان و بینی با ماسک پوشانده می شود، ممکن است برخی از افراد با مشکل آکنه ناشی از ماسک مواجه شوند.
یکی از متخصصان پوست در کلینیک کلیولند در آمریکا گفت: نفس کشیدن از برخی ماسکها امکانپذیر نیست. مچنین ممکن است هوای گرم را در خود حبس کند. تعریق، باکتری، گرما شرایطی را فراهم می سازند که برای تکثیر و رشد باکتری مطلوب است. در نتیجه این شرایط، فرد با آکنه پوستی روبرو می شود.این متخصص پوست به منظور کاهش خطر احتمال ابتلا به آکنه پوستی ناشی از پوشیدن ماسک، استفاده از ماسک های 100 درصد پنبه ای را توصیه می کند که نفس کشیدن با این ماسک ها راحت تر است.همچنین به گفته این متخصص پوست لازم است افراد روزانه ماسک های پارچه ای خود را شستشو دهند و در صورت استفاده از ماسک های پزشکی آن را به موقع تعویض کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از WCBD، این متخصص پوست توصیه کرده است که افراد پس از برداشتن ماسک، صورت خود را با پاک کننده های مناسب شستشو دهند. همچنین از آنجایی که درمان های آکنه موجب خشکی و تحریک پوست می شود، بهتر است هنگام شب از کرم های مرطوب کننده ملایم مصرف کنند.
برچسب ها: ویروس کرونا آکنه