به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۲۲۷۵۹۴

نیمه نهایی لیگ قهرمانان بدون رونالدو و مسی

نیمه نهایی لیگ قهرمانان بدون رونالدو و مسی
گروه ورزشی:نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰-۲۰۱۹ در حالی برگزار می شود که نه ستاره آرژانتینی و نه مهاجم پرتغالی در آن حضور خواهند داشت.
به گزارش ایسنا و به نقل از آس، رقابت بین لیونل مسی (۳۳ ساله) و کریستیانو رونالدو (۳۵ ساله) تاریخ اخیر فوتبال و لیگ قهرمانان اروپا را تحت تاثیر قرار داده است. ستاره آرژانتینی و پرتغالی عادت به حمکرانی در بهترین رقابت های باشگاهی در اروپا داشتند و دیدن آن ها در نیمه نهایی عادی شده بود. این عادت از فصل ۰۶-۲۰۰۵ آغاز شد و جمعه شب زمان پایانش فرا رسید. شکست دور از انتظار یوونتوس از لیون موجب شد رقیب همیشگی رونالدو به تنهایی در معرض این خطر قرار بگیرد. خطری که به یک تحقیر تاریخی توسط بایرن مونیخ (پیروزی ۸ بر ۲ باوارایی ها مقابل بارسلونا) تبدیل شد و پس از ۱۵ سال دیگر این دو مهاجم مرد اول نیمه نهایی لیگ قهرمانان نخواهند بود. 
حمکرانی دو ستاره در لیگ قهرمانان توسط مسی آغاز شد که در کنار بازیکنانی همچون رونالدینیو، ساموئل اتوئو و دکو بود که آبی اناری ها توانستند آرسنال تیری آنری را در هفدهم می ۲۰۰۶ شکست دهند و قهرمان شوند (ستاره آرژانتینی در دیدار نهایی به دلیل آسیب دیدگی حضور نداشت). در سه دوره دیگر مهاجم آرژانتینی نقش برجسته ای داشت. بیست و هفتم می ۲۰۰۹ در ورزشگاه المپیک رم با پیروزی ۲ بر صفر مقابل منچستریونایتد مسی برای دومین بار فاتح لیگ قهرمانان شد. دو سال بعد در ومبلی بهترین بازیکن دیداری شد که با پیروزی ۳ بر یک مقابل یونایتد به پایان رسید. آخرین باری که مسی قهرمانی را تجربه کرد به ششم ژوئن ۲۰۱۵ بر می گردد که بارسا با پیروزی ۳ بر یک برابر یوونتوس توانست در برلین جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 
نخستین بار رونالدو در بیست و یکم می ۲۰۰۸ در ورزشگاه لوژنیکی جام قهرمانی را بالای سر برد و یونایتد در ضربات پنالتی چلسی را شکست داد. او دوباره این لحظه شیرین را در بیست و چهارم می ۲۰۱۴ تجربه کرد که سرخیو راموس ناجی رئال مادرید شد و سفیدپوشان توانستند در وقت های اضافه اتلتیکو را شکست دهند و قهرمان شوند. رونالدو در پیروزی ۴ بر یک از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. دو سال بعد این اتفاق در سن سیرو و این بار هم برابر اتلتیکو رخ داد و حمکرانی زین الدین زیدان با مادرید شروع شد. رونالدو در ضربات پنالتی ضربه تعیین کننده ای را به گل تبدیل کرد. ستاره پرتغالی در پیروزی ۴ بر یک مقابل یوونتوس در کاردیف دبل کرد و توانست در کی‌یف با شکست ۳ بر یک لیورپول برای سومین سال پیاپی قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کند.
در بقیه فصل ها همیشه یکی از آن ها در مرحله نیمه نهایی با لیگ قهرمانان خداحافظی کرده بود. اکنون نوبت نسل جدید است. نیمار (۲۸ ساله) و کیلیان ام‌باپه (۲۱ ساله) بیش از همه در این مرحله برجسته هستند. با این حال نه رقابتی و نه حکمرانی مانند رونالدو و مسی داشتند. ام‌باپه با توجه به سنی که دارد می تواند در یک دوره برجسته کار کند. از طرفی بازیکن برزیلی نشان داده است دیگر بازیکن بالغی شده است. آن ها می توانند در این فصل به قهرمانی دست یابند. با این حال سن نیمار اجازه نمی دهد رقابتی مانند مسی-رونالدو را تجربه کند. ام‌باپه، هالند، سانچو و استرلینگ می توانند چنین رقابتی را دوباره تکرار کنند.