به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۲۲۷۷۷

درآمد سالانه 50میلیارد دلاري از لغو تحريم​ها

گروه اقتصادي:​ معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور معتقد است با رفع کامل تحریم‌ها درآمد سالانه 50 میلیارد دلاری به اقتصاد کشور واریز خواهد شد.
درآمد سالانه 50میلیارد دلاري از لغو تحريم​ها
محمد باقر نوبخت با اشاره به نقش معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در برنامه‌ریزی‌های کشور تاکید کرد: سیاست‌های این معاونت باید به گونه‌ای جهت دهی شود که کشور را به سوی اداره بدون درآمدهای نفتی سوق دهد. وی تاکید کرد: با برچیده شدن سازمان تحریم‌ها سالانه ۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور سرازیر خواهد شد. نوبخت با اشاره به تحریم‌های 30 ساله اعمالی بر اقتصاد کشور گفت: به همان اندازه که برنامه‌ریزی در اقتصاد مقاومتی حایز اهمیت است به همان اندازه نیز در صورتی که آثار عملی لغو تحریم‌های غیرانسانی و غیرعادلانه در اقتصاد کشور هویدا شده و منابع و امکاناتی وارد اقتصاد کشور شود، درایت در هزینه کرد منابع نیز مورد تاکید خواهد بود. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تاکید کرد: معاونت برنامه ریزی باید بتواند برای سنازیوهای پیش آمده، در راستای رشد و توسعه متوازن برنامه‌های لازم را طراحی و در اختیار دستگاه ها قرار دهد.
مرجع : ايسنا

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۰۸:۳۳
سازمان برنامه ریزی و راهبردی کشور اگر اگر منابع مالی و درامدی کشور را بغیر از بخش های کشاورزی -صنعت و معدن و خصوصا" توسعه نفت و گاز هزینه کند راه را بیراه رفته ایم ما باید واردات کشور را به شدت مدیریت کنیم تا بجای کار برای دیگران برای نیروی بیکار کشور شغل ایجاد کنیم.البته ما در بسیاری از حوضه ها از جمله صنعت دارو سازی و اتوموبیل بشدت وابسته هستیم. (178857)