به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۲۲۷۸۶۵

حقم نبود برابر استقلال محروم باشم

حقم نبود برابر استقلال محروم باشم
گروه ورزشی:سرمربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه تیمش صد درصد در لیگ برتر می‌ماند، گفت: مقابل سپاهان محتاط بازی می‌کنیم اما قبل از این مسابقه برای بازیکنانم سورپرایز دارم.عبدالله ویسی با اشاره به عملکرد بازیکنانش در دیدار با استقلال از کسب یک امتیاز این مسابقه اظهار رضایت و تاکید کرد به عملکرد بازیکنانش بعد از شروع مجدد لیگ نمره ۲۰ می‌دهد.این مربی همچنین به شرایط سخت پیکان در جدول اشاره کرد و گفت که تیمش را در لیگ برتر حفظ می‌کند؛ حتی باوجود دیدار سختی که روز پنجشنبه مقابل سپاهان در پیش دارد.
مشروح گفتگوی ویسی در ادامه می‌آید:

شنبه شب شما از روی سکوها تیم پیکان را مقابل استقلال هدایت کردید. در مجموع این مسابقه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 بازی حساسی برای هر دو تیم بود. هم پیکان و هم استقلال جسورانه بازی کردند و ترسو نبودند. تیم ما در چند هفته گذشته روند رو به رشدی داشت و استقلال هم در این هفته‌های اخیر خوب بازی کرده بود. هرچه بود یک امتیاز گرفتیم و کارمان به هفته پایانی کشید.

 قبل از شروع این مسابقه پیش بینی خودتان از نتیجه چه بود؟
- ما برای انجام بازی جسورانه وارد میدان شدیم و دنبال سه امتیاز بودیم. تیم پیکان یاد گرفته سخت گل بخورد. گلی هم که مقابل استقلال خوردیم روی اشتباه بچگانه دروازه بان خودمان بود. بازیکنانمان انگیزه زیادی مقابل استقلال داشتند و ماموریتشان را خوب انجام دادند ولی مساوی شدیم.

 به بازیکنان پیکان چه نمره‌ای می‌دهید؟
- به عملکرد بازیکنانم بعد از شروع دوباره لیگ، نمره ۲۰ می‌دهم. من سالی که با استقلال خوزستان قهرمان شدم و یا با صبا سهمیه آسیا گرفتم، از هر پنج هفته، ۹ امتیاز می‌گرفتم. الان از هفت هفته، ۱۳ امتیاز گرفته ایم ولی بازهم ته جدول هستیم. این نشان می‌دهد رقابت در لیگ خیلی نزدیک است.

 اینکه شما در بازی استقلال محروم بودید و روی سکوها حضور داشتید روی عملکرد پیکان تأثیرگذار بود؟
- اول از همه باید بگویم محرومیت حقم نبود. اگر کنار نیمکت بودم بهتر بود ولی کمک‌هایم هم خوب کار کردند. من از بالا، بازی را بهتر می‌دیدم و جای نگرانی نبود.

 عملکرد استقلال نسبت به مسابقات قبل در دیدار با پیکان تغییر کرده بود؟
- استقلال در بازی با سپاهان از چهار دفاع وسط استفاده می‌کرد. یک بازی قبل از آن، مدافعان کناری استقلال مثل وریا حق نفوذ زیادی داشتند. در بازی با پیکان هم استقلال ۲-۴-۴ و کمی متفاوت بود که انتظار نداشتم اینطور بازی کنند. خوشبختانه بازیکنان ما سریع خودشان را با تاکتیک‌های استقلال وفق دادند. برای نقطه کور استقلال در خط دفاع برنامه داشتیم که خدا را شکر به گل هم رسیدیم.

 پیکان در حال حاضر با ۲۸ امتیاز در رده سیزدهم جدول و یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته اول است. چقدر احتمال می‌دهید پیکان در لیگ برتر باقی بماند؟
- از وقتی سرمربی پیکان شدم، گفتم صد درصد تیم در لیگ برتر می‌ماند. الان هم صد درصد توانمان را می‌گذاریم و در لیگ می‌مانیم. به نظرم ظلم است پیکان با این روند، امکانات و شرایط مدیریتی به لیگ دسته اول سقوط کند. ما بعد از شروع دوباره لیگ بعد از کرونا، تیم سوم جدول هستیم. تمام وجودمان را می‌گذاریم تا در لیگ بمانیم.

 در بازی آخر باید با سپاهانی بازی کنید که مدعی کسب سهمیه آسیایی است و روز شنبه هم شهرخودرو را شکست داد. فکر می‌کنید از پس این تیم بر بیایید؟
- همه بازی‌ها در لیگ سخت است. سپاهان هم تیم گردن کلفت و خوبی است و نمی‌توان آنرا دست کم گرفت. امیر قلعه نویی برای سپاهان زحمت کشیده بود. سپاهان را مثل یک قهرمان جلوی خودمان می‌بینیم؛ درست مثل استقلال، پرسپولیس و حتی ذوب آهن. کاری با نام تیم‌ها نداریم و برای گرفتن امتیاز وارد زمین می‌شویم.

 تیم شما ساختار دفاعی خوبی پیدا کرده است و گل‌های کمتری دریافت می‌کند. آیا مقابل سپاهان دفاعی بازی می‌کنید یا برای بازی هجومی برنامه دارید؟
- باید بگویم کنترل شده بازی می‌کنیم. نمی‌توان بی محابا حمله کرد چون ممکن است لطمه بخوریم. همزمان نتایج سایر مسابقات هم برایمان مهم است.

 چه اتفاقی افتاد که پیکان در ساختار دفاعی اش متحول شد؟
- وقتی توان و انگیزه مدیریت و هیأت مدیره باشگاه پیکان را دیدم، انگیزه ام بیشتر شد. حتی مدیرعامل کارخانه هم سر تمرین تیم آمد. اینها باعث شد تا من هم قوت قلب بگیرم. الان ۶ ماه می‌شود که به خانه نرفته ام و خانواده ام را ندیده ام. در این مدت زحمت کشیدیم تا پیکان در لیگ بماند. برای حل مشکل دفاعی، سانتی‌متر به سانتی‌متر کار کردیم. بازی‌های پیکان همیشه پرگل‌ترین مسابقات لیگ بود ولی الان راحت گل نمی‌خوریم. می‌توانیم بگوییم پیکان تیمی «چغر و بد بدن» شده است! (می خندد)

 برای درست کردن ساختار دفاعی تیم پیکان الگوی خاصی داشته اید؟
- گل نخوردن هنر است. خط حمله تیم ما خوب است و این امید را داریم که می‌توانیم گلزنی کنیم. برای حل مشکل ساختار دفاعی به تیم‌هایی مثل اتلتیکو مادرید یا رئال مادرید نگاه کرده ایم که چقدر خوب در ضد حملات کار می‌کنند. بدون شک از کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی هم الگو گرفته ام. من سر تمرینات تیم ملی حاضر می‌شدم و می‌دیدم که کی روش چقدر زحمت می‌کشد.

یکی از کارهایی که برای قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر کردید، انجام کارهای هیجانی و پخش فیلم‌های تأثیرگذار در رختکن برای بازیکنانتان بود. به عنوان سوال پایانی بگویید آیا برای ماندن پیکان در لیگ، قبل از بازی با سپاهان چنین برنامه‌هایی دارید؟
- بازیکنان پیکان به بلوغ تاکتیکی خوبی رسیده اند و به نباختن و گل نخوردن عادت کرده اند. مورد انگیزشی برای بازیکنان خیلی اهمیت دارد. قبل از بازی با سپاهان هم سورپرایز خیلی خوبی برای بالا بردن روحیه بازیکنانم در رختکن دارم.
مرجع : مهر
برچسب ها: عبدالله ویسی