به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۲۲۷۹۹۴

چه کنیم در جلسه کنکور کرونا نگیریم؟

چه کنیم در جلسه کنکور کرونا نگیریم؟
گروه جامعه: تنها چند روز دیگر تا کنکور سراسری ۹۹ که با شیوع ویروس کرونا همزمان شده زمان باقی است و در این روزهای باقی مانده، تنها راهکار مهم را می توان تمرین استفاده از ماسک برای آمادگی در جلسه آزمون امسال دانست.به گزارش ایسنا، ساحل جوانبخت - مسئول تولید محتوای علمی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص همزمانی شیوع ویروس کرونا و برگزاری کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: امسال که کنکور با کووید ۱۹ همراه شده لازم است اطلاعاتی راجع به آن داشته و بیش از قبل در جلسه امتحان مراقب باشیم.
وی به دانش‌آموزان توصیه کرد: در این چند روز باقی مانده هر از گاهی در خانه ماسک بزنید و چند ساعت با ماسک بودن را تمرین کنید.این پزشک با بیان اینکه ماسک باید کاملا اندازه صورت باشد، تصریح کرد: ماسک باید روی پل بینی محکم شود و در جلسه آزمون از تماس زیاد با آن خودداری کنید. در جلسه آزمون، ماسک خود را مرتب بالا پایین نکنید.جوانبخت در خصوص وسایلی که یک کنکوری می‌تواند با خود به جلسه آزمون ببرد، گفت: هنگام برداشتن وسایل، محلول ضدعفونی کننده و ترجیحا یک ماسک اضافه را فراموش نکنید. این روزها هوا گرم است و یک بطری آب نیز همراه خود داشته باشید. درصورت امکان بیش از یک مداد ببرید که اگر مدادتان خراب شد، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس از دیگری وسیله نگیرید.وی به پدر و مادرهای دانش آموزان کنکوری، توصیه کرد: نیاز نیست فرزندتان را در جلسه آزمون همراهی کنید. بهتر است در خانه بمانید تا فرزندتان از جلسه کنکور بازگردد. زمان بعد از آزمون نیز در خانه تجمع به راه نیندازید.
مسئول تولید محتوای علمی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان، در خصوص توصیه های هنگام رفتن به محل آزمون، تصریح کرد: دانش آموزان باید بهداشت و پیشگیری را در مسیر حمل و نقل رعایت کنند. اگر با خودروی شخصی، تاکسی یا اتوبوس و حتی دوچرخه به محل آزمون می روید، حتما ماسک داشته باشید و مسیری که پیاده طی می کنید در قسمتهایی از پیاده رو باشد که تجمع وجود ندارد.

جوانبخت اضافه کرد: در مسیرهایی که تجمع بالا است و فاصله اجتماعی رعایت نمی شود، تغییر مسیر بدهید.وی در خصوص توصیه‌های هنگام ورود به محل آزمون، اظهار کرد: قانون اول «نزدیک من نشو، نزدیکت نمی شوم» است که آن را تمرین کنید. در جلسه آزمون این نکته که به کسی نباید نزدیک شوید را رعایت کنید. در لحظه ورود به محل آزمون اگر شلوغ است، صبر کنید تا جمعیت کم شود. فراموش نکنید که اگر علامتی از بیماری دارید یا مبتلا هستید، حتما مسئول حوزه را مطلع کنید. نگران نباشید مسئولان برای این شرایط تدابیری اندیشیده اند.
این پزشک ادامه داد: زمانی که وارد حوزه امتحان شدید و صندلی خود را پیدا کردید، دسته صندلی را ضدعفونی کنید و بشینید. در طول امتحان هرگز وسایل خود را بر روی زمین قرار ندهید.جوانبخت قانون دوم را «دستم را به صورتم نزدیک نمی کنم» اعلام کرد و گفت: هرگز در طول امتحان دستتان را با صورت تماس ندهید. اگر دستتان با جایی تماس پیدا کرد، سریع ضدعفونمی کنید.وی در خصوص استفاده از ماسک در طول جلسه امتحان، خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا گفته شد، ماسکی مناسب و اندازه صورت استفاده کنید و حتما بینی و دهان خود را کامل با ماسک بپوشانید. این نکته را به یاد داشته باشید که هرگز سطح بیرونی ماسک را لمس نکنید و اگر ماسک پاره یا خیس شد، آن را تعویض کنید.جوانبخت تاکید کرد: در طول امتحان ماسک خود را برندارید. ماسک ها به گونه ای طراحی شده اند که هوا از آنها عبور می کند و تنها آلودگی ها رد نمی شود، پس به اندازه کافی هوا دارید و نیاز نیست ماسک خود را بردارید.این پزشک از دانش آموزان خواست مداد و دفترچه سوالات کنکور را به صورت خود نزدیک نکنند. جای دفترچه روی صندلی و جای مداد در دستان شماست.جوانبخت در خصوص خوردن خوراکی در جلسه آزمون، توصیه کرد: اگر می خواهید خوراکی بخورید، سعی کنید به خوراکی دست نزنید و دستان خود را به دهانتان نزدیک نکنید و بعد از اتمام دست خود را ضدعفونی کنید.مسئول تولید محتوای علمی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص اتمام امتحان و توصیه های مربوط به آن گفت: بعد از تمام شدن آزمون، دست خود را ضدعفونی کنید و سریع محل را ترک کنید، اما همچنان قانون اول را به یاد داشته باشید.جوانبخت ادامه داد: در هنگام ورود به منزل اولین کار بهداشتی این است که ماسک خود را بدون تماس دست با سطح خارجی ماسک برداشته و آن را دور بیاندازید، سپس دست و صورت خود را با آب و صابون بشویید.