به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۲۲۸۲۰

تعطیلي آلودگی هوا و بلاتکلیفی والدین​شاغل

گروه جامعه:​ هنوز دو هفته از تعطیلی اضطراری مدارس پایتخت به دلیل آلودگی هوا نگذشته که باز هم مدارس، پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک استان امروز چهارشنبه تعطیل شد، تعطیلی که به گفته کارشناسان نه‌تنها علاج واقعی درد آلودگی هوا نیست بلکه دغدغه‌ایست برای والدین شاغل به ویژه مادران.
تعطیلي آلودگی هوا و بلاتکلیفی والدین​شاغل
"کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران" در مصوبات سه‌شنبه شب خود در کنار اجرای طرح‌های ترافیکی محدودسازی تردد شهروندان در سطح شهر، باز هم مدارس و مهدها را تعطیل کرد تا به دلیل آلودگی هوا شاهد بیماری فرزندانمان نباشیم. داستان تعطیلی‌های مدارس و مهدها در آلودگی هوا هر ساله در حالی تکرار می‌شود که هنوز تمهیدات و سازوکارهای لازم برای رفع مشکل والدین شاغل اندیشیده نشده است و پیشنهاد معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری در این باره مبنی بر اعطای مرخصی اجباری به مادران نیز ره به جایی نبرده است ضمن آنکه به این پیشنهاد در صورت تصویب هم نمی‌توان چندان امیدوار بود چون علاوه بر آنکه شامل بخش خصوصی نمی‌شود؛ بلکه اجرای آن منوط به موافقت مدیران ادارات است. چرا با تعطیلی مدارس و مهدهای کودک فکری برای ما مادران شاغل نمی‌کنید؟ این سوال مادران شاغلی است که مدرسه و مهدکودک کودکانشان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده‌ است آنها نمی‌دانند چه کنند؛ زیرا نه، تنها گذاشتن کودکان در منزل منطقی و ممکن است و نه به همراه آوردنشان به اداره.

فراموش نشود در تعطیل کردن مدارس و مهدکودک‌ها منظور این است که از بچه‌ها محافظت شود؛ اما پدر و مادرها مجبور می‌شوند بچه‌ها را با خود به سر کار ببرند که نه تنها در این صورت محافظتی نمی‌شود بلکه مشکلات دیگری هم وجود می‌آید. پیگیری​ها برای پاسخگویی حداقل یکی از اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و همچنین معاونت امور زنان و خانواده به این بلاتکلیفی مادران شاغل به نتیجه نرسید و باز هم سوالات مادران شاغل بی پاسخ ماند. این در حالیست که متاسفانه تصمیم به تعطیلی مدارس و مهدهای کودک را کسانی در این کمیته می‌گیرند که همگی مرد هستند و باز هم در تصمیم‌گیری‌ها جای زنان خالی است.
مرجع : ايسنا

يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۶ ۱۲:۲۰
اي بابا، صبح كه از خونه زدم بيرون براي كسب حلال، توي خيابان و مترو اين پدر و مادرهاي IQ با بچه‌هاشون اومده‌بودند بيرون به دنبال تفريح كه به به بچه‌هاشون تعطيل شدند، آدم جرآت نداره به اين مردم كه همه آگاه و با كمالات و فهيم هستند هم چيزي بگه كه آخه، بابا مردم همه چيز دان مدارس تعطيل شده كه به خاطر آلودگي هوا بچه‌هاتون رو بيرون نياريد. (178983)