به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۲۲۸۳۱۰

چپ و راست باهم فکر چاره کنند

چپ و راست باهم فکر چاره کنند
گروه سیاسی: احمد مازنی؛ نماینده مجلس دهم در روزنامه آفتاب یزد نوشت:  در ماه‌های اخیر بارها از سوی اصولگرایان شنیده شده است که مردم از اصلاح‌طلبان ناامید شده‌اند و به اصولگرایان گرایش یافته‌اند.
به نظر می‌رسد راه حل درست برای ارزیابی آرا مردم نسبت به جریان‌های سیاسی انجام نظرسنجی‌هایی علمی از موسساتی چون ایسپا یا نهادهایی مانند وزارت اطلاعات و سازمان صداوسیما است. در صورت فقدان گزارش‌های معتبر از چنین نهادهایی به نظر می‌رسد اظهارات درباره گرایش سیاسی مردم بیشتر یک بلوف سیاسی یا نهایتا یک گمانه زنی است. وقتی در انتخابات مجلس اخیر اصلاح‌طلبان لیستی ارائه نکردند و اصولگرایان در میدانی تقریبا بی‌رقیب به پیروزی رسیدند دچار خطای هاله‌ای شده‌اند که مردم به آنها اقبال نشان داده‌اند.
درحالی که اگر در عمل انتخابات مجلس یازدهم را بررسی کنیم که چرا در کشور 60درصد واجدین و در تهران 80درصد به پای صندوق رای نیامده‌اند در واقع تحلیلی فراتر از نظر سنجی بلکه براساس سرشماری را می‌توان ارائه داد. اینکه دقیقا مشخص شود چرا این میزان قابل توجه از مردم تصمیم به عدم مشارکت گرفتند. البته در همین میزان مشارکت نیز برخی رای باطله داده‌اند و برخی نیز مستقلین را انتخاب کردند هرچند که در مجموع اصولگرایان قدرت را در مجلس دراختیار گرفتند. بنابراین اکنون که امکان برگزاری یک همه پرسی قانونی وجود ندارد دست کم می‌توان نظرسنجی کرد که علت عدم مشارکت مردم چه بوده است.
برچسب ها: مجلس اصولگرایان