به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۲۲۸۳۳۱

8 تکنیک یادگیری لغات زبان انگلیسی

گروه دانش:
لغات زبان انگلیسی یکی از ارکان یادگیری زبان است و به خصوص برای زبان آموز پیشرفته قابل توجه است. هنگامی که با ساختارهای اصلی زبان هدف خود آشنا شدید‌، می‌خواهید شروع به گفتن و درک کلمات بیشتری کنید! اخیراً یکی از دانشجویان من از من پرسید:
من می‌خواهم یک سیستم برای یادگیری واژگان در محل تهیه کنم. آیا توصیه ای دارید؟
و من فکر کردم این موضوع یک موضوع جالب در سایت ایجاد می‌کند. بنابراین در اینجا تکنیک‌های برتر من برای یادگیری واژگان ارائه شده است.



نوشتن‌، نگاه کردن‌، کاور کردن‌، تکرار:
این روش کلاسیک نهایی است. برای من‌، یادگیری لغات زبان همیشه یک تمرین نوت بوک و قلم بوده است. حرکت جسمی نوشتن چیزی بسیار مفید است زیرا نیازهای زبان آموزان هپتیک را برآورده می‌کند. یک دفترچه بگیرید‌، یک خط عمودی را در وسط بکشید و این کلمه را از یک طرف به زبان مادری / منبع خود و از طرف دیگر به زبان مقصد خود بنویسید. لیست را حفظ کنید‌، سپس یک طرف را بپوشانید و تمام آنچه را که به یاد دارید‌، تیک بزنید. سپس تکرار کنید.
 
یادگیری خود را بهینه کنید:
مرحله دیگر برای همه کلماتی که می‌توانید بار اول به خاطر بیاورید اضافه کنید و سپس دوباره شروع کنید. لیست کلماتی که شما نمی‌توانید به یاد داشته باشید را تکرار کنید باید هر سری این بازه کوچکتر شود.
سبک یادگیری شنیداری خود را از طریق نسخه نوشتن‌، زمزمه کردن‌، پوشش دادن کلمات‌، تکرار کردن و بلند صحبت کردن. یا همه آنها را ضبط کنید و چند بار به لیست واژگان گوش دهید.
برای‌هایلایت کردن لغت‌ها یا انواع کلمه‌، لیست خود را کد کنید.



همه لغات را بگیرید:
این روش برای یادگیری با غوطه ور شدن بسیار مناسب است. شما با حمل یک فرهنگ لغت در همه جا (هر چیز الکتریکی در این روزها) لغات جدیدی به دست می‌آورید و سپس هر کجا که به آنها برسید‌، کلمه جدید را یادداشت میکنید. اینها لیست واژگان روزانه شما را تشکیل می‌دهد. کلمات را بیاموزید‌، منبع را مجدداً مرور کنید‌، برای تکرار به متن یا فیلم مربوط بروید. ادامه دهید تا زمانی که همه (یا 80٪‌، 70٪‌...) کلمات موجود در لیست خود را به خاطر بسپارید‌، سپس یک منبع جدید پیدا کنید. حافظه شما ارتباطی بین منبع و واژگان برقرار می‌کند و به شما امکان می‌دهد کلمه را از کجا یاد بگیرید.
 
فلش کارت:
این روش برای زبان اموزان که بسیار خوب با سرنخ‌های تصویری کار می‌کنند عالی ست. می‌توانید مجموعه‌هایی را ایجاد کنید که یک تصویر را با یک کلمه در زبان مقصد تلفیق می‌کند‌، یا فقط کلمات را به زبان مبدا و هدف بنویسید.
شما نمی‌توانید به ترتیب به خاطر سپردن کلمات اعتماد کنید - آنها به طور تصادفی به سراغ شما می‌آیند و شما باید برای هر کاری آماده باشید. من شخصاً این موضوع را به عنوان یک مانع درک می‌کنم و هرگز این موضوع نبوده است. اما از طرف دیگر‌، چه راهی بهتر برای آمادگی برای زندگی واقعی؟
 
در یک متن کار کنید:
تحقیقات حافظه به ما می‌گوید که ایجاد پیوند بین داده‌ها به ما کمک می‌کند تا چیزها را به خاطر بسپاریم و روش ایجاد حس آن استفاده از لغات انگلیسی است. یک روش حافظه کلاسیک این است که هر کلمه را با یک تصویر قوی متصل کنید.
من همچنین دوست دارم که در بلوک موضوعات مختلف کار کنم‌، برای مثال شما می‌توانید چند هفته روی آشپزی تمرکز کنید. به این ترتیب‌، متداول ترین کلمات مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما نه تنها کلمه را یاد می‌گیرید‌، بلکه نحوه استفاده از آن را نیز یاد می‌گیرید.
باز هم‌، غوطه وری در اینجا مهم است‌،فقط مطمئن شوید که لغت را در متن تولید می‌کنید. با استفاده از کلمه جدید خود یک جمله کامل بنویسید. فیس بوک خود را به زبان مقصد به روز کنید. 5 بار در مکالمه از آن استفاده کنید فقط اطمینان حاصل کنید که هم تکرار و هم پیش زمینه لازم را داشته باشید.
 
 یادداشت‌ها در همه جا  استفاده کنید:
یادداشت‌های مهم به عنوان یادآوری ساخته شد‌، بنابراین ما باید از آنها برای این کار استفاده کنیم! واژگان متن را در مکان‌های استراتژیک قرار دهید‌، یا خودتان پیام‌های کمی را به زبان مقصد بنویسید.

زبانشناسی مطالعه کنید:
بسیاری از کلمات از بخش‌هایی از کلمات دیگر تشکیل شده اند. بنابراین این مورد، نیاز به کمی مطالعه دارد‌، اما این امر باعث می‌شود که واژگان شما قوی تر از گذشته باشد. با پیشوندها و پسوندها‌، ریشه کلمات و منابع مشترک کلمات زبان مقصد آشنا شوید. به عنوان مثال‌، بسیاری از زبانهای اروپایی مبتنی بر لاتین هستند و کلمات آنها از طریق افزودنی‌های کمی تغییر می‌کند.

سرانجام‌، چگونه می‌دانید کدام کلمات را یاد بگیرید؟
نگران نباشید‌، من شما را با راهنمای رایگان به مباحث ضروری واژگان برای مبتدیان آشنا میکنم. این راهنما چک لیست مفید شما است کافیست به وبسایت حامد اسکندری برای مشاهده ی تمامی آموزشها مراجعه نمایید.