به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۲۲۸۴۴۰

تحریم‌های جدید علیه مقامات ارشد سوریه

تحریم‌های جدید علیه مقامات ارشد سوریه
 گروه بین الملل: واشنگتن از تحریم‌های جدید آمریکا علیه شماری از چهره‌های سیاسی و نظامی سوریه خبر داد.  هدف از این تحریم‌ها اعمال فشار بر دولت بشار اسد و وادار ساختن دولت سوریه به برقراری آتش‌بس و تن دادن به یک راه‌حل سیاسی اعلام شده است.
طبق بیانیه  وزارت خزانه‌داری آمریکا، لونا شبل، مشاور رسانه‌ای بشار اسد و محمد عمار ساعاتی، یکی از اعضای ارشد حزب بعث سوریه در فهرست تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند.
افزون بر آن، شماری از رهبران نهادهای نظامی و از جمله یکی از فرماندهان "نیروهای دفاع ملی سوریه" (بسیج سوریه) نیز شامل این تحریم‌ها شده‌اند.  اتهام آن‌ها مانع شدن از برقراری آتش‌بس در سوریه اعلام شده استپمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در همین رابطه گفته است: «آمریکا و متحدان این کشور به طور یکپارچه به اعمال فشار خود علیه بشار اسد و حامیان او مادام آنکه راه‌حلی صلح‌آمیز و سیاسی برای این مناقشه یافت نشود، ادامه خواهند داد. اسد و حامیان خارجی‌اش می‌دانند که زمان اقدام فرارسیده است.»وزیر امور خارجه آمریکا افزوده است که آمریکا با هر کس در هر جایی که مانعی بر سر دست‌‌یابی به یک راه حل سیاسی برای مناقشه سوریه ایجاد کند، مقابله خواهد کرد.دارایی‌های افراد تحریم‌شده در آمریکا مسدود می‌شود و همه شهروندان آمریکایی از انجام معامله با این افراد منع می‌شوند.دولت آمریکا دو ماه پیش زیر عنوان "قانون سزار" تحریم‌های سنگینی را علیه رژیم  سوریه به اجرا گذاشت. نام این قانون برگرفته از نام مستعار یک عکاس نظامی سوریه است که سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۵۰ هزار تصویر از شکنجه و قتل هزاران غیرنظامی در زندان‌های حکومت اسد را به بیرون از سوریه قاچاق کرد.
طبق قانون سزار، آمریکا همه کشورها و شرکت‌هایی را که با سوریه  معامله کنند یا به بخش انرژی، هواپیمایی، ساخت‌وساز و یا مهندسی سوریه یاری برسانند تحریم خواهد کرد. این تحریم‌ها شامل همه حوزه‌های اقتصادی سوریه از جمله نفت و گاز می‌شود و علاوه بر آن بیش از۴۰ نهاد و فرد سوریه از جمله بشار اسد و همسرش را هدف گرفته است.

 
برچسب ها: سوریه آمریکا