به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۲۲۹۲۴۵

قبولی در مدارس تیزهوشان و تاثیر آن در نتیجه کنکور از زبان دکتر سیدمحمد حسینی، مدیر آکادمی تیزهوشان

گروه دانش:
قبولی در مدارس تیزهوشان و تاثیر آن در نتیجه کنکور از زبان دکتر سیدمحمد حسینی، مدیر آکادمی تیزهوشان
آزمون تیزهوشان و کنکور برگزار شد و شاهد افزایش سطح سوالات این دو آزمون بودیم. کنکور امسال از نظر داوطلبان به قدری سخت بود که آن را سخت‌ترین کنکور میدانستند. از طرفی آزمون مدارس استعدادهای درخشان هم سخت‌تر از سالهای گذشته برگزار شد. در گفت و گوی امروز می‌خواهیم نظر دکتر سیدمحمد حسینی، مدیر و موسس آکادمی تیزهوشان، را در خصوص آزمون تیزهوشان و تاثیر این مدارس در نتیجه کنکور جویا شویم.

شما سختی آزمون تیزهوشان امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
از نظر من آزمون امسال عملا مثل سالهای گذشته بود. سوالات مفهومی مطرح شده بودند و دانسته‌های دانش‌آموزان را به چالش می‌کشیدند. نکته ای که به نظرم امسال بیشتر از هر سالی در آزمون رعایت شده بود این بود که داوطلب صرفا با دانستن چند فرمول نمی‌توانست به پاسخ صحیحی در سوالات دروسی مثل ریاضی و فیزیک برسد. همین موضوع باعث شده بود بسیاری فکر کنند آزمون امسال سخت‌تر شده!
 
در مورد مفهومی بودن سوالات بیشتر توضیح دهید
متاسفانه در بسیاری از آموزشگاه‌ها و حتی در بسیاری از منابع کمک‌آموزشی سیستم آموزش بصورت فرمولی‌ست. به این معنا که دبیر چند فرمول را به دانش‌آموز آموزش می‌دهد و دانش‌آموز با حل چند تست «احساس می‌کند» به مطلب مسلط شده است. در آزمون امسال شاهد آن بودیم که دانش‌آموزانی که صرفا به این آموزشها بسنده کرده بودند نتوانستند نتیجه مطلوبی بگیرند. از طرفی افرادی که مفاهیم را به خوبی درک کرده بودند بسیار خوب با سوالات کنار آمدند.
 
دانش‌آموزان آکادمی تیزهوشان در این آزمون چگونه عمل کردند؟
همانطور که میدانید هدف اصلی ما در آکادمی تیزهوشان ایجاد یک بنیه علمی قوی در دانش‌آموزان است. همیشه تاکید اول ما بر آموزش مفهومی و اصولی بود و در کنارش به دانش‌آموز روشهایی برای حل خلاقانه سوالات آموزش داده می‌شد. همین موضوع باعث شد افرادی که از پکیج‌های صفر تا صد استفاده می‌کردند بتوانند نتیجه‌ای عالی در آزمون بگیرند. بسیاری از دانش آموزان ما به درصد بالای ۸۰  در درس سنگینی مانند ریاضی رسیدند که باعث افتخار ماست.
 
قبولی در مدارس برتر تا چه حدی در موفقیت در کنکور اهمیت دارد؟
نتیجه کنکور عملا به تلاش خود فرد بستگی دارد. اما واقعا نمی‌توانیم از شرایط محیطی غافل شویم. مدارس استعدادهای درخشان جوی دارند که ناخودآگاه فرد ترغیب به درس خواندن می‌شود. از طرفی سطح آموزش بالاتر و باکیفیت‌تر این مدارس دانش‌آموز را برای کنکور آماده‌تر می‌کند. آمار قبولی‌های رشته‌های برتر هر سال هم شاهدی بر این مدعاست. بسیاری از دانشجویان رشته‌های برتر ریاضی، تجربی و انسانی دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان بودند. البته تاکید می‌کنم تحصیل در این مدارس تضمین‌کننده نتیجه عالی کنکور نیست، اما به هیچ وجه بی‌تاثیر هم نیست!
 
سخنی برای داوطلبان سال آینده دارید؟
سعی کنید تا جایی که می‌توانید پایه‌های علمی قوی‌ای بسازید. آزمونهایی مانند تیزهوشان روز به روز مفهومی‌تر می‌شوند و قطعا فرمولهای کتابها و کلاسهای مختلف نمی‌تواند به شما کمکی بکند. تا حد ممکن آگاهانه منابعتان را انتخاب کنید تحت تاثیر تبلیغات گوناگون قرار نگیرید. اگر از همین امروز درست تلاش کنید و منابع خوبی داشته باشید می‌توانید بهترین نتیجه را کسب کنید. اگه نیاز به مشاوره رایگان در خصوص تهیه منابع اصولی دارید می‌توانید با شماره ۲۸۴۲۹۳۱۱-۰۲۱ تماس بگیرید. پشتیبانان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.