به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۲۲۹۲۸۳

شیوه پخت نان در خانه بدون تنور

گروه کسب و کار: با توجه به شلوغی نانوایی‌ها به جای انتظار در صف نانوایی می‌توانید از لذت پخت نان در خانه بدون تنور بهره‌مند شوید. در این مقاله سعی داریم پخت نان در خانه بدون استفاده از تنور را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در مدت زمان کوتاه، نان تازه و خوشمزه برای صبحانه یا عصرانه بپزید.
 مقدمه:
با پخت نان در خانه بدون تنور می­توانید به جای منتظر ماندن در صف نانوایی از نانِ کاملا بهداشتی و داغ و تازه در کنار وعده غذایی خود در خانه نهایت لذت را ببرید. وقتی به نانوایی می­روید مشاهده می­کنید که نانوا در تنور یا فر اقدام به پخت نان می­کند؛ شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که آیا می­توان بدون استفاده از تنور، نان پخت؟
جواب بله است. با استفاده از تابه می­توانیم به پخت نان‌های داغ و تازه در خانه بدون نیاز به تنور بپردازید؛ نالینو با تولید تابه‌های با کیفیت بالا شما را در پخت نان در خانه بدون تنور می­تواند یاری کند. با مشاهده و سفارش محصولات نالینو لذت پختن نان در خانه را برای خود دوچندان کنید.
همه ما صبح که بیدار می­شویم دوست داریم نان تازه با صبحانه خود صرف کنیم و از آنجا که نان از نیازهای روزمره ما به حساب می­آید، سخت است که هرروز برای خرید نان تازه به نانوایی برویم. پس می­توانیم با پخت نان قابلمه ای در خانه و فریز کردن آن نهایت استفاده را از نان تازه ببریم. با اینکه پخت نان در خانه نیز بدون تنور و فر کمی سخت است و حوصله می­خواهد ولی تجربه کردن آن به تحمل این سختی می­ارزد.


شیوه پخت نان در خانه بدون تنور

ابتدا برای تهیه و پخت نان در خانه بدون تنور باید به تهیه مواد اولیه بپردازیم؛ مواد لازم:
-    بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
-    نمک: نصف قاشق چای‌خوری
-    آرد سفید: 2 پیمانه
-    روغن مایع: یک چهارم پیمانه
-    خمیر مایه خشک: 1 قاشق غذاخوری
-    ماست: نصف پیمانه
-    شیر: نصف پیمانه
-    شکر: 1 قاشق غذاخوری(شکر سلیقه‌ای است و اگر می‌خواهید نان شیرین شود به آن شکر اضافه میکنید)


شیوه پخت نان در خانه بدون تنور
 
طرز تهیه و پخت نان در خانه بدون تنور:
1-    برای تهیه و پخت نان در خانه بدون تنور، ابتدا پس از مخلوط کردن آرد و نمک با بکینگ پودر اقدام به الک کردن آن می‌کنیم.
2-    سپس در ظرفی جادار، ماست، شیر و روغن را مخلوط می‌کنیم آن را با همزن، هم می‌زنیم تا یکدست شود. پیشنهاد میشود برای آسایش بیشتر خود و لذت از پخت نان از ظروف نالینو استفاده کنید. با مراجعه به اینستاگرام نالینو می‌توانید از ظروف و سایر محصولات نالینو دیدن فرمایید و ظروف مدنظر خود را سفارش دهید.
 

ظروف نالینو

3-    در مرحله سوم برای تهیه و پخت نان در خانه بدون تنور، پس از آماده شدن مخلوط حاوی ماست باید خمیر مایه و شکر را روی مخلوط خود می‌ریزیم. توجه داشته باشید که شکر فقط در صورتی که میخواهید نان شیرین داشته باشید به مخلوط اضافه می‌شود و در غیر اینصورت نیازی به اضافه کردن آن به مواد مخلوط شده نیست.
4-    با گذشت 2 دقیقه، مخلوط حاوی آرد را به مخلوط حاوی ماست می‌افزاییم و آن را هم می‌زنیم تا کاملا یکدست و مخلوط شوند. و خمیر شکل چسبندگی به خود بگیرد.
5-    سپس با ورز دادن خمیرِ حاصل که چسبنده است به مدت 10 دقیقه، مقداری آرد روی سطحی که خمیر را روی آن قرار داده‌ایم می‌پاشیم تا از جمع شدن آن جلوگیری کنیم و چسبندگی را رفع کنیم(توجه داشته باشید از اضافه کردن آرد به نان خودداری کنید).
6-    در این مرحله از پخت نان در خانه بدون تنور ابتدا ته یک ظرف را با روغن مایع یا خوراکی چرب میکنیم و با قرار دادن خمیر در ظرف، روی آن را می‌پوشانیم و می‌گذاریم خمیر به مدت یک ساعت در جای گرمی قرار گیرد که این کار سبب دوبرابر شدن حجم خمیر می‌شود. آنگاه پس از خواباندن پف خمیر، آن را به 8 یا 10 قسمت با چاقو تقسیم کنید.

7-    هر تکه از خمیر‌های تقسیم شده را با دست گرد کنید و پس از اینکار روی تکه‌های گرد شده آرد بپاشید و با پوشاندن روی آن‌ها به وسیله پارچه، به مدت ده دقیقه صبر کنید.
8-    در مرحله بعد، ته قابلمه یا تابه خود را چرب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید؛ از کنجد نیز می‌توانید استفاده کنید.(پیشنهاد ما به شما استفاده از قابلمه‌ها یا تابه‌های نالینو به دلیل کیفیت بالا می‌باشد و می‌توانید با رفتن به سایت آپارات و جستجوی کلمه nalino از محصولات فوق‌العاده آن دیدن کنید).
9-    تکه‌های خمیر گرد شده را از زیر پارچه در بیاورید و با وردنه آن را پهن کنید و درون تابه یا قابلمه خود قرار دهید و با گذاشتن درِ تابه یا قابلمه به مدت 3 تا 4 دقیقه صبر کنید.
10-  در مرحله آخر از پخت نان در خانه بدون تنور، پس از مشاهده کردن حباب‌هایی بر روی نان، مشاهده می‌کنید که نان قهوه‌ای می‌شود و باید آن را برگردانید تا طرف دیگر نان نیز این‌چنین شود.
حالا نان شما آماده است و می­توانید از خوردن نان داغ و تازه لذت ببرید.


پخت نان در خانه بدون تنور