به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۲۲۹۳۰۸

عذرخواهی و استعفا به دلیل نقض مقررات کرونا

عذرخواهی و استعفا به دلیل نقض مقررات کرونا
گروه بین الملل: 3مقام ارشد در ایرلند و اتحادیه اروپا به دلیل نقض محدودیت های کرونا و شرکت در یک میهمانی بزرگ، از سمت خود استعفا دادند. ابتدا وزیر کشاورزی و نائب رئیس مجلس سنای ایرلند به همین دلیل استعفا دادند و هم اکنون مسوول عالی امور بازرگانی در اتحادیه اروپا (هم رده وزیر ) نیز مجبور شد از سمت خود کناره گیری کند. "فیل هوگان" ایرلندی، مسوولیت امور بازرگانی در اتحادیه اروپا را برعهده داشت. او ضمن استعفا، عذرخواهی نیز کرده است.وی به دنبال نقض محدودیت های کرونا از طریق سفر به ایرلند در تعطیلات آخر هفته و شرکت در میهمانی 80 نفره در این کشور از سمت خود کنار رفت. این میهمانی به "رسوایی گلف " یا "گلف گیت" مشهور شده است.این اتفاق باعث نارضایتی و خشم افکار عمومی از یک سو و بی اعتمادی دولت ایرلند به وی شد.هوگان در سال 2014 به عنوان هماهنگ کننده بخش کشاورزی در اتحادیه اروپا معرفی و سپس با ارتقا در سال 2019 به سمت هماهنگ کننده امور تجاری منصوب شد.
این میهمانی شام توسط انجمن پارلمانی گلف ایرلند برگزار شده بود و شماری از مقامات ارشد و سیاستمداران برجسته ایرلندی در آن شرکت داشتند. این میهمانی به رغم اعلام محدودیت و ممنوعیت برگزاری تجمع های بزرگ به دلیل کرونا، برگزار شد و انتقادات زیادی را به همراه داشت.کمیسر تجارت اتحادیه اروپا قبل از استعفا تحت فشار‌ رئیس کمیسیون اروپا (خانم ارزولا فن در لاین) بیانیه‌ای چهار صفحه‌ای در باره دیدار از کشورش طی روزهای ۳۱ ژوئیه تا ۲۱ اوت منتشر کرد و در آن به شرح آنچه در آنجا انجام داده پرداخت.فیل هوگان در این بیانیه اعتراف کرد که نباید در آن ضیافت جنجالی شام که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس باشگاه گلف پارلمان ایرلند برپا شده بود،‌ شرکت می‌کرد.در این ضیافت هشتاد و دو نفر از جمله بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های شناخته شده سیاسی به عنوان میهمان حضور داشتند که از میان آنها جدا از فیل هوگان، وزیر کشاروزی ایرلند نیز مجبور به استعفا شد.
کمیسر تجارت اتحادیه اروپا در توجیه حضور خود در این میهمانی تاکید کرده که از سوی سازمان‌دهندگان ضیافت در خصوص رعایت کلیه ضوابط و مقررات بهداشتی به وی اطمینان داده شده بود.  هوگان پیش‌تر ضمن عذرخواهی گفته بود که وقتی از حضور یکی از اعضای دولت در آن میهمانی مطلع شده به خود گفته بود دیگر هیچ تردیدی در باره رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد.
این تنها عذرخواهی کمیسر تجارت اتحادیه اروپا نبود. فیل هوگان به دلیل صحبت کردن با تلفن هنگام رانندگی دو روز پیش از شرکت در ضیافت شام یاد شده نیز در تله پلیس ایرلند افتاده و عذرخواهی کرده بود.وی از سوی رسانه‌های کشورش نیز به دلیل نادیده گرفتن دستورالعمل اقامت دو هفته‌ای در قرنطینه پس از ورود به ایرلند مورد انتقاد واقع شده بود.در واکنش به این میهمانی، نخست وزیر ایرلند (مایکل مارتن) نیز از برگزاری این میهمانی با حضور بیش از 80 نفر شرکت کننده اعلام نارضایتی کرد.این میهمانی در 19 اگوست برگزار و در ابتدا باعث استعفای وزیر کشاورزی و نائب رئیس مجلس سنای ایرلند شد.براساس مقررات اعلامی دولت ایرلند، برای مقابله با شیوع کرونا، نباید تجمعات انسانی بیش از 8 نفر برگزار کرد.


 
برچسب ها: کرونا اروپا