به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۲۲۹۳۳

علیخانی: روحانی مراعات‌احمدی‌نژاد را کرد

گروه سیاسی: مشاور پارلمانی آيت الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: اگر رییس جمهور بخواهد حقایق را بگوید خیلی بیش از اینهاست.
علیخانی: روحانی مراعات‌احمدی‌نژاد را کرد
به گزارش آریا، حجت الاسلام قدرت الله علیخانی، درباره گزارش 100روزه روحانی در شبکه یک سیما، گفت:چیدمان مصاحبه با رییس جمهور نه تنها خوب و زیبا بود بلکه آقای روحانی گزارش نسبتا جامعی از وضعیت کشور ارایه کردند. البته فرصت زیادی نبود که آقای روحانی بتواند در تبیین شرایطی که در آن دولت را تحویل گرفته، مفصل تر به نواقص و ضعف های دولت قبل اشاره داشته باشد.

وی افزود: شاید به دلیل مذاکراتی که در ژنو انجام شده و اینکه ما در شرایط حساسی به سر می بریم و به تعبیر رییس جمهور ما به وحدت ,همدلی و تعامل همه گروهها نیاز داریم، ایشان نخواستند بیش از این به اشکالات ناشی از عملکرد دولت قبل ورود و ذائقه مردم را تلخ کنند. نماینده مجلس هشتم ادامه داد: بنده سخنان رییس جمهور را جامع و مناسب دیدم بنابراین اگر در فرصت های مختلف اینگونه گزارشات به مردم ارائه داده شود قطعا مردم امیدواریشان بیشتر می شود و تصورم این است که اکثریت جامعه از صحبت های دیشب رییس جمهور خوشحال و راضی باشند.

وی تسلط روحانی در مسائل مختلف را بالا دانست و افزود: با وجود آنکه مجری های برنامه وارد صحبت های رییس جمهور می شدند و سعی می کردند جزییاتی از سیاست ها و حتی رویکردهای آتی را مورد سوال قرار دهند، اما ایشان تسلط خوبی داشتند و اصل مطالب و گزارشی که برای مردم بیان کردند در مجموع مفید بود و بنده امیدوارم این رویه ادامه پیدا کند.

علیخانی درباره انتقادهای روحانی از دولت احمدی نژاد گفت:رییس جمهور شب گذشته درباره نقض قانون و تخلفات قانونی دولت احمدی نژاد مراعات کرد. در واقع آقای روحانی نخواستند صریح هر آنچه بر دولت و کشور در گذشته رفته را بیان کنند و تنها به بیان گوشه هایی از مشکلات بسنده کردند، در حالی که اگر رییس جمهور بخواهد حقایق را بگوید خیلی بیش از اینهاست .

وی سبک مصاحبه تلویزیون با رییس جمهور را مناسب خواند و تصریح کرد:ما این سبک مصاحبه را می پسندیم و نه یک مصاحبه یک طرفه و غیر چالشی را وامیدواریم دولت هم در حل مشکلات مردم موفق شود تا آرامش به وجود آمده در جامعه روزبه روز بیشتر شود. علیخانی همچنین با اشاره به توافق صورت گرفته در مذاکرات ژنو گفت: خوشبختانه با حمایت های مقام معظم رهبری، سیاست های رییس جمهور و ابتکار و مدیریت تیم مذاکره کننده هسته ای به ویژه آقای دکتر ظریف توانستیم با اتکا به پشتیبانی و ایستادگی مردم، بر حقوق هسته ای خود پافشاری و تایید قدرت های جهانی را در این رابطه شاهد باشیم.

وی افزود: خوشبختانه تیم مذاکره کننده از ابتدا به واسطه تخصص و تجربه و نیز با دوری از شعارزدگی و اقدامات تبلیغاتی بی فایده، در چارچوب اصول ترسیم شده رهبر معظم انقلاب و خواسته مردم حرکت کرد و گام اول را به خوبی برداشت. و این نتیجه انتخاب یک رویکرد اعتدالی از سوی مردم در انتخابات در میان برخی تفکرات افراطی است و این دستاوردها شاخصی برای تمایز میان اعتدال و عقلانیت در برابر افراط و شعار است.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: به واسطه این توافق تحریم های ظالمانه غرب متوقف، معلق یا کاسته می شود و باید امیدوار باشیم با تداوم این روند، ضمن تداوم حقوق هسته ای ملت ایران، تحریم ها به طور کامل لغو شود. این مذاکرات دریچه ای بود که تنش و چالش با غرب تقلیل یابد و دو طرف می توانند از دستاوردهای این موضوع بهره مند شوند و ما نیز می توانیم امیدوار باشیم با تدابیر دولت جدید و اصلاح ضعف های گذشته، در کنار تنش زدایی با جهان بیرون، شاهد ارتقای بیش از پیش منزلت ایران و ایرانیان در داخل و در عرصه جهانی باشیم.

علیخانی در پایان گفت: گامی که برداشته شده بدون وحدت و همدلی در داخل کشور کامل نمی شود بنابراین حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای باید در دستور کار قرار گیرد و در این راه باید انتظار داشته باشیم تا مخالفت ها و نقدها نه برای کینه جویی و مخالفت جناحی یا نارضایتی از توفیق دولت جدید، بلکه به شکل سازنده و در جهت کمک به دستگاه دیپلماسی کشور صورت گیرد.