به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۱۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۲۹۸۱

مانع ارتباط بانکی ترکیه با ایران برطرف شد

گروه اقتصادي: وزیر اقتصاد ترکیه گفت در پی توافق هسته​ای ایران و ۵+۱ موانع ارتباط بانک‌های ترکیه با ایران برطرف شده و نه تنها هالک بانک بلکه سایر بانک های این کشور قادر به انجام پرداخت​ها برای ایران خواهند بود.
مانع ارتباط بانکی ترکیه با ایران برطرف شد
به گزارش رسانه​های ترکیه‌ای، وزیر اقتصاد ترکیه گفت بانک های این کشور پس از کاهش تحریم ایران که در متن توافق هسته ای ژنو آمده می توانند اقدام به انجام مبادلات مالی با ایران کنند. ظفر کاگلایان افزود:«هالک بانک و دیگر بانک های ترکیه پس از کاهش تحریم ها قادر خواهند بود فرآیند پرداخت ها را برای ایران اجرایی کنند». وی در ادامه گفت: «بانک های خصوصی ترکیه به دلیل فشارهای وارده از سوی آمریکا نمی توانستند با ایران مبادلات مالی داشته باشند. اما اکنون این مانع برطرف شده است و نه تنها هالک بانک بلکه سایر بانک ها قادر به انجام پرداخت ها برای ایران خواهند بود». هالک بانک یکی از بزرگترین بانک های ترکیه است که پیش از تحریم​ها در زمینه پرداخت پول نفت و گاز صادراتی ایران به ترکیه و همچنین بخشی از پول نفت صادراتی ایران به هند فعالیت داشت.
مرجع : تسنيم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


حمید مردانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۳:۲۳
اونهمه طلا ازمون بردن حالا نازم میکنن واسمون (179714)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۷:۳۳
دوست محترم اگر گذشته رو هي تفتيش كني هيچ كشوري نميمونه كه تا حالا به مايا به همديگه خيانت نكرده باشه...سياست عقلانيت ميطلبه نه احساسات...با توافق هسته ايي و فرصت بوجود اومده بهتره با تمام كشورهاي درووبرمون رابطه سازنده داشته باشم تا مشكلات كشورمرتفع شود (179776)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۲۱:۵۹
اون 17 تن طلا در زمان محمودی بود که قرار بود با اردوغان مسئله اتمی را حل کند که نشد. بعد هم که امریکا نفت ما را تحریم کرد حدود 14 میلیارد دلار بهمون طلا دادند بجای پول نفت ؟؟ ......خدا وکیلی ترکیه با همت امریکای جهان خوار ( تعبیر گروه پایداری) سودی کرد که اثارش را دهها سال بعد میبینیم. البته همین ترکیه از طریق صادرات پارچه به تمام دنیا در یک سال ونیم 100 میلیارد دلار به جیب زد باز اینهم از برکات حمایت های امریکای جهان خوار. (179854)