به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۲۲۹۸۷

در بچه‌های نسبتا بد، همه گناهکارند/تصاوير

گروه فرهنگ وهنر: بازیگر نقش «رهی» در سریال «بچه‌های نسبتا بد» معتقد است: در سریال «بچه‌های نسبتا بد» هیچکس بی‌گناه نیست و همه به نوعی گناهکارند؛ به جز کاراکتر طاها که بی‌گناهی‌اش در قسمت‌های اخیر ثابت شد.
علي طباطبايي با اشاره به اولین تجربه همکاری‌ایش با سیروس مقدم یادآور شد: از اینکه آقای مقدم به من اعتماد کرد خوشحالم و باید بگویم کار کردن با ایشان برایم خیلی لذت‌بخش بود؛ البته کارهای قبلی‌ام را با سایر کارگردانان رد نمی‌کنم اما به دلیل اینکه «بچه‌های نسبتا بد» قرار بود در ماه مبارک رمضان پخش شود، همه عوامل روزانه 17 ساعت با عشق کار می‌کردند به همین خاطر کار در کنار آنها خیلی لذت‌بخش بود.



وی افزود: همکاری با گروه سیروس مقدم برایم رضایت‌بخش بود. امیدوارم مجددا فرصتی پیش بیاید تا بتوانم باز هم چنین همکاری‌هایی داشته باشم. طباطبایی گفت: به اعتقاد من زمانی که در یک کار تعداد کاراکتر‌ها زیاد می‌شود، موضوع و داستان هم به گونه‌ای پیش می‌رود که باید به کلیت کاراکترها پرداخت شود. در نتیجه همه بازیگران از پیشکسوت گرفته تا جوان‌ترها همه باید با عشق و علاقه کارشان را انجام دهند که باید بگویم در «بچه‌های نسبتا بد» این روند حاکم بود. او ادامه داد: جا دارد بگویم که با اشکان خطیبی و حمید گودرزی هم رفاقت چندین ساله داشتم و دارم. می‌خواستم از این دو عزیز هم یاد کنم و بگویم که کار کردن در کمال آرامش با آنها برایم لذت‌بخش بود.



باعث افتخارم بود در کنار اکبر عبدی و رضا فیاضی کار کنم
وی همچنین با اشاره به حضور اکبر عبدی و رضا فیاضی در پروژه «بچه‌های نسبتا بد» بیان کرد: بازی در کنار اساتیدی مثل اکبر عبدی و رضا فیاضی باعث برایم باعث افتخار بود. همچنین جا دارد از شهرام زمانی - انتخاب بازیگران - به خاطر همکاری‌های خوبش تشکر کنم. بازیگر نقش «رهی» در «بچه‌های نسبتا بد» سپس درباره نقشش در این سریال توضیح داد: رهی یکی از چهار کاراکتر اصلی سریال «بچه‌های نسبتا بد» است که نسبت به سایر نقش‌ها بالا و پایین بیشتری دارد. در واقع این نقش به گونه‌ای طراحی شده بود که باید به موقع شوخی کند و در مواقعی هم که دچار مشکل می‌شود، جدیت خود را نشان بدهد. اساسا این کاراکتر به خاطر شرایطی که برایش به وجود می‌آید در فضاهای حزن‌انگیز و ملودرام قرار می‌گیرد و به نوعی نقش رهی حرکت دورانی دارد.



وی اضافه کرد: در ایفای نقش رهی تا جایی که ممکن بود تمام تلاشم را کردم تا راکورد شخصیت رهی را به آنچه که مدنظر آقای مقدم بود‌ حفظ کنم اما اینکه تا چه حد توانسته‌ام در ایفای نقشم موفق باشم را باید مخاطبان بگویند.

 نقش رهی نسبت به سایر کاراکترها تنهاتر بود
او در عین حال گفت: نقش رهی از زاویه خودش کمی نسبت به سایر کاراکترها تنهاتر است و به نوعی جریان زندگی‌اش بر او حاکم شده است. رهی این تنهایی را تا انتهای کار با خودش به یدک می‌کشد. طباطبایی همچنین درباره‌ی ماجراجویی‌های سه جوان در سریال «بچه‌های نسبتا بد» اظهار کرد: قصه‌ «بچه‌های نسبتا بد» به گونه‌ای طراحی شده است که در هر قسمت یکسری ماجراهای جدیدی وارد می‌شود؛ ضمن اینکه لازم است بگویم هیچ کس در این سریال بی‌گناه نیست و همه به نوعی گناهکارند؛ به غیر از کاراکتر طاها که بی‌گناهی‌اش ثابت شد.



اولین تجربه علی طباطبایی در ایفای نقش منفی و جدی
 لازم است بگویم که اولین تجربه کاری من با «سالاد فصل» فریدون جیرانی آغاز شد. در این کار با استادان بزرگی همچون زنده یاد خسرو شکیبایی و لیلا حاتمی همراه بودم، در واقع «سالاد فصل» به عنوان اولین تجربه برایم یک کلاس درس بود. از «سالاد فصل» به بعد در کارهای دیگری مثل سریال «باجناق‌ها‌»، «ساعت پنج‌»، «آشپزباشی»، «ترانه مادری» ( آماده باش) و ... بازی داشتم اما تا به حال چنین نقش جدی و منفی را بازی نکرده بودم تا اینکه در «بچه‌های نسبتا بد» درخدمت آقای مقدم بودم.

 تنوع ژانر در تلویزیون تا چه میزان رعایت می‌شود؟
وی همچنین در خصوص لزوم تنوع ژانر در تلویزیون اظهار کرد: موضوعی در سریال «بچه‌های نسبتا بد» مطرح شد که شاید شرایط جامعه به گونه‌ای شده است که مردم دچار روزمرگی شده‌اند و این موضوع آنها را خسته کرده است، بر این اساس ممکن است برخی صحنه‌های حزن انگیز و تلخ بیننده را اذیت‌ کند و به قول معروف پس بزند، به همین خاطر در این سریال سعی شده با شیرینی‌هایی که اواسط داستان قرار می‌گیرد تلخی‌ها را کمتر کنیم چرا که «بچه‌های نسبتا بد» قصه معمایی دارد نه جنایی. او اضافه کرد: سریال «بچه‌های نسبتا بد» در واقع خطای سه جوان را نشان می‌دهد و به نوعی آموزنده است. ممکن است در بخش‌هایی از داستان مخاطب در جاهایی دلش بسوزد و شاید اشک هم بریزد اما ما سعی نکردیم به سمت سیاه‌نمایی برویم.

در «بچه‌های نسبتا بد» به سمت سیاه‌نمایی نرفتیم
طباطبایی در عین حال تاکید کرد: ما در «بچه‌های نسبتا بد» دُز اتفاق‌های تلخ را پایین نیاوریم اما در مقابل هم سعی نکردیم به سمت سیاه‌نمایی برویم بلکه فقط میزان تلخی‌ها را کنترل کردیم. بازیگر نقش رهی سریال «بچه‌های نسبتا بد» اظهار کرد: برخی از صحنه‌ها در سریال‌های درام به قدری ناراحت‌کننده‌ است که مخاطب دلش می‌سوزد و ممکن است گریه هم بکند اما بعضی صحنه‌ها به قدری ناراحت کننده است که مخاطب را عصبی می‌کند و موجب می‌شود تا مخاطب کانال را عوض کند اما در «بچه‌های نسبتا بد» تلاش شده که صحنه‌های حزن انگیز و ملودرام و سوزناکی که مخاطب دلش می‌سوزد متعادل باشد.

ساخت سری دوم «بچه‌های نسبتا بد» از زبان پسر تهیه‌کننده
وی همچنین در بخشی دیگر با اشاره به ساخت سری دوم سریال «بچه‌های نسبتا بد» و حضورش در این مجموعه گفت: بحث ساخت سری دوم این سریال مربوط به تهیه کننده و کارگردان می‌شود اما تا جایی که من در جریان هستم کارگردان و تهیه کننده به دنبال یک قصه جذاب‌تر از سری اول هستند؛ ضمن اینکه درخواست‌ها برای ساخت سری دوم زیاد است و آقای مقدم هم اعلام آمادگی کرده است اما به دلیل اینکه معمولا سریال‌های خوب و موفق در سری اول موفق‌ هستند و ممکن است سری دوم به قوت سری اول نباشند، گروه به دنبال قصه‌ای جذاب هستند. البته جا دارد از تهیه کننده خوب سریال آقای سید کمال طباطبایی که زحمات زیادی برای کار کشیده اند قدردانی کنم.

بچه‌های نسبتا بد تاوان اشتباهاتشان را می‌دهند
طباطبایی در پایان با اشاره به پایان سریال «بچه‌های نسبتا بد» گفت: در قسمت‌های پایانی شاهد این خواهیم بود که گره‌گشایی‌هایی انجام می‌شود ولی در عین حال بچه‌های نسبتا بد قصه نمی‌توانند از جرمشان فرار کنند و باید تاوان اشتباهاتی را که انجام داده‌اند بدهند.





مرجع : ايسنا