به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۲۲۹۸۸۶

صدور مجوز عبور از آسمان عربستان برای اسرائیل

صدور مجوز عبور از آسمان عربستان برای اسرائیل
گروه بین الملل: عربستان سعودی بدون نام بردن از اسرائیل مجوز استفاده هواپیماهای مسافربری این کشور از حریم هوایی خود به مقصد فرودگاه‌های امارات متحده عربی و برعکس را صادر کرد. این مجوز در پاسخ به درخواست رسمی امارات و دو روز پس از آن صادر شد که نخستین هواپیمای مسافربری اسرائیلی در یک پرواز مستقیم از تل‌آویو در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی بر زمین نشست.در بیانیه ریاض تاکید شده که هواپیماهای مسافربری "همه کشورها" اجازه دارند در مسیر رفت و برگشت به امارات بدون هیچ محدودیتی از حریم هوایی عربستان عبور کنند.دهم شهریور و حدود دو هفته پس از اعلام غیرمنتظره توافق اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی روابط یک هواپیمای شرکت هواپیمایی "العال" با یک هیئت بلند پایه اسرائیلی و آمریکایی پس از عبور از آسمان ریاض وارد ابوظبی شد.
استفاده از حریم هوایی عربستان کوتاه‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر پرواز میان اسرائیل و امارات است.  پرواز مستقیم میان دو کشور حدود سه ساعت طول می‌کشد و پرواز غیرمستقیم دو برابر این زمان.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اقدام عربستان را یک "موفقیت بزرگ دیگر" خواند و تصریح کرد که با مجوز صادر شده ریاض هزینه پرواز هواپیماهای اسراائیلی به فرودگاه‌های ابوظبی و دبی و برعکس بسیار کاهش می‌یابد و این امر می‌تواند به رونق گردشگری کمک کند.
برچسب ها: اسرائیل عربستان