کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مکالمه زبان انگلیسی

13 شهريور 1399 ساعت 19:23

گروه آموزش:


آیا تا به حال مشاهده کرده اید که چگونه و چرا کودکان به زبان مادری خود شروع به صحبت می‌کنند بدون اینکه هیچ گونه اطلاعاتی در مورد مکالمه زبان انگلیسی و واژگان داشته باشند و تا این حد روان؟!  آنها به سادگی به صحبت‌های والدینشان، صحبت‌های بستگانشان و مهمتر از همه، صحبت‌های اطرافیان گوش می‌دهند. آنها هیچ چیز نمی‌خوانند و نه چیزی را با یادگیری می‌آموزند. بنابراین مهمترین سرنخ برای یادگیری صحبت کردن به زبان، گوش دادن صادقانه و جدی دنبال کردن است.
در حال حاضر انگلیسی به عنوان یک زبان مهم در میان مردم به زبانهای مختلف مادری در سراسر ملل جهان شناخته شده است. بنابراین، تقریباً در همه بخشهای تلاش بشر به یک شرط موفقیت آمیز تبدیل شده است.

برای یادگیری اصلا تامل نکن
 ما می‌خواهیم انگلیسی صحبت کنیم اما ترس بر ما غلبه می‌کند، ما را شکست می‌دهد و در نهایت تسلیم آن می‌شویم. این همان مرحله ای است که ما باید فوراً بر ترسهایی که باعث دلسردی ما می‌شوند غلبه کنیم. تردید در صحبت کردن عمدتا ناشی از ترس گرفتار شدن در اشتباهات دستوری در گرامر زبان انگلیسی است. در این شرایط بحرانی، آنچه باید درک کنیم این است که هیچ کس هرگز کامل نیست. همه مرتکب اشتباه می‌شوند و شما هیچ فرقی با دیگران ندارید. شما هم قطعاً مرتکب اشتباه می‌شوید، و این چیزی طبیعی ست. اعتماد به نفس داشته باشید و انگلیسی را بدون هیچ گونه ترس ادامه دهید و روزی قطعاً به عنوان یک سخنران خوب حساب خواهید شد.
 
قدرت کلمات بسیار خوبی داشته باشید
 دیزرائیلی یک بار گفت که با کلمات ما بر مردان حکومت می‌کنیم. من می‌گویم که با کلمات ما زبان را اداره می‌کنیم. ما از صحبت یا لکنت زبان در مکالمه به زبان می‌لرزیم نه به دلیل ناآگاهی از گرامر بلکه به دلیل عدم آگاهی از کلمات. به همین دلیل لازم است ابتدا به لغات و افعال عبارتی تسلط پیدا کنید. در واقع، کلمات به عنوان ابزاری هستند که ما خود را بیان می‌کنیم و با مردم ارتباط برقرار می‌کنیم. ما باید فرهنگ لغت بسیار خوبی از زبان انگلیسی داشته باشیم. آنها می‌گویند فرهنگ لغت دستور زبان کلمات است. بنابراین، معانی، تلفظ، کاربرد، نمونه‌هایی از کاربردهای کلماتی که با آنها روبرو می‌شوید را بررسی کنید. هرچه یادگیری کلمات سریعتر باشد، تسلط بر هنر صحبت در انگلیسی سریعتر است.
 
مطالب عمومی زیادی در زبان انگلیسی بخوانید
 گسترده خواندن یکی دیگر از شرایط ضروری است که شما را قادر می‌سازد به یک سخنران مسلط تبدیل شوید. بنابراین، شما باید عادت مطالعه کتاب، آن هم از دانشکده‌ها و ژانرهای مختلف را پیدا کنید. یکی ممکن است با خواندن کتاب‌های داستان یا رمان کوتاه شروع شود. در غیر این صورت، شروع به خواندن رمان‌های کلاسیک ممکن است شما را دلسرد کند. اگر بیشتر بخوانید، به این معنی است که شما بیشتر تصور می‌کنید و اگر بیشتر تصور کنید به این معنی است که هرگز در جستجو برای ایده‌هایی که در زمان صحبت به آنها نیاز دارید مشکلی نخواهید داشت.
 
از استفاده از کلمات پر زرق و برق خودداری کنید
 گرچه استفاده از لفاظی‌ها و کلمات کم استفاده به شما یک کلاس و کیش منحصر به فرد می‌بخشد که ممکن است شما را در رده بندی ممتازی قرار دهد، اما متأسفانه از نظر افرادی که با آنها ارتباط دارید بی توجه می‌مانند. با این حال، کلمات لفظ قلم ممکن است ماده اولیه مناسبی برای نوشتن زبان یک رمان کلاسیک باشد اما در ارتباطات همیشه استفاده از واژگانی است که توده‌های عادی و مخاطبان هدف به راحتی و بدون زحمت درک می‌کنند.
 
به شیوه نوشتاری صحبت نکنید
 در حقیقت، هنر صحبت كردن به زبان با مهارت یا روش نوشتن زبان كاملاً متفاوت است. در نوشتن ما باید به یک سری قوانین پایبند باشیم در حالی که صحبت کردن در طولانی مدت ما را به قوانین محدود نمی‌کند. این درست مثل داستان کودکی است که یاد می‌گیرد در نوزادی دستان پدر و مادرش را نگه دارد اما وقتی بزرگ شد به هیچ کس کمک نمی‌کند. صحبت انگلیسی به ما آزادی سرگردانی را می‌دهد بدون اینکه نیازی به رعایت قوانین دستوری داشته باشیم. با این حال، این بدان معنا نیست که انگلیسی زبان نیازی به دانش دستور زبان ندارد. شما باید نسبت به قوانین اصلی دستور زبان که باید هنگام صحبت کردن رعایت کنید، تسلط کافی داشته باشید. فقط آموزش زبان محاوره ای به گوینده آزادی می‌دهد تا از قوانین و قوانین عرفی زبان دور شود.
 
در مقوله ایده صحبت کنید
 این یکی از مهمترین سرنخ‌ها برای مهارت شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی است. اساساً ما همیشه انگلیسی را به صورت کلماتی که با هم بافته می‌شوند صحبت می‌کنیم. این روش صحیحی نیست و بنابراین نمی‌توان آن را برای صحبت روان صحبت کرد. در اینجا نباید فراموش کرد که هنر گفتاری و مهارت نوشتن دو ژانر کاملاً متفاوت از زبان هستند و برای تسلط بر هر دو باید روشهای مختلفی داشته باشیم. آنچه مهمتر است این است که ما باید انگلیسی را در قالب آنچه که "واحدهای ایده" می‌نامیم صحبت کنیم. این بدان معناست که ما باید با توجه به بندها صحبت کنیم و نه به صورت کلمات. به عنوان مثال وقتی می‌گوییم "آنها عصر به خانه من آمدند" اینجا باید با یک نفس صحبت کنیم "آنها به خانه من آمدند" و سپس "عصر". این واحد ایده ای است که به تسلط زبان افزوده است.
 
هیچ گونه احساس گناه در خود نداشته باشید
 این مورد نیز اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که وقتی موفق به صحبت از نظر دستور زبان انگلیسی نمی‌شوید، هرگز ناامید نشوید برای گرفتن ایده‌های بیشتر و راحت تر مکالمه کردن به وب سایت حامد اسکندری مراجعه فرمایید.
 


کد مطلب: 229908

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/229908/مکالمه-زبان-انگلیسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir