کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر امور خارجه: مردم قضاوت کنند

8 آذر 1392 ساعت 17:01

گروه سياسي: وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه آرمان‌های هسته‌ای را در قالب واقعیت‌های موجود دنبال می‌کنیم، گفت: بین آرمان‌ها و واقعیت‌های هسته‌ای تناقضی نیست، نمی‌خواهم مذاکرات ژنو را با آلمآتی قضاوت کنم و مردم خود قضاوت کنند.


به گزارش ايرنا، وزیر خارجه ایران درپاسخ به این پرسش که «آیا مذاکرات ژنو گامی رو به جلوتر از مذاکرات هسته ای در آلماتی یا عقب تر بود؟»، گفت «مذاکرات ژنو اصلا ارتباطی به مذاکرات آلماتی نداشت، نمی‌خواهم این دو را با هم مقایسه کنم، دستاوردهای مذاکرات ژنو و متن مذاکرات آلماتی مشخص است و مردم باید خودشان قضاوت کنند».

وی همچنین درباره اینکه آیا توافق نهایی با 1+5 نیاز به تصویب مجلس دارد یا خیر؟ تصریح کرد: اگر توافقی حاصل شود که برای کشور تعهد ایجاد کند، نیاز به تصویب مجلس دارد، اما الان در آن مقطع نیستیم. ظریف درپاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا دستاورد توافق ژنو 3 خط منطقی را بین آرمان‌ها و واقعیت‌ها ترسیم کرد؟، ادامه داد: همیشه اعتقاد دارم آرمان و واقعیت در یک راستا هستند، بر همین اساس همیشه آرمان‌های خود را در قالب واقعیت‌های موجود دنبال می‌کنیم ولی اصلا من تناقضی میان این دو نمی‌بینم.

وزیر امور خارجه درپاسخ به این پرسش که «آیا توافقات ژنو می تواند پیام نتیجه ایستادگی و مقاومت را به امت اسلامی و مستضعفان جهان بدهد؟» گفت: توافقات ژنو3 نشان می دهد که باید احترام را از طرف مقابل گرفت به عبارت دیگر باید طرف مقابل را وادار به این کار کرد، البته این به معنی دعوا داشتن با دنیا نیست بلکه نشانه آن است که باید با ایستادن بر روی اصول و اهداف، طرف مقابل را به این نقطه رساند که جز با زبان احترام نمی شود با شما صحبت کرد.


کد مطلب: 22995

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/22995/وزیر-امور-خارجه-مردم-قضاوت-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir