به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۲۳۰۲۰۳

روحانی: رشد اقتصادی ایران در جهان کم نظیرست!

حسن روحانی می‌گوید: در حالی که رشد اقتصادی در کشورهای جهان منهای ۱۳ و ۱۴، منهای ۲۰، منهای ۱۵، منهای ۹.۵، منهای ۹.۹ درصد است، کم کشوری پیدا می شود که در سه ماهه اول سال ۹۹ تطبیق دهیم رشد اقتصادی آنها مشابه رشد ایران باشد.
روحانی: رشد اقتصادی ایران در جهان کم نظیرست!
گروه سیاسی: رییس‌جمهور اسلامی ایران با بیان اینکه تولید کشور در دوران کرونا به بهترین وجه انجام گرفت، گفت: دشمنان به دنبال این بودند که ما در مقابله با ویروس کرونا کشور را تعطیل کنیم و می‌خواستند کشور را به هم بریزند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: از همه بزرگان و مراجع به ویژه مقام معظم رهبری که هم با زبان و هم با عمل، راهنمایی و ارشاد کردند، تشکر می‌کنم. عزاداری شکوهمند توام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد. در سراسر کشورها پروتکل‌ها عملی و اجرایی شد. از فضای مجازی، صداوسیما و رسانه‌ها تشکر می‌کنیم که عزاداری را به همه خانه‌ها و ذهن‌ها منتقل کردند.  رییس‌جمهوری با بیان اینکه مردم بیش از سال‌های گذشته عزاداری را در خانه‌ها فعال کردند، اظهار داشت: این عزاداری حتی از طریق فضای مجازی انجام شد. امسال عزاداری شکل ویژه خاص خود را داشت ولی از یک نظر باشکوه‌تر بود چراکه شیوه و ابتکارات جدیدی مدنظر قرار گرفت. صدا و سیما و سایر رسانه‌ها کار بزرگی انجام دادند. از نیروی انتظامی هم تشکر می‌کنیم.
روحانی ادامه داد: باز هم در پایان ماه صفر که عزاداری‌ها رونق می‌یابد، همین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها باید رعایت شود و اگر چیزی تغییر یابد آن را اعلام می‌کنیم و گرنه مبنا همین پروتکل‌ها است و اگر چیزی تغییر یابد، باید در جلسه هفته آینده تصویب شود.  
وی با اشاره به برگزاری کنکور در هفته‌های گذشته تصریح کرد: کنکور در سراسر کشور به خوبی عملیاتی شد. در گزارش وزارت بهداشت ۹۰ درصد و حتی بیشتر از آن، پروتکل‌ها مورد رعایت قرار گرفتند. امروز هم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها آغاز به کار کردند.  
روحانی با بیان اینکه در مواردی که آموزش حضوری امکان‌پذیر است، باید حضوری باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها مسائلی متفاوتی نسبت به مدارس دارند. آنهایی که به موطن‌شان می‌آیند، در شهرهای دیگر تحصیل می‌کنند و در خوابگاه باید باشند، باید برای حل مسائل آنها طراحی کرد. نکته‌ای که باید امروز تاکید کنم این است که امروز فقط شروع مدارس نیست، بلکه شروع دانشگاه‌ها نیز هست.
رییس جمهوری گفت: به نظر من دولت و وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی یک مسئولیت سنگین را بر دوش گرفته است؛ راحت‌ترین راه چیست. مانند این است که فردی نتواند نماز را ایستاده بخواند بگوید که نماز نمی‌خوانم در حالی که باید نماز را نشسته خواند و نماز را تعطیل نکند این موضوعات همه مقررات و چارچوب‌های خاص خود را دارد.
وی افزود: هر قدمی که برمی‌داریم رسانه‌های بیگانه که ضد کشور و ملت ما هستند و نمی‌خواهند کارها به روال معمول انجام شود هر روز یک بهانه و داستان را در همه مراحل درست می‌کنند؛ از روز اول که این ویروس آمد شعار مردم این بود که با این ویروس مقابله و با آن مبارزه می‌کنیم و به مدد الهی ویروس را شکست می‌دهیم بعضی‌ها مخالف بودند و می‌گفتند که این ویروس باید پیروز شود چرا می‌خواهید این ویروس را شکست دهید ویروس باید کار خود را انجام دهد. روحانی ادامه داد: شکست دادن ویروس به چه معناست؛ شکست ویروس را اینگونه معنا می‌کنند که از ویروس بتوان فرار کرد؛ فرار از ویروس و تعطیلی همه کارها وظیفه ما است و یک وظیفه داریم؛ این چیزی است که دشمن به دنبال آن بوده و می‌خواست کشور ایران را به این بهانه‌ها تعطیل کند و می‌گفتند کارخانه‌ها را تعطیل کنید و خطرناک است. کارخانه‌ها فعال نباشد یعنی لوازم بهداشتی و غذایی در فروشگاه‌ها نباشد راننده نباید پشت فرمان بنشیند دنبال این بودند که کشور را به هم بریزند.
تولید ما در دوران کرونا به بهترین وجه انجام گرفت
روحانی با بیان اینکه ما از روز اول در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردیم که تمام فعالیت‌ها، بنگاه‌های تولیدی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهد، ادامه داد: اتفاقاً در هفته‌های بعد و در ماه‌های بعد در کارگاه‌ها و کارخانجات ما حتی کارخانجات بزرگ ما که ۷ هزار نفر یا ۱۰ هزار نفر کارگر در آنها فعال هستند به سلامت کار خود را انجام دادند.  ممکن بود فردی از بیرون ویروس می‌گرفت و می‌گفتند که در خانه بماند و استراحت کند تولید ما به بهترین وجه انجام گرفت.رییس جمهوری افزود: این کار عظیم و بزرگی بود که رسانه‌های بیگانه می‌خواستند که همه چیز را تعطیل کنند و می‌گفتند که خطر دارد و دولت به فکر جان مردم نیست؛ خطاب ما با آنها نیست زیرا آنها خود را به تعمدا به خواب زده‌اند، اما به بعضی‌ها که تحت تاثیر قرار می‌گیرند باید گفته شود که نان و جان از هم جدا نیست و این‌ها کنار هم هستند.
روحانی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان عده ای فریاد می‌زدند که این‌ها می‌خواهند جلسه بگیرند و مساجد را باز کنند، ما گفتیم که سلامت با دیانت در کنار هم است هم مجلس می‌تواند برقرار شود اما باید فاصله‌ها رعایت شود رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شود.
وی ادامه داد: ما باید ویروس را شکست دهیم معنی آن این است که سلامت را توام با فعالیت داشته باشیم ضمن مراعات همه اصول بهداشتی که این شعار ما بود. آنها می‌گفتند سلامت یعنی فرار از ویروس و تعطیلی همه فعالیت‌ها. در واقع می‌خواستند کشور را بهم بریزند و نابود کنند. البته آنها همچنان این کار را ادامه می‌دهند یعنی محرم یا کنکور شود، مدارس و دانشگاه یا کارخانه باز شود آنها شروع می‌کنند در همه جا وسواس الخناس را ادامه می‌دهند. روحانی گفت: روز گذشته در خصوص بازگشایی مدارس در رسانه‌های خارجی چه بلوایی ایجاد کرده بودند که متخصصان همه با بازشدن مدارس مخالفند، وزیر آموزش پرورش می‌خواهد مدارس را باز کند همه مخالف هستند، در حالی که این گونه نیست برعکس همه موافق هستند و کسی مخالف نیست مگر کسی مخالف این است که بچه‌ها درس بخوانند.
گفتمان ما سلامت به همراه فعالیت است 
روحانی تاکید کرد: ما گفتیم این ویروس را شکست می‌دهیم، شکست به همین معنا است که ویروس را کنار بزنیم و فعالیت خود را انجام دهیم و اصول بهداشتی را هم مراعات کنیم، در مناسک مذهبی، در کار فرهنگی و اقتصادی در همه جا این اصل را مدنظر قرار دادیم یعنی گفتمان ما در داخل سلامت به اضافه فعالیت شد و گفتمان ضد انقلاب شد سلامت منهای فعالیت و تعطیلی همه کارها و در آن هم دمید البته هیچ وقت آنها در کارشان موفق نبودند و امروز هم موفق نیستند. رییس جمهوری یادآورشد: آنها اگر دلسوز مردم بودند یک بار از جنایت آمریکا علیه ملت ایران صحبت می‌کنند و کشوری که در شرایط کرونا هم نمی‌گذارد دارو وارد شود و در این شرایط تحریم را بیشتر کرده است. یک بار نگفتند که آمریکا جنایت کرده است. اگر شما طرفدار مردم و ملت ایران هستید ملت ایران تحت فشار ظالمانه و به ناحق یک ابرقدرت است اما نیامدید محکوم کنید یا توماری جمع کنید و مبارزه کنید ولی مدام در کارهای داخل کشور دخالت می‌کنید. در خارج کشور نشستید و به کارهای خود می‌رسید بعد در اذهان عمومی مردم تشویش ایجاد می‌کنید.
روحانی با بیان اینکه سلامت برای ما اصل و اولویت اول است، تصریح کرد: همه فعالیت‌ها را در کنار سلامت و با مراعات همه اصول بهداشتی را باید انجام دهیم. خوشبختانه همه دنیا هم همین راه را انتخاب کرد هیچ کشوری نداریم که بگوید فروشگاه‌ها، رفت و آمدها بین استان‌ها و دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل باشد و همه جا مدارس و دانشگاه‌ها در حال باز شدن است و همه بر اصول بهداشتی تاکید می‌کنند و ما هم بر اصول بهداشتی تاکید می‌کنیم اما در عین حال باید آموزش بچه‌ها باقی بماند. وی با تاکید بر این که مشکل ما تنها یک ویروس نیست، گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند همه مشکلات عالم تمام شده و ما یک ویروس مواجه هستیم که چگونه آن را از بین ببریم. مساله تنها ویروس نیست مساله سلامت است. سلامت یعنی سلامت جسم، روح، زندگی و حتی معنویت مردم است و همه باید سرجای خود باشد.
روحانی افزود: اگر امسال بگویید مدارس تعطیل باشد و همه در خانه بمانند، ممکن است که البته من روی آن هم بحث دارم و قبول ندارم اما بگوییم نسبت به کرونا قدمی مثبت اما نسبت به سلامت قدم منفی است چرا که سلامت فقط بحث کرونا نیست. الان هفت ماه است که بچه‌ها را در خانه نگه داشتیم در حالی که ماندن بچه‌ها در خانه افسردگی و مشکلات روحی و روانی ایجاد می‌کند.
رییس جمهوری ادامه داد: بعد از تعطیلات همه به جایگاه مدرسه پی بردند و متوجه شدند که مدرسه جای مهمی است جای خالی آن را نمی‌شود به سادگی پر کرد. بچه‌ها با حضور در مدارس نشاط پیدا می‌کنند و با یک نشاطی به خانه باز می‌گردند و تکالیف خود را انجام می‌دهند.
 وی با بیان اینکه جریان بسیار زیبای رابطه خانه و مدرسه برای حرکت و تعالی فرزندان جامعه امر بسیار مهمی است، گفت:  این هفت ماه که مدارس تعطیل شد مردم متوجه شدند که کنار خانه مدرسه نباشد چه مشکلاتی پیش می‌آید. بنابراین ما دنبال سلامت هستیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند ما دنبال مبارزه با یک ویروس هستیم ما دنبال مبارزه با انواع مشکلاتی هستیم که سلامت را تهدید می‌کند.
صدا و سیما با نشان دادن واقعیت‌ها، اضطراب و نگرانی خانواده‌ها را کم کند
روحانی ادامه داد: در کلاس‌هایی که ظرفیت کلاس ۴۰ نفره است و پروتکل‌های بهداشتی می‌گوید که برای آن کلاس ظرفیت کلاس ۲۰ نفره باشد، می‌توان کلاس را دو نوبته یا یک روز در میان برگزار کرد. همچنین می‌توان دانش آموزان کلاس را به دو گروه الف و ب تقسیم کرد که یک گروه امروز و گروه دیگر فردا به مدرسه بیایند. البته باید ورود به مدرسه با ماسک انجام شود و شست و شوی دست مرتب انجام شود و در این راه مدیران و معلمان مدرسه وظیفه سخت‌تر و سنگین‌تری بر دوش دارند. زیرا هم باید به دانش آموزان درس داده و مهارت آموزی کنند و هم باید با کرونا مبارزه کرده و همزمان مواظب سلامت بچه ها باشند. رییس جمهوری با بیان اینکه مدرسه از مهمترین مکان‌هایی است که می توان به دانش‌آموز آموزش داد که چگونه با ویروس کرونا مبارزه کند، تاکید کرد: اینکه چگونگی مقابله با کرونا به دانش آموزان گفته شود خود یک درس است و امیدواریم مدارس کشور به بهترین وجه این موضوع را جلو ببرند. البته ممکن است خانواده‌ها در این باره نگرانی داشته باشند که باید ما و مسوولان بهداشتی نگرانی آنها رفع کنیم. صدا و سیما می‌تواند با نشان دادن شست و شو و ضدعفونی کردن کلاس‌ها، فاصله اجتماعی، ‌ معلم و نظافت واقعیت را نشان داده و تا مردم اطمینان و اعتماد پیدا کنند. زیرا ما نمی‌خواهیم خانواده‌ها در اضطراب باشند.
رییس دولت تدبیر و امید درباره بعضی از خانواده‌هایی که نمی‌خواهند امسال فرزند آنها تحصیل کند، اظهار داشت: به عنوان مثال فرزند خانواده‌ای در کلاس دهم دبیرستان است و خانواده او نمی‌خواهد امسال به مدرسه برود. خوب این موضوع به خود خانواده، نوجوان و جوان مربوط که یک سال عقب می‌ماند و قرار نیست ما او را مجبوربه رفتن به مدرسه کنیم یا دست‌بند بزنیم.
روحانی ادامه داد: ما به مردم می‌گویم مدرسه‌ها باز شد و کلاس‌ها و معلمان عزیز نیز آماده هستند. البته اگر دانش آموز مریض بود یا خانواده به کرونا مبتلا شد، دانش آموز نباید به مدرسه بیاید و در مدت ۱۴ تا ۱۵ روز از طریق تلویزیون، رادیو، ‌ شبکه شاد و فضای مجازی آموزش لازم را ببیند. اگر هم بعضی مدعی تعطیلی حضوری آموزش هستند با شبکه شاد و آموزش از طریق صدا و سیما مردم را شاد کنیم.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت فقط درس خواندن در مدرسه، یادگیری علم و آموزش نیست، افزود: تعلیم و تربیت، پرورش، یادگیری، اخلاق و مهارت هم هست و مدرسه محیط ساده‌ای نیست که بخواهد آن محیط را و حتی بخش علم آن را  به خانه ببرد. زیرا معلم با بیان خود و سوال و جواب با شاگرد به پرورش دانش آموز اقدام می‌کند. نه اینکه بخواهیم از طریق صدا و سیما، سامانه یا فلان شبکه سبب پرورش دانش‌ آموز شویم. البته وقتی دانش آموزان به دوگروه تقسیم می‌شوند یک گروه سر کلاس معلم را می‌بیند و گروهی که از شبکه شاد در حال آموزش است فردا به صورت حضوری با آموزش حضوری را ازمعلم خود فرا می‌گیرد، بنابراین راه درست و صحیحی انتخاب شده که باید این راه درست را پیش ببریم.
سلامت دانش آموزان اولویت اول ما است
 روحانی از وزیر آموزش و پرورش، مدیران کل و همه مدیران مدرسه و  معلمان درخواست کرد که سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار دهند و افزود: سلامت دانش آموزان اولویت اول ما است. البته اگر دانش آموزی سرماخوردگی و علامتی دارد، حتما در خانه بماند و استراحت کند.
رییس جمهوری تاکید کرد: اگر یک خانواده نگرانی شدید پیدا کرد به نگرانی آن خانواده توجه کنیم، اگر یکی از اعضای خانواده مریض شد، ‌ فرزند آن خانواده باید در خانه بماند. بنابراین اولویت ما سلامت دانش آموزان است ولی سلامتی که در همراه آن آموزش، علم، تربیت، نشاط، عدم اضطراب و عدم افسردگی دانش آموزان توام باشد و امیدوارم این کار به خوبی انجام بگیرد و نباید خانواده ها دغدغه داشته باشند. زیرا من می‌دانم معلمان عزیز به اندازه پدرها و مادرها مراقب بچه‌ها هستند و خود را موظف می‌کنند که مشکلی ایجاد نشود.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ در ادارات و بانک‌ها ۸۰ درصد/ در کسب و کارها ۷۰ درصد
روحانی گفت: ما در مقطعی اعلام کردیم که کسب و کارها و بازار و مغازه‌ها به تدریج باز شود، البته در کسب وکار در یک زمان محدودی پروتکل ها کمتر رعایت می‌شد، اما در مجموع امروز ۷۰ درصد در کسب وکارها دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند. رییس دولت تدبیر و امید گفت: برخی می‌گفتند که «ادارات باید تعطیل شود و کارکنان اداره نیایند، اگر افراد اداره بیایند، اگر دانش آموزان به مدرسه رفتند، اگر افراد به مغازه و کارخانه بروند اصول بهداشتی رعایت نمی‌شود»، این افراد اشکال دارند و باید خودشان آن را رفع کنند. روحانی به اشاره به گزارشات وزارت بهداشت گفت: امروز کسب و کارها ۷۰ درصد، ادارات ۸۰ درصد و در بانک‌ها حدود ۸۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و امیدوارم که در چند هفته آینده گزارش از مدارس نشان دهد که بیش از ۸۰درصد پروتکل‌ها به دقت رعایت شده است و بر همین مبنا حرکت کنیم.
رییس جمهوری گفت: با یک ویروس خطرناک مواجه شدیم که بشریت و علم و دانش و پزشکی در سطح جهان را از پا در نمی‌آورد. ویروس مشکل آفریده اما ما را از پا در نمی‌آورد و در نهایت پیروز می‌شویم، البته ممکن ۳ تا ۶ ماه و یا تا یکسال طول بکشد اما در نهایت پیروز می‌شویم و کرونا شکست می‌خورد. روحانی افزود: ما خدا و قدرت لایتناهی نیستیم، قدرت ما بی‌حد نیست، انسان هستیم و توان ما در حدی است که خدا داده و محدود است، اما محکوم به فنا هم نیستیم، این طور نیست که در مقابل ویروس دست رو دست بگذاریم و برای خود قبر آماده کنیم ایستادگی می کنیم، خداوند و قانون و ادیان این را به ما می گوید که در بیماری باید بایستیم و راه درمان را پیدا کنیم  و این کار شدنی است.
وی اظهار داشت: ویروس کرونا حتما واکسن خواهد داشت و یک روز در سطح جهان مهار خواهد شد، حتما نقل و انتقال و گردشگری به رونق می‌رسد ممکن است ۶ ماه و یا یک سال طول بکشد، اما ما باید اصول بهداشتی را مراعات کنیم تا به آن نقطه برسیم.
رییس دولت تدبیر وامید گفت: نکته‌ای را به مردم می‌گویم شاید دردناک باشد و خوشایند برخی هم نباشد، ما ۷ ماه گذشته در روند مقابله با ویروس و سختی‌هایی که این ویروس برای کشور ایجاد کرد و در تحریم بودیم هیچ کس به کمک ما نیامد، آمریکا که ما را تحریم کرده است قصی القلب و شرورتر از این حرف‌ها است.
رییس جمهوری اظهار داشت: آمریکایی‌ها حتی در شرایط کرونا حاضر نشدند تحریم‌ها را بردارند، اگر آنها انسانیت داشتند، اگر یک جو عقل داشتند و برای خود و تاریخ آمریکا کاری می‌خواستند انجام دهند، حتما تحریم‌ها را لغو می‌کردند اما این کار نکردند و برعکس در این ۷ ماه گذشته تحریم‌ها و فشارهای جدید را بر ما تحمیل کردند، بیش از این هم می‌خواستند انجام دهند که موفق نشدند و شکست خوردند.
روحانی ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها که دشمن ما بودند، حتی  یکی از کشورهای دوست ما هم نگفت «اگر چه با شما مراوده بانکی و غیربانکی انجام دهم آمریکا به ما فشار می‌آورد، اما چون در شرایط کرونا سختی قرار داریم مقابل آمریکا می‌ایستیم دل به دریا می‌زنیم  و برای انسانیت با شما کار می‌کنیم»؛ این اتفاق هم نیفتاد، این مساله بسیار مهمی است. رییس دولت تدبیر و امید افزود: در این هفت ماه گذشته به این نقطه رسیدیم که باید تنهای تنها، خودمان دست به دست هم دهیم، کنار هم قرار بگیریم و توکل به خدا داشته باشیم و برای اقتصاد و بهداشت و درمان و اینکه بیماران ما تخت بیمارستانی و مراقبت ویژه داشته باشند و به سلامت برگردند برای دارو و واکسن و ...، همه کارها را باید خودمان انجام دهیم، کار بسیار بزرگی بود که انجام دادیم. رییس جمهوری تصریح کرد: معجزه ملت ایران در سه ماه اول مقابله با کرونا که تقریبا بسیاری از کسب و کارها تعطیل بود، رشد اقتصادی غیرنفتی منفی ۱.۷ درصد بوده است که با نفت کمی بیش از منفی ۳ درصد می‌شود، در حالی که رشد اقتصادی در کشورهای جهان منهای ۱۳ و ۱۴، منهای ۲۰، منهای ۱۵، منهای ۹.۵، منهای ۹.۹ درصد است، کم کشوری پیدا می شود که در سه ماهه اول سال ۹۹ تطبیق دهیم رشد اقتصادی آنها مشابه رشد ایران باشد. کار بزرگی انجام شده است. در بخش کشاورزی حتی در ماه‌های سخت ابتدای سال رشد مثبت بوده است.
کادر درمان ایران هرگز ناتوان نمی‌شود
روحانی گفت: مردم ایران ملت بزرگی است حتی در مقایسه با ملت‌های دیگر و کشورهای پیشرفته در درمان کرونا موفق تر عمل کرده است، اقدامات پزشکان و پرستاران ایران پزشکان با کشورهای صنعتی آمریکا و اروپا قابل مقایسه شود، به کادر درمان کشور فشار آمده و باید کم شود که وزارتخانه این کار را خواهد کرد اما تعبیری که ضد انقلاب درباره کادر درمان ایران می گوید که «خسته و فروسده و ناتوان شده‌اند» دروغ است.
رییس جمهوری تاکید کرد: کادر درمان ایران هیچ‌گاه ناتوان نمی‌شود و هر روز می‌ایستد، البته ممکن است مشکلات زیادی وجود داشته باشد که باید آن‌را کاهش دهیم؛ هفته قبل با وزیر بهداشت درباره کاهش فشار بر کادر درمان گفت‌وگو کردم، اما تعابیری که ضد انقلاب در رسانه‌ها انجام می‌دهد که «قدرت و توان کادر درمان ایران تمام شده است» دروغ است، کادر درمان ما هر روز سر کار خود هستند، فعالیت می‌کنند، البته دولت وظایفی دارد که باید انجام دهد، اما روحیه و شادابی آنها مهم است، آنها در مقاطع مختلف در ماه محرم و عاشورا در کنار بیماران انجام وظیفه می‌کنند و در عین حال برای نام امام حسین(ع) اشک هم می‌ریزند. روحانی تاکید کرد: با توان کامل و بهتر از بسیاری از کشورها با بیماری کرونا مقابله می‌کنیم و برای زندگی مردم نیز همه تلاش خود را به کار می‌گیریم و مردم هم علیرغم همه فشارها و تحریم‌ها، ایستادگی و مقاومت کردند و آن‌را ادامه خواهند داد.
برچسب ها: حسن روحانی

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۵:۵۱
آین آدم دست همه را در ... از پشت بسته است. واقعا چند سال بر مسند قدرت بودن ارزش این همه سقوط را دارد؟ (369129)
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۷:۰۷
باسلام، سفره خالی مردم شریف کشوراسلامی مان مصداق فرمایش رئیس جمهورمحترم تدبیر وامیدبوده، ومن بازنشسته آموزش وپرورش ضمن قدردانی ازریاست محترم جمهوربه استحضارمی رسانم، مدت دوسال است، بدلیل تورم 400%نتوانسته ام برای خانواده ام یک کیلو گوشت تهیه کنم.(چون مقاومت درمقابل امریکا فقط به عهدهء کم درآمدهامیباشد،دولتمردان،مجلسیان،مدیران رده بالاو...استثناهستند.) باتشکر (369132)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۵:۲۰
جک نگو شیخ (369168)