به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۲۳۰۲۴۳

بازار فوتبال؛ از مسی تا یاسمن فرمانی

بازار فوتبال؛ از مسی  تا یاسمن فرمانی
گروه ورزشی: این روزها بازار نقل و انتقال در فوتبال اروپا فعال است. لیونل مسی با وجود تمایل به ترک بارسلونا، در این باشگاه ماندگار شد. کای هاورتس به چلسی پیوست و یاسمن فرمانی نیز در تیم زنان شارلوا بلژیک پا به توپ شده است.
لیونل مسی سرانجام برای فصل آینده نیز در باشگاه بارسلونا ماندگار شد. فوق‌ستاره آرژانتینی تیم "بارسا" در پایان فصلی ناکام با تیم خود که حاصل آن مقام نایب قهرمانی در لالیگای اسپانیا و حذف تلخ از لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی بود، نخست از تصمیم خود برای خداحافظی  از تیم بارسلونا خبر داده بود. اما بعدتر اعلام کرد که تا پایان زمان قرارداد خود - آغاز تابستان سال ۲۰۲۱ - در بارسلونا خواهد ماند. علت این تغییر نظر، مخالفت "جوزپ ماریا بارتومئو" رئیس باشگاه بارسلونا با رفتن لیونل مسی بود.
بارتومئو تاکید کرده است که لیونل مسی فقط در صورت رعایت و اجرای شرط ویژه مندرج در قرارداد در مورد ترک پیش از موعد باشگاه، می‌تواند از بارسا  خداحافظی کند. این شرط ویژه نیز پرداخت مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو از سوی باشگاه خریدار یا خود شخص مسی است. اما لیونل مسی می‌گوید که رئیس باشگاه بارسلونا در طول فصل گذشته قول داده بود که وی در پایان فصل، به رغم وجود این بند ویژه در قرارداد، می‌تواند بدون مشکل با بارسا خداحافظی کند. مسی در مصاحبه با "Goal.com" به شدت از رئیس باشگاه بارسلونا انتقاد کرده و وی را علت اصلی ناکامی و سیر نزولی تیم بارسا در سال‌های اخیر دانسته است. گفتنی است که در صحنه فوتبال اروپا، باشگاه‌های منچستر سیتی، اینتر میلان و پاریس سن ژرمن به عنوان گزینه‌های جدی برای جذب لینول مسی مطرح بودند.کای هاورتس، ملی پوش ۲۱ ساله باشگاه بایر لورکوزن که یکی از پدیده‌ها و ستاره‌های دو فصل اخیر بوندس‌لیگا است، به تیم چلسی بریتانیا پیوست. چلسی برای جذب این بازیکن مبلغ ۷۰ میلیون یورو به عنوان حق انتقال به باشگاه بایر لورکوزن پرداخت کرده است. این رقم یک رکورد جدید در تاریخچه نقل و انتقالات فوتبالیست‌های آلمانی به شمار می‌رود. شایان ذکر است که باشگاه چلسی برای فصل آینده سرمایه‌گذاری‌های کلان دیگری را نیز نهایی کرده است. تیمو ورنر، مهاجم تیم ملی آلمان با قیمت ۵۰ میلیون یورو از باشگاه لایپزیک و حکیم زیش، ملی‌پوش مراکشی تیم آژاکس آمستردام با حق انتقال ۴۰ میلیون یورو نیز به چلسی پیوسته‌اند. چلسی همچنین مدافع چپ تیم ملی انگلیس بن چیل‌ول (با ۵۵ میلیون یورو حق انتقال) را از تیم لستر، و تیاگو سیلوا، مدافع ملی‌پوش برزیلی تیم پاریس سن ژرمن را نیز به خدمت گرفته است. چلسی که برای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ قهرمان لیگ قهرمانان باشگا‌های اروپا شد، با ترکیب جدید خود به دنبال بازگشت به جمع بزرگان فوتبال اروپا است.یاسمن فرمانی، فوتبالیست ایرانی و بازیکن سابق تیم زنان ملوان بندرانزلی به تازگی با تیم زنان شارلوا بلژیک‌ قرارداد بسته است. علی قلی‌زاده، همسر یاسمن فرمانی و ملی‌پوش فوتبال ایران نیز در تیم مردان باشگاه شارلوا بازی می‌کند. این دو فوتبالیست حرفه‌ای، به عنوان نخستین زوج فوتبالی ایران به شمار می‌روند که در یک باشگاه خارجی در نقش لژیونر پا به توپ شده‌‌اند.یاسمن فرمانی در نخستین بازی‌اش در لیگ زنان بلژیک، از شکست تیم شارلوا جلوگیری کرد. یاسمن فرمانی در دومین دیدار فصل جدید لیگ فوتبال زنان بلژیک، اولین بازی خود را برای تیم شارلوا انجام داد. این فوتبالیست در این بازی موفق شد نخستین پاس گل خود را نیز به ثبت برساند. در حالی‌که تیم زنان شارلوا با یک گل از وایت استار عقب بود، یاسمن فرمانی در نیمه دوم به زمین آمد و زمینه‌ساز گل تساوی تیمش شد.همسر وی علی قلی‌زاده نیز که در دوران سرمربی‌گری کارلوس کی‌روش در ترکیب تیم ملی فوتبال حضور داشت، پس از سپری کردن مصدومیت‌های سنگین در سال گذشته، به دنبال بازگشت به ترکیب اصلی تیم شارلوا و همچنین به تیم ملی فوتبال ایران در فصل جدید است.

 
برچسب ها: فوتبال اروپا