به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۲۳۰۳۸۲
انتقاد نماینده پیرانشهر از وزیر کشور: از خودتان پرسیده‌اید چرا یک نفر کولش را اجاره می‌دهد؟

مگر «کولبران» داعشی هستند که آنها را با تیر می‌زنید؟

مگر «کولبران» داعشی هستند که آنها را با تیر می‌زنید؟
گروه سیاسی: نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: به خدا قسم همه ما مقصریم، مای نماینده، شمای رئیس‌جمهور و وزرا و همه و همه.
 کمال حسین‌پور امروز (یکشنبه 16 شهریور) در جلسه علنی مجلس و در تذکری خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: آیا شغل کولبری در شان ملت کرد و مسلمان و جوانان با استعداد آن منطقه است؛ از شما می‌پرسم در منطقه‌ای که کمترین فرصت شغلی وجود ندارد و کارخانه و امکانات بسیار کم است اما در عوض بیکاری درد و گرسنگی بیداد می‌کند مگر راه چاره دیگری برای تامین حداقل معیشت زندگی وجود دارد؟ وی در توضیح بیشتر افزود:‌ از خودتان پرسیده‌اید چرا یک نفر کولش را اجاره می‌دهد؟ همه ما علت را از زبان فرهاد 14 ساله اورامانات شنیده‌ایم که به دوستانش گفت کولبری می‌کنم که بتوانم لباس ورزشی بخرم؛ چه فرقی می‌کند کسی جانش را برای پیراهن ورزشی از دست می‌دهد و یکی دیگر هم در ازای یک لقمه نان برای فرزندانش از دست می‌دهد.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس  گفت: ‌اگر امروز کسی برای خرید نوشت افزار فرزندانش  و پرداخت اجاره خانه‌اش و برای اینکه شرمنده خانواده‌اش نباشد و بتوانند مایحتاج روزانه زندگی‌اش را تامین کند شب و روز از کوه‌های صعب العبور و طاقت فرسا در گرما و سرما عبور می‌کند و یا در سقوط بهمن جان می‌دهد و یا روی مین‌های به جا مانده از زمان جنگ له می‌شود؛ از بالای کوه‌ها سقوط می‌کند و از مرگ با تیر مستقیم هراسی ندارد. به خدا قسم فقط برای این کار است که شرمنده خانواده‌اش نشود؛ به خاطر آن است که با عزت و شرافت زندگی کند و دست گدایی جلوی این و آن دراز نکند. حاضر است به پیشواز مرگ برود. 

وی  گفت: دولت محترم بگوید برای اشتغال جوانان این مناطق چه قدمی برداشته است تا دیگر مردم به کولبری روی نیاورند؛ مسئولین محترم ما چقدر باید شاهد کشته و زخمی شدن فرزندان‌مان به خاطر معیشت و امرار معاش حداقل خانواده باشیم؛ آخر به کدامین گناه باید یک جوان ایرانی که روزی پدر و مادرش برای این انقلاب و دفاع از این مرز خون داده کشته شود. به خدا قسم همه ما مقصریم، مای نماینده، شمای رئیس‌جمهور و وزرا و همه و همه. حسین‌پور گفت: آیا به عواقب روانی، مادی، و معنوی بی‌سرپرست شدن فرزندان مظلوم و چشم به انتظار برادر و پدرشان اندیشیده‌اید؟

وی  در تذکر دیگری خطاب به رحمانی‌فضلی وزیر کشور اشاره کرد و گفت: ‌آقای وزیر کشور جای بسی تعجب و تاسف است که فرمانده هنگ مرزی استان به جای دلجویی و معذرت خواهی از خانوارهای داغدیده تهمت متجاوز مرزی به خانواده داغدیده و دست از همه جا کوتاه می‌زند؛ مگر کولبر داعشی است؛ مافیای قاچاق و مافیای ضد امنیتی است به جای این نحوه استفاده از سلاح را به نیروهای پایگاه‌های هنگ مرزی آموزش دهید. نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس خاطرنشان کرد: من ضمن تسلیت به خانواده داغدار 4 کولبر شهرستان‌های پیرانشهر وسردشت از رئیس‌جمهور و وزیر کشور درخواست بررسی همه جانبه این حوادث را به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادثی و اقدام جدی در راستای ساماندهی مرزهای رسمی کشور و بازارچه‌ها و معابر کولبری و تدوین برنامه‌های کارشناسانه و زمانبندی شده در این خصوص را  دارم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر از حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که در صحن علنی مجلس حضور داشت، اظهار داشت: موضوع کولبری مسئله‌ای شده است که در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و تکرار هم شده است.
وی افزود: طرح‌های محدود و زمان دار و موقت انجام می‌شود و تا حدی این مشکل تخفیف پیدا می‌کند ولی مجددا این مشکل به وجود می‌آید. 
نائب رئیس مجلس گفت:‌مجلس انتظار دارد که دولت یک برنامه درست، مدون و درازمدت برای ساماندهی کولبران پیش‌بینی کند لذا خواهشمندم دولت در این باره کار کرده و نتایج آن را به مجلس داده و ما را در جریان گذارید چرا که این موضوع بسیار حساس است و در حال تکرار است لذا انتظار داریم یک گزارش رسمی به مجلس داده شود.
 
برچسب ها: مرگ کولبران

بازنشسته آموزش وپرورش اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۸:۲۴
کولبران رانکشید.
باسلام مرزبانان محترم، کولبران بدلیل اینکه درکشورمان بیکاری وفاصله طبقات بیدادمیکنه واین هم وطنان عزیز،اسیرنان شکم خانواده شان هستند،لطفا"با غمض العین عمل نمایید، بیچارگان رانکشید،به آنهادولت تدبیر وامید ومجلسیان که جوابگوی فقراقتصادی وبیکاری هستند، تیرخلاص زده اند. باتشکر. (369179)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۹:۴۷
دولت باید کاری کند تا در تمام نقاط کشور شغل ایجاد شود نه در چندین شهر تا همه در رفاه باشند وبرای امرا ومهان زندگی به دیگر استانهانروند ویا کالبدی در نقاط خطرناک نروند (369180)
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۲۰:۲۶
مثلا نظر ارسال کنیم.
شاید اگر نکته خاصی نداشته باشد که با شما برخورد کنند، انتشار دهید و شایدم نه.
حرفی برای گفتنم ندارم مگر گریه ، غم ، اندوه ، بدبختی و ... (می دانم که اصلا هم مهم نیست برای هیچ کس ) (369182)
فرهادآشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۶:۳۱
یه عده تومملکت اززیادی ثروت وزندگی فوق سرمایه داری دارن میترکن،درمقابل عده ای مثل این انسانهای رنج کشیده وزحمتکش باسخت ترین کارهای فیزیکی،شرافتمندانه تحت بدترین شرایط روزگارسپری میکنند،خدایاتاکی،خدایاپس کی بایدامامزمانتوبفرستی ریشه ظلم وستم روبکنی وریشه کن کنی،من نمیدانم واقعانمیدانم فلسفه انقلابمون چی بودکلی ازبستگانم شهیدوجانبازواسیرشدن نه تنهاباتحصیلات تکمیلی کارخوب عایدمون نشدهیچ همین کارگری حمالی هم گیرمون نمیادخدایاخودت سزای ظالمین روبرسان.نسلشان رامنقرض ونابودشان کن.آمین (369218)
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۶:۳۷
هرکی کولبرومیکشه انشاءالله بحق جدبزرگوارم آقاحسین بن علی علیه السلام فرزندان ونسلش به دردی شدیدترازکولبران مواجه بشن چراکه آنان جزیی ازملت قهرمان ونجیب وحلال این کشورند،اگه وجودشودارین برین جلوی عمارت قاچاقچیاومافیای میلیاردکاخ نشین پایتخت وخارج ازکشور،برادرنظامیم شماسربازامام زمانی بجان مادرش زهرادل امام زمانتوخون نکن باورکن اوناشرمنده زن وبچه هاشونن ،اونام آدمنوحق حیات دارن.نکن.نکن عاقبت نداره.شلیک بسمت چندتابی دفاع زحمتکش موردپسندجدم علی نیست.موردپسندرهبرعزیزهم نیست.فکراساسی کنیدبراشون (369219)